Metodika je jedna vec, interpretace ziskanych dat druha, pokud se nemylim, aspon jednou za pul roku na to ma nekdo ze zainteresovanych jiny nazor...:-)
Pokud je ten zdroj stejne duveryhodny jako jeho predchudce (ktereho pohltil, pokud se nemylim) a s daty se naklada zpusobem, jaky zrovna "rada" povazuje za spravny, pak o relevantnosti lze s uspechem pochybovat... - ostatne, oba vite o cem mluvim...
Aha - to me vubec nenapadlo. Predpokladal jsem, ze porovnavana data pochazeji z jednoho zdroje a ten, predpokladam, pro cele mereni pouziva jednu metodiku.
Na druhou stranu, stejnymi problemy by mely trpet i cisla dalsich merenych subjektu, takze, ackoliv absolutni cisla budou vadna, pomery by mely zustat zhruba zachovany ...
Pokud vím, tak na to, aby se odlišili uživatelé, se používají cookie, a to může být taky problém - pokud používám 3 počítače a na každém 5 browserů, tak jsem započítán jako 15 uživatelů - minimálně. Stejně tak, když se přes jedno připojení připojuje více lidí. Nevím, jak se iAudit chová při zakázaných cookies.
Navíc, jak s v článku píše, jsou v těchto číslech všichni uživatelé počítačů v rozsahu IP adres Eurotelu, tedy i CSD a HSCSD, zaměstnanci Eurotelu atd, kdoví co v této síti všechno je.
......V případě Eurotelu se měsíční nárůst pohybuje kolem deseti až 15 tisíc uživatelů, T-Mobile získává pět až deset uživatelů a přírůstky Českého Mobilu se pohybují v řádu stovek uživatelů měsíčně. ..... T-Mobile 5-10 uzivatelu? Neni to nejak malo? :-))
iAudit počítá tato čísla (jestli se nemýlím) tak, že analyzuje, kdo si stahoval neviditelný obrázek ze stránek a přes jakého ISP byl připojen. Čili se do toho nedají zahrnout lidé s MMS a WAP, protože tyto služby nejsou auditované a ani není u nich použití neviditelného obrázku tak jednoduše možné.
Tato čísla ale evidentně zahrnují všechny lidi, co mají GPRS - tedy nejenom data nonstop tarif. Počítám s tím, že těch 100 000 klientů není nijak přehnané číslo.
Uvedenych 100000 uzivatelu pripojujicich se k Netu via GPRS Eurotel se mi zda hodne zkreslene cislo. IMHO jsou tam zapocitani vsichni, kdo maji u operatora aktivovanu sluzbu GPRS, coz je mj. vetsina majitelu novejsich telefonu s MMS, WAP ci e-mail klientem, kterym to aktivoval prodejce. GPRS je nutnou podminkou pro vyuzivani techto sluzeb (s vyjimkou WAP). Pokud si dovolim odhadnout na zaklade zkusenosti ze sveho okoli, uzivatelu vyuzivajicich GPRS pro pripojeni k siti bude max. 30000 celkem, cili max. 20000 od Eurotelu.
Je dobře, že je zde alespoň jeden opravdový tahoun paušálního připojení k Internetu. Ano, myslím tím Eurotel.
Nechápu jedinou věc: proč se Telecom cpe na přeplněný trh maloobchodního prodeje počítačů, zatímco mu z tržního koláče jeho "core" služeb vesele ukusují konkurenti (a dceřinné společnosti :-)).
Aby to nakonec nedopadlo jako s tím dědečkem, který měnil, měnil, až vyměnil... zlatou hroudu za jehlu, kterou nakonec ztratil. Telecom také neustále rádoby mění a rozšiřuje paletu svých služeb, ale mám dojem, že výsledkem bude hrouda zlata směněná za stovku jehel, které postupně potká stejný osud jako tu dědečkovu.
Nebo je to tím, že zrovna probíhá vnitřní reorganizace našeho telekomunikačního giganta? Aby to nebyla reorganizace ve stylu gravitačního hroucení hvězdy:
1) Napřed vyhasne chuť a schopnost poskytovat core služby
2) Potom jsou odvrženy vnější vrstvy businessu a shlamstne je konkurence
3) Zbytek se semkne kolem tvrdého jádra managementu a uzavře se do neochoty jakkoliv reagovat na okolní tržní prostředí.
4) Neopatrní zákazníci jsou touto singularitou finančně vyssávání, aniž by jim byla poskytnuta odpovídající protihodnota ve formě služeb.