Za normalnich okolnosti je to blbost, nicmene teoreticky muze byt ten truhlar problematicky v komunikaci, neni schopen udelat ucelenou nabidku, videl jsem i remeslnika, ktery kdyz nebylo po jeho, tak nedelal, mysleno neco jako "tady v ty koupelne zadnej bidet nebude, bidet je nepotrebna hloupost" aj. Pak paberkuje z mistnich subzakazek a mistni nemaji prachy, nejlip se samozrejme dela stolicka pro idiota z Prahy za 2500 Kc co ji dela 40minut a material stoji 70Kc. To by se ale s tim idiotem musel nejak domluvit a jeste predtim dat o sobe vedet. Vetstina ani nebere mobil.
Ja mam od jednoho kovare asi 5 chladnych zbrani, u seste mi rekl ze zbrane jsou spatne, ze je to vrazedny nastroj a od te doby dela ploty a drzaky na krbovy naradi.
Docela zajímavý článek jsem četl zde: http://www.webzoom.cz/jak-zlepsit-vas-marketing-na-socialnich-mediich/, který se také zabývá marketingem na socuiálních sítích.
Je ze severní Moravy, takže zrovna moc peněz tam opravdu není... Ale on si za to může i sám, protože všechno chce "poctivě ručně dělané", že by třeba použil nějaké věci nakoupené od někoho jiného (když to vyjde mnohem levněji, než když je má sám udělat), tak to NIKDY - "to už by nebylo poctivé".
A jak tady někdo říkal s těmi kuchyněmi, tak to je to samé - kuchyň od IKEA nebo Oresi atd., on přece montovat nebude, protože je to dřevotříska a on by nemohl zaručit tu kvalitu...
On je prostě moc "kvalitní" :-). Protože technik od Porsche je taky určitě kvalitní mechanik - rozhodně lepší než běžně můžete potkat v nějaké dílně. Ale pokud by trval na tom, že nebude používat žádné sériové díly, všechno bude dodělávat na zakázku, individuálně atd. (jako je to u Porsche běžné), takže výměna ťuknutého světla vyjde na 10 000 Kč a přitom to bude pod cenou, protože oficiálně stojí 25 000 Kč, tak taky nebude mít peníze a ani žádné zakázky... Protože sice je super kvalitní, ale výměna Frantou z garáže s dílem z Číny stojí 500 Kč a navíc je to na počkání :).
To je asi jako s "pravdomluvností", kdyby byl člověk stejně pravdomluvný jako ve filmu "Lhář, lhář", tak ho první potká banda bezďáků a zeptá se ho jestli nemá nějaké peníze - normálně člověk řekne, že "Ne, bohužel..." nebo "Jenom tady 4 Kč, tady je máte...", ale náš pravdomluvňoušek by musel říct: "Ano, mám s sebou 200 000 Kč na nákup XY, právě jdu z banky..."
Opravdu bude veliký div, když obklopen tím davem zůstane celý a neokradený :-).
Nebo kdyby šéfovi v práci řekl: "Však to je v pohodě, já tu zůstanu, i když budu dělat přesčasy zdarma a i když mi nepřidáte..." :-D.
Žádný extrém není dobrý a u extrémní "poctivosti" nebo "pravdomluvnosti" to je úplně to samé!
No, Vy vidite pitomce, ktery nechce vydelavat, ja fachmana ze stare skoly, ktery je hrdy na svou praci. Doporucoval bych precist knihu Zaslana posta od T. Pratchetta, pricemz zvlastni pozornost byste mel venovat uvaham pana Ponika (ktere nerekl vedeni spolecnosti Dlouha linka).
Jo, ten kontakt bych prosil. Pripadne, pokud mu chcete opravdu pomoci, udelejte mu webik a dejte URL. Ono je porad dost lidi, kteri jsou ochotni za kvalitu zaplatit ...
To samozrejme neni fachman z stare skoly, to je pozer prvni kategorie. To je totiz model ktery vyzkouseli i nejake alternativni rodiny, vyrabeli si kladiva, mleli obili, delali dosky, kovali hrebiky, rodili teleta, hnetly hrnce a pozerstvi nevydrzi dele nez jednu zimu.
De facto statisticky neni mozne, aby nekoupil vetsinu veci v lepsi kvalite nez je schopen sam vyrobit. Treba kovani se blbe dela. Neni totiz superman. Jo a mimochodem, dvirka do kuchyne delaji v cz asi tak dve firmy, dalsi tri to zkouseli a nezvladli to. Ty jeho dvirka bych chtel videt, budto je zoufaly kvalitou, nebo je ma "postaru", tedy stetkou nalakovana fosna, ono i auto jde nabartiv stetkou. Otazka je, jestli bude ochotny udelat diru pro baterii, jestli to neni certuv vynalez m
Kdybych v zivote nevidel tolik spickovych programatoru/hardweraru/..., kteri ve vlastnim podnikani zkrachovali, protoze proste nemeli bunky na byznys, tak bych Vam snad i veril.
Nechme toho, jsme jiz ponekud OT.
Ale porad my me zajimal ten kontakt ... Bohuzel JKL ma asi podstatnejsi veci na praci - treba vyrobu novych zajimavych flamewaru. Nebo, coz je pravdepodobnejsi, ten truhlar se nemuze dostat z Rise Fantazie do nasi reality.
To je uplne jiny level, "zadny" programator nema "bunky" na obchod. Kdyz zacnou obchodovat, krachnou. Remeslnik ale funguje jinak, ten nemusi mit bunky na obchod, on jenom bere hovory, nepotkal jsem zadneho shopneho remeslnika co by potreboval marketing, oni ani nekteri nepotrebuji brat telefony, lidi jim stoji pred barakem a cekaji az pojedou z prace. Na stolare jsem cekal 4 mesice, na vymenu hajzlu dva tydny.
Pokud nekdo krachuje jako remeslnik (mysleno v bonitnich oborech, ne stavebni delnik), jsou za tim uplne jine duvody. Ty co popsal JKL.
"... nepotkal jsem zadneho shopneho remeslnika co by potreboval marketing ..."
Racil jste nekdy vytahnout paty z Prahy? Jiz se opakuji - jsou oblasti, kde opravdu nejsou penize a dopravni spojeni stoji za ***
Ovsem jak cas plyne a JKL se neozyva, mam cim dal tim silnejsi pocit, ze si toho truhlare [s]proste vymyslel.
V Praze jsem jednou kvartalne. Znam vyborneho stolare v Myslbekovicich (Vacha), dela kuchyne, nabytkove steny. Pak znam hafo remeslniku v orlickych horach, Jablonne v Orlickych horach. Topenar treba, mesic kalendar plnej. Je ale pravda, ze vetsinou delaji zakazky v okresnim meste a pak v podnikatelskych domkach v te nove vystavbe stredni tridy. V Mladkove je tak 10 cisel co ma 140t Kc na kuchyn a vsichni ji uz maji. Zbytek nema poradne na nakup jidla. Vesnice to neuzivi, ale i Feliici je za 30m ve vetsim svete.
Ano, je opravdu super vědět, že ideální zákazník je z 73,8% muž, který je na 74,6% svobodný ve věku 31,23 let a produkt se mu líbí na 71,8%. Chci vidět jak takového člověka za prvé najdete a jak mu něco prodáte :-D.
Navíc jak já často říkávám, "Líbí se mi" NEZNAMENÁ "koupím si" a naopak "Nesnáším to!!" neznamená "Nikdy si to nekoupím".
Typickým příkladem budiž HomeCredit - dělal jsem si malý průzkum a NIKDO tuto společnost neměl rád a nikomu se nelíbila. Zeptejte se koho chcete jestli má rád nebo je fanoušek HomeCreditu! Nikdo neodpoví pozitivně, pokud není zaměstnanec nebo za to nedostal zaplaceno :-).
Ale ta firma vydělává MILIARDY!!!! A lidé se dobrovolně stávají jejími zákazníky a obchodníci s dobrovolně spolupracují...
Pak třeba znám jednoho truhláře, který má malou dílnu, všechno dělá velice poctivě, hodně se nadře a dbá na to, aby pro zákazníka vše bylo perfektní a ručně dělané - mé návrhy, aby si sériově vyráběné kusy nechal udělat v Číně - striktně odmítá. Všichni v okolí ho mají strašně rádi, uznávají, že jeho práce je skvělá, jeho výrobky jsou skvělé, každému se jeho dílna líbí - ALE NIKDY NIC NEKUPUJE.
Takže tento truhlář se plácá od desíti k pěti, má rozbroje s manželkou a za pár let bude muset nejspíš dílnu zavřít, protože už neuživí ani jeho samotného.
Úplně stačí, aby zákazník měl o firmě a produktech povědomí, aby si je mohl koupit a aby je kupoval.
Jestli je má nebo nemá rád, jestli se mu líbí nebo nelíbí - to je naprosto zbytečná ztráta energie a peněz!
Raději budu ten ukrutně bohatý hajzl než ten dobrosrdečný, milý, po smrti svatořečený, žebrák ležící dole na ulici :-D.