Nas jako velmi maleho operatora rozhodnuti CTU o dial-up velmi prekvapilo nase sluzba http://www.rps-int.cz/dial-up-pripojeni-s-antivirem/ je za 100% pokryta z provizi od CT tim padem je pro nas toto rozhodnuti likvidacni , pripadne muzeme sluzbu zpoplatnit, bohuzel vsak nedokazeme odhadnout kolik stavajicich zakazniku bude ochotno v dnesni dobe za dial-up platit dalsi penize.
Co takhle zacit poskytovat internet na obycejnych cislech.
(placeny pripojenii) Lidi co maji volani mimo spicku zdarma by pak meli i pripojeni mimospicku na internet skoro uplne zdarma ....
Zéstupci ČTc několikrát opakovali, že je to volání zdarma do všech sítí, nejenom ČTc, nicméně vždy zdůrazňovali, že se to netýká připojení na Internet. Jak to chtějí rozlišit už ale neupřesnili. Zároveň se rozpředla diskuse na téma, jesli lze poskytovat připojení k Internetu na geografických číslech nebo ne. Dopadla nerozhodně. Dříve to bylo zcela běžné, podle restriktivního výkladu číslovacího plánu to prý snad možné není, těžko říct.
Pan Lér (stejně jako pan Peterka na ŽIVĚ) se mýlí ve svých vývodech ohledně poklesu propojovacích cen dial-upu podle nového cenového rozhodnutí. Ať čtu, jak čtu, stále mi vychází, že 05/PROP/2005 stanoví MINIMÁLNÍ cenu za propojení (tzn. že cena může být klidně i o dost vyšší) a že se vypočítá v souladu s ustanovením rozhodnutí 04/PROP/2003 podle nákladů na straně terminujícího operátora. Když budete mít tedy náklady např. 40/15, nic vám nebrání, abyste tuto cenu nadále TELECOMu účtoval. Nebo že bych se mýlil já?
Jsem zrovna jeden z těch lidí, kteří přemýšleli o přechodu na ADSL (minulý čas je použit záměrně) ČTU se spíše snaží o nerozšíření broadbendu v ČR než o jeho rozšíření, což je velmi smutná skutečnost, když je to organizace která by měla nejvíce prosazovat jeho rozvoj :-(
Holt tohle se může stát jen v ČR...
No, vzhledem k aktuálnímu stavu se mně mé rozhodnutí nepustit si telefon do bytu, jeví jako dobré. Pominu-li, že nerozumím polovině článku (jaký je rozdíl mezi připojením a propojením?), vychází mně ze zbytku, že není na nic spoleh. Zlatá kabelovka, kde nemusím podobné věci řešit!
Souhlasím s krokem ČTu a Č. Telecomu, myslím si, že dnes ten kdo používá vysokorychlostní internet a pevnou linku je člověk s nadprůměrnými příjmy. Lidé sociálně slabí, ti už dávno po sametové revoluci linku odhlásili a ve valné většině používají mobily s předplacenou kartou, takže údajné zdražení, se nějak nedotkne sociálně slabých skupin, ba naopak na zdražení na to doplatí lidé s nadprůměrnými příjmy.
Ale já si nemyslím, že došlo k nějakému zdražení, paušály naopak zlevnily a je to v rozporu s pravidly uvnitř EU. Protože paušály musí být vyšší než jsou provozní náklady operátora, nejoptimálnější by bylo, kdyby paušál za pevnou linku činil ve výši 500,- Kč bez DPH. To je nejpřiměřená částka, kterou člověk může zaplatit.
Důchodci a nezaměstnaní, si již dnes mohou pořídit mobil s předplacenkou, takže oni na to nedoplatí.
Je zajímavé, že na Slovensku, ač jsou v EU také, mají paušály nulové. Udělali to v době, kdy se začaly zprovozňovat mobilní sítě, a dnes mají mnohem víc pevných linek, vztaženo k počtu obyvatel, než my. Je to logické. Pokud nikam nevolám, neměl bych také nic platit. Provozní náklady by měl operátor hradit ze skutečného provozu a ne z toho, že mu někde něco hnije v zemi. Pokud ovšem operátor funguje tak, jako Telecom (osobně jsem viděl, jak jeden sloup zasazovalo do země 8 lidí dva dny, vč. různé, z poloviny zbytečné mechanizace),je jasné, že paušály být musí. Je také jasné, že dosavadní tarifní politika Telecomu a ČTÚ je likvidační.
Výborně! Už jsem si zrovna říkal, že ta kampaň pro rozvoj rychlého internetu probíhá nějak moc bezproblémově.
Já jsem si po nekonečném čekání pořídil nejlevnější ADSL připojení od SkyNetu, protože ČT tu nejde. Potřeboval jsem časově neomezené, studuji ČVUT a na internetu trávím mnoho času, proto jsem opustil dial-up. Denně o tom slýchám od rodičů, jak je to pro ně finančně náročné a Telecom teď udělá tohle. Dohromady to znamená navýšní nákladů o téměř 300Kč. Takže zpět k dial-up u a max. 3 hodiny týdně mimo špičku. Díky, Telecome, hlavně ať ti tví manažeři berou každý ještě o 50tisíc víc a běžný občan se díky tomu nedostane na internet. Gratuluji, toto rozhodnutí pokládám za jedno z nejleších v dějinách ČT.