To neni moc pravda, jel jsem ted rychlikem z olmika do ostravy a delalo to to sami. Navic na polovine cesty neni signal. Zkousel jsem to s Nokii 6310i.
Přímo otevřít nejdou, ale u většiny těchto typů vozů jsou v prvních a posledních oknech vsazeny ventilační okénka (taková ta výklopná křidélka, která prý slouží k vyrovnávání tlaku vzduchu ve voze s venkem), jak mi bylo řečeno) a ta je možné pootevřít. Takže kdyby se posadil pod nimi, tak by mohl vystrčit cigárko z okna. Ale záleží asi i na hustotě signálu - občas jezdím Vindobonou na trati mezi Prahou a Ústí nad Labem (to jsou právě tyhle tlakotěsné vozy) a na Internet se normálně dostanu (Siemens S55 s T-Mobile a notebook), aniž bych musel nějak manipulovat s okny. Jediné místo, kde jsem se na Internet nedostal, bylo kousek před Ústím, kde vlak projíždí těsně okolo skály a trať se tam hodně točí, takže úroveň signálu skáče jak skokan na olympiádě...
Ne-e :)) Uz pres dva mesice pouzivam APN profi.internet, ktery mi umoznuje VPNku i pingy.. nevim tedy, jestli pingy funguji i s puvodnim APN, ale mozna jo.
DD, zkoušel jsem to na dálnici D1 a jasně z toho vyplynulo, že jakmile vzroste rychlost nad cca 90km/hod, tak se to téměř úplně zasekne. Při nižších rychlostech to jakžtak chodí, ale je to spíše bída. Jinak mi v Praze funguje naprosto spolehlivě a myslím, že i na hranici svých deklarovaných možností. ON
Tak tak, IC a EC na rozdil od normalnich vlaku maji pokovena skla v oknech a tvori temer dokonalou a koljemi i uzemnenou faradayovu klec, takze utlum signalu je velmi vysoky, takze hustota BTS by musela byt velmi vysoka.
Bedo, to máš asi špatně nastavené něco. Protože když se já připojím přes Bluetooth s Nokiíí 6310 pod Windows XP Home či Pro, tak mi ping funguje a VPN na Microsoft servery také.
Jinak co se mi na službě moc nezamlouvá je to, že např. při cestě vlakem SuperCity do Ostravy byla téměř nepoužitelná. Připojil jsem se a každé zhrubě dvě minuty jsem ztrácel routování packetů. Byl jsem stále připojen, ale nic se nepřenášelo. Dle vyjádření KA linky je to problém konstrukce vlaků třídy IC a EC, neboť jejich technici to zkoušeli v rychlících a tam jim to normálně fungovalo.
Podle mych informaci na tiskovce padlo neco i o zavedeni novych APN - internet.open ma mit otevrene vsechny porty, aktivace za necelou petistovku, jinak zdarma.