Davide tak to přehazování automaticky na aktuálně je trochu "manipulace" a vy to víte. Já si nikde nic nenastavil a přesto mě to hází na Aktuálně ač nechci. Kdyby mě to hodilo na homepage centrum.cz tak to beru. Protože jsem přisel na centrum a hlásil se do centrum mailu.
Ale chápu to, čísla jsou čísla a inzerenti obvykle nemají šajnu jaké hry se dají dělat :) Bylo by zajímavé kdyby jste pustili čísla kolik lidí tam spadne z mailu.
S druhou částí souhlasím. Ale u té první mám opravdu problém: pokud si 75 procent lidí umí to tlačítko nastavit, jak chce, nedá se prostě bez uzardění tvrdit, že je "zašmoulené" nebo že je k nastavení potřeba "detektivní nadání". To je nefér. Ale už se asi točíme v kruhu :-)
Sice jsme zaplakali když jsme přestali dělat technický servis pro netmonitor/iDot ale už tak 6 let zpátky bylo jasné že je to víc politika než technika.
A když se ztratili logy, "dolévali" se syntetické aby nebyl propad (dělali to přímo média z logů to šlo velmi často poznat) - nešlo o fixlování návštěvnosti ale o validaci cookies vs logy a je jasné že to nemohli trefit.
Všichni to věděli, všichni to tolerovali - co kdyby se to přiští měsíc stalo právě jim.
Zdravím, asi to pro vás nebude argument, když to takhle kategoricky víte, ale třeba já ano :-) Ta zbytečná odhlašovací stránka mě vždycky dost prudila, beztak jsem pak na zprávy šel. Spam by to byl, kdyby lidi neměli možnost volby. Ale u nás ji mají a využívají ji. Tak co vás žere? :-)
No mě první dva případy vůbec nevadí
- to prvé vidím jako přínosné pro uživatele i firmu, nevím proč bych pak uživateli ukazoval zbytečnou stránku, že byl odhlášen. Notabene když si to může měnit
- to druhé (i to první) je mnohem lepší, než ten návrh s vytvářením duplicitního obsahu, které je m.j. penalizované vyhledavači a není to ani plus pro uživatele. Prostě je to forma reklamy na miton server.
- to třetí je samozřejmě klasický podvod, navíc to pak obchodně zneužívají když říkají, kolik milionu lidí tam hledá zboží, přitom je to rozdíl téměř dvou řádů
- jinak už jsem zaznamenal i podvody, že byl kód netmonitoru jednoho velkého portálu na jednom velmi používaném pornoserveru, což beru za ještě závažnější.
Nikoho neobviňuju, jen mi to nesedí. Těžko jsem to přenastavil omylem na dvou účtech, který nepoužívám (a už vůbec nemám ve zvyku se odlogovat ručně). Ani spojení "špinavý trik" jsem nepoužil. Ano, automaticky lidi přesměrujete na Aktuálně a to není fér. Abyste splnili podmínky NetMonitoru, máte někde zašmoulené tlačítko, které jsem našel až s nápovědou.
Zásadní podle mě je to, že reklamky by si měly být vědomy toho, že zadávat reklamu podle "žebříčku návštěvnosti" je nesmysl, protože cest, jak ho ovlivnit, je zjevně dost.
Jestli se nepletu, tak Netmonitor filtruje domeny, odkud je měřák volán, nejde tedy započítat data z jiné domény 2.řádu i kdyby se nakrásně majitel-vkladatel snažil (není-li péčko na doméně jako nějaký skrytá galerie což se myslím už také řešilo). Nepletete si to náhodou s nějakým admonitoring měřákem od gemiusu? To je něco jiného.
Při odhlášení z Blog.cz dojde k přesměrování na krasna.nova.cz...
http://gryfo-listicka.blog.cz/1101/vadi-vam-presmerovani-na-krasna-cz :)
Tuto praxi najdeme u vetsiny velkych hracu ceskeho internetu. Schytalo to centrum a nova. Udela Patrick Zandl pokracovani, pokud si da praci a najde podobne dalsi priklady? (tedy pokud i tyto pripady nasel svoji investigativni praci ci pouze plni objednavku kamaradu...). Doporucuji si poradne projet iDnes, Mladou Frontu po spojeni s Cpressem, Tiscali apod...
To se povedlo:-). Nevidim rozdil treba mezi v HP Seznamu a odkazech na clanky Novinek a dalsich obsahovych webu Seznamu a odkazy pod clanky Luby na weby Internet infa. U obou je videt, ze jde o clanky na jinych webech, takze je to dle me OK.
Jinak v Centrumu jsou fakt kouzelnici, pamatuju na casy, kdy jeste pod Aktualne zapocitavali Stahuj a dalsi nesouvisejici weby, o Nove skoda mluvit. V NetMonitoru jsou pravidla sice dana, ale jako tomu je i v ceskych zakonech...vzdycky se najde nejaka skulinka, ktera pravidlum/zakonum neodporuje a chytra ceska hlavicka toho vyuzije, i kdyz to neni uplne ciste (nemoralni, neeticke?). Napsat asi cca deset prispevku a obhajovat defaultni nastaveni Akrualne po odhlaseni z emailu Centrumu, kdyz je vsem jasne, ze jde o navysovani navstevnosti A.cz, to chce opravdu mit srdicko - "centrumacke":-). Ale nebudme prisni jenom k Centrum Holdings...i Google sleduje oblasti zajmu svych uzivatelu (myslim, ze zatim jen v USA), tvori si jejich profily pro cilenou reklamu,ale kdyz na to prijde rec, tak je G v pohode, protoze uzivatelum prece umoznuje na nejake zasite strance si sbirani informaci osobe deaktivovat....a taha ho nekdo kvuli tomu po Lupe?:-)
Uz me nebavi porad nejake stiznosti na NetMonitor (pana Docekala aspol.), urcite ma svoje mouchy, ale porad to je asi nejpresnejsi mereni (resp.odhad z namerenych cisel) skutecnych lidi (realnych navstevniku). Googel Analytics a podobne nastroje sice umoznuji provadet webovou analytiku, ale ukazatel unikatni uzivatel (cookie) v dobe rozsireneho mazani cookies, pouzivani vice pocitacu jednim clovekem..., asi u medialek a inzerentu neobstoji. Jak uz jsem nekde slysel: Kecy nemaji cenu, zkuste vymyslet teda neco lepsiho;-)
Milý Watsone Patricku ;), přesměrování na A.cz je default, ale: 75 procent lidí si to tlačítko nastavilo AKTIVNĚ (ostatně je to i v citaci kolegy Hájka: "Více než 75 % uživatelů (z těch, kteří pro odhlášení využívají tuto funkcionalitu) si provedlo vlastní nastavení, kam chtějí být přesměrováni"). Čili to opravdu není tak složité, což?
"přesměrování na A.cz je default" - a to je právě ten problém proč je to manipulace se statistikou návštěvnosti .... kdo chce proboha po odhlášení z emailu jít na zprávy? už to že si to 75% lidí přenastavilo (dalších 25% buď nenašlo kde se to nastavuje nebo jsou líný to měnit) značí že to nevyhovuje naprosté většině uživatelů takže je to spíš takový akceptovaný SPAM po odhlášení z emailu :-)
Patricku, to přece nedává smysl. V článku tvrdíš, že ten "špinavý trik" je v tom, že nutíme lidi chodit na Aktuálně. A že to uživatelé nemůžou jednoduše změnit. A teď najednou píšeš, že je vlastně přesměrováváme na jiné stránky. Jakou by to mělo logiku?
Netuším, jak se ti povedlo nastavit si odchod jinam - napadá mě jedno vysvětlení: vzhledem k tomu, že se okno s volbami zobrazuje, když nad tlačítkem pro odhlášení chvíli podržíš myš, mohl jsi na ně kliknout, aniž sis toho všiml. Ale to je jen moje hypotéza.
Ještě jednou opakuji: Aktuálně.cz je nastaveno jako default, ale uživatelé si můžou vybrat, a taky tak činí (75 % uživatelů si AKTIVNĚ nastavilo, kam chce být přesměrováno).
Trochu mě mrzí, že mě takhle jednoduše obviňuješ ze lži.
Přesně tak.
NetMonitor je výsledkem politických tahanic, které se už dávno odtrhly od toho co opravdu dělá nebo chce dělat uživatel a částečně i inzerent.
Stačí se podívat jak se některé výsledky započítávat nesmí a jiné zase můžou. Jednou se idos nesmí započítávat a stačí malá smlouvička a najednou je to ok. Přitom pro uživatele nebo inzerenta se nezměnilo nic.
Zmíněné Centrum.cz je také hezký příklad. Aktuálně má díky tomuto triku víc RU, tím si může před inzerenty honit triko a přitom to mohou být i dosti imaginární čísla.
... dle NetMonitoru je to v pořádku.V pořádku pro koho? Pro inzerenta jistě ne. Pro uživatele? Toho to nezajímá. Pro investora? Pro toho také ne, leda by měl zájem na zmatení inzerentů, což většinou má ...
Vy jste nepostřehl, k čemu a hlavně komu netmonitor slouží a kdo ho provozuje. To není žebříček nebo hitparáda návštěvnosti, ale audit Sdružení Pro Internetovou Reklamu a slouží trhu (s reklamou, s projekty, s teplou vodou chcete-li). Je spousty projektů, které nejsou a nikdy nebudou v měření Netmonitoru. Proč by měli? Metodika auditu je postavena na konsensu členů SPIR a výsledky jsou vodítkem pro trh s reklamou. Zandl to nepřímo v článku napsal. Tento článek je spíš pro insidery na poli int.reklamy a ne pro běžné kolemjdoucí - i když třeba zajímavý o tom, jak se "ˇšlehá" návštěvnost, respektive návštěvníci do projektů. Pro běžného návštěvníka se tím nic nemění. Pro trh je to rozblikaný majáček. Předpokládám, že Vy na té straně objednavatelů reklam nejste, tak váš to může nechat chladným.
Systém neloguje jen stisk šipečky, ale opravdu změnu nastavení a nikdo uživatelům nepřenastavuje přesměrování mimo default (to přece úplně postrádá logiku). Leda by existovala nějaká prapodivná chyba - ale nikdo kromě tebe zatím nic podobného nehlásil (výzva pro ostatní: je ještě někdo, kdo má stejnou zkušenost jako Patrick?) A s těmi 75 procenty pomíjíš zcela přirozené vysvětlení: většina lidí prostě nemá ráda změny, takže si to hned nastavila zpátky na starou známou odlogovací stránku, nebo přímo na Centrum. Po té změně na ně totiž několik týdnů vyskakovala hláška, která jim tu možnost dost polopaticky nabízela a vysvětlovala.
Důvěřuj, ale prověřuj. Řešení hádanky zní: podívejte se na email účty na Centru, zda tam nemáte nastavené jiné odchody, než na Aktuálně. Já jsem takové našel, což staví v pochybnosti tvrzení, že bylo přednastaveno jen Aktuálně a tím i to, zda opravdu 75% uživatelů si nastavení změnilo. Z toho též pramení pochybnosti uvedené ve článku.
Jsem jediný uživatel takových účtů a nikdy jsem na něm nic takového neměnil. Myšlenku, že mi je hackl čínský hacker, aby mi to přenastavil, opustíme snad dopředu.
Točíme, protože mě se z výše uvedeného zdá, že 75% je nadsazených proto, že nastavení jim proběhlo bez jejich vědomí (což nemusíš vědět), případně, že si to nastavili omylem, například už jen stisk té šipečky může znamenat, že to systém zaloguje jako "změnu nastavení". Atd. Proč si to myslím? Kromě toho, že "se mi to přenastavilo samo" na email účtech, které nepoužívám, tak také proto, že mám zkušenosti s tím, kolik procent lidí si nastavuje personalizaci takových zbytečností. Pokud je to jen na jejich vůli a dobře udělané, tak jednotky procent. Cokoliv v desítkách procent je podezřelé a něco v tom bude.
Zdravím, pobavilo mě to "detektivní nadání" potřebné k nalezení možnosti, jak nastavit odhlašování z e-mailu Centra podle svého. Vzhledem k tomu, že si to umělo nastavit 75 procent lidí, nebude to asi zas tak skryté, že? (ono stačí chvíli podržet myš na odhlašovacím tlačítku, nebo kliknout na šipku hned vedle něj) Nebo máme národ plný Holmesů? :-) PS: Pracuji v Aktuálně.cz.