Přesně tak.
NetMonitor je výsledkem politických tahanic, které se už dávno odtrhly od toho co opravdu dělá nebo chce dělat uživatel a částečně i inzerent.
Stačí se podívat jak se některé výsledky započítávat nesmí a jiné zase můžou. Jednou se idos nesmí započítávat a stačí malá smlouvička a najednou je to ok. Přitom pro uživatele nebo inzerenta se nezměnilo nic.
Zmíněné Centrum.cz je také hezký příklad. Aktuálně má díky tomuto triku víc RU, tím si může před inzerenty honit triko a přitom to mohou být i dosti imaginární čísla.
... dle NetMonitoru je to v pořádku.V pořádku pro koho? Pro inzerenta jistě ne. Pro uživatele? Toho to nezajímá. Pro investora? Pro toho také ne, leda by měl zájem na zmatení inzerentů, což většinou má ...
Sice jsme zaplakali když jsme přestali dělat technický servis pro netmonitor/iDot ale už tak 6 let zpátky bylo jasné že je to víc politika než technika.
A když se ztratili logy, "dolévali" se syntetické aby nebyl propad (dělali to přímo média z logů to šlo velmi často poznat) - nešlo o fixlování návštěvnosti ale o validaci cookies vs logy a je jasné že to nemohli trefit.
Všichni to věděli, všichni to tolerovali - co kdyby se to přiští měsíc stalo právě jim.
Vy jste nepostřehl, k čemu a hlavně komu netmonitor slouží a kdo ho provozuje. To není žebříček nebo hitparáda návštěvnosti, ale audit Sdružení Pro Internetovou Reklamu a slouží trhu (s reklamou, s projekty, s teplou vodou chcete-li). Je spousty projektů, které nejsou a nikdy nebudou v měření Netmonitoru. Proč by měli? Metodika auditu je postavena na konsensu členů SPIR a výsledky jsou vodítkem pro trh s reklamou. Zandl to nepřímo v článku napsal. Tento článek je spíš pro insidery na poli int.reklamy a ne pro běžné kolemjdoucí - i když třeba zajímavý o tom, jak se "ˇšlehá" návštěvnost, respektive návštěvníci do projektů. Pro běžného návštěvníka se tím nic nemění. Pro trh je to rozblikaný majáček. Předpokládám, že Vy na té straně objednavatelů reklam nejste, tak váš to může nechat chladným.