Vlákno názorů k článku Jak se na českém Internetu čarují milióny od Insider - Zdravim, barter je naprosto beznym zpusobem ziskani internetove reklamy,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 1. 2002 12:06

    Insider (neregistrovaný)
    Zdravim,

    barter je naprosto beznym zpusobem ziskani internetove reklamy, ale manazeri prodeje na strane internetoveho media si vzdy musi byt vedomi, kdy se jim to vyplati a kdy ne.
    Barter totiz byva iniciovan oboustranne 1. Klient chce kampan, ale nema v budget na internet nebo ty penize z nejakeho duvodu dat nemuze, 2. internetove medium potrebuje neco do souteze. V obou pripadech ma barter smysl, ale rozhodne nema smysl barterovat vse. To proste nejde i kdyz samozrejme zejmena mensich klientu¨, napriklad z oblasti e-commerce, to zkousi. Ti maji napriklad velmi radi tzv platbu za akvizici, ale uskali teto metody kdy zaplati az kdyz si navstevnik u nich neco koupi je v tom, ze muzete napriklad vyinkasovat 230 Kc za prostor, ktery ma cenikovou hodnotu 10 000 Kc za mesic. Takze barter je v tomto pripade i lepsi, ale samozrejme, ze nejlepsi je platba penezmi, ale pokud se pohybujete na poli internetove reklamy musite umet pracovat s obema druhy prijmu jak prime penize tak barter.
    Protto tvrdim, ze barter ma smysl, ale stejne jako v jinych obchodech musi byt vyvazene to co dostanete vy a co klient.




  • 4. 1. 2002 12:29

    Jiří Mareček (neregistrovaný)
    Co se týká té akvizice, tak praktikuji něco podobného. Docela dobře to funguje, ale je potřeba to zkombinovat s určitou paušální platbou bez ohledu na prodané zboží. Zákazník zaplatí cca 30% ceny běžného reklamního prostoru + procenta z uskutečněného prodeje. Nikdy se nám sice po vyhodnocení kampaně nepodařilo dostat na 100% ceny reklamního prostoru dle ceníku, ale vzhledem k tomu, že se jedná o velké objemy a reklama se dosadí i na jinak velmi těžko prodejné pozice, tak je to vlastně výhodné. Pravdou ovšem je, že to tak nejde provést s každým klientem, někdo na to prostě nechce přistoupit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).