Takže jinak řečeno stát má možnost to kontrolovat, stát má možnost to regulovat, ale kromě velkohubých prohlášení ( memorandum) tak nedělá. Kontrola a regulace by samo nešla ze strany půjčovny, ale ze strany řidiče.
Kromě cyklotras vinohrady sem neviděl už dlouho že by policista dával někomu dýchnout. Případně narozdíl od Rakouska sem neviděl ani řešit "čipnuté" ekolo
nebo jízdu na chodníku.
Předpokládám, že místo jiných populistických akcí pár kontrol a pokut byt je vycvičilo .
Ano v Rakousku měří rychlosti i na cyklostezce v parku ( např uprostřed Vídně).
Jinak ono stačí zvednou kolo ze země a zkusit tu "rozbitou" asistenci.
Naprosto chápu že český vohnout bude vymýšlet 1000+1 výmluvu ale to kolo mu klidně zabavěj aby si zjistilo, že ono se to nerozbilo " ono to se samo" Úplně stejně jako úpravy motorových vozidel....
Další co nezná předpisy.
Pro jízdní kolo s motorem nebo bez neexistuje žádný limit rychlosti nad rámec toho co umožňuje komunikace po které jedete. Z kopce si to palte klidně 90km/h mimo obec a je to v pořádku.
Omezení co se týká rychlosti u elektro kol, je formou asistence . Tedy jedete víc než 25km/h a tak motor prostě vypne. Stejně asistence má fungovat jen pokud šlapete.
Takže až potkáte páprdy na ekolech, jak nešlapou dokopce máte co dočinění s pro provoz v ČR nehomologovaným ekolem. Ikdyby se jim to ploužilo jen 15km/h
To kolo by mělo mít technicky omezovač rychlosti, který jej "přibrzdí" tak, aby více jak těch 25 km/h nejelo.
V případě kol s motorem v náboji je to poměrně snadné. V případě kol s motorem v pedálech je to komplikovanější.
Obecně vaše elektrokolo, pokud jezdí 30 km/h, už není považováno za kolo, ale za morové vozidlo, které by mělo být homologované k provozu na komunikacích - alias měl byste k němu mít techničák, technické prohlídky atd..
Je to paradoxní situace, protože na jiní na silničce jedou na rovině klidně 50 km/h tedy 2x rychleji a stále se jedná o kolo, nikoli o motorové vozidlo...
Pak je zde problematika toho, zda policista pozná, že se jedná o elektrokolo či nikoliv (poznat to jde podle baterie, pokud není umě schovaná či malá).
Právy tahle situace mi přijde trochu děsivá. Že si tak člověk jede na elektrokole, zrovna mu to docela jde, třeba se i někoho vytrénovaného drží a optimálně z nepatrného kopečka a najednou je problém s policistou. A s rakouským policistou se nedomluvím a nejednou jsem bez kola. Fakt pěkná vyhlídka :(.
Ano, je to tak, děsivá.
Naprosto chápu že český vohnout bude vymýšlet 1000+1 výmluvu ale to kolo mu klidně zabavěj aby si zjistilo, že ono se to nerozbilo " ono to se samo"...
Jedu 33 a zabaví mi kolo. Na něm nabalené věci a na večer máte být někde na ubytování. Na kole máte naplánován celý týden dovolené. Vy jste v takovém případě v pohodě?
V pohodě bych fakt nebyl. Ale nebyl bych trouba abych chtěl s policajty vybabrat. Asi jako výmluvy některých na to když "náhodou" nemají ve výfukové potrubí DPF filtry, nebo vybraný tlumič. Ano to je na odstavení vozidla a fakt nikoho nemusí zajímat jak daleko to máte domu. Vaše vozidlo vaše zodpovědnost.
Ono to nebude tak jednoduché, proto jsem se ptal.
Jezdím na elektrokole (žádné čipování) a na cyklostezce kolem Svratky (Brno) bez problémů celou dobu držím 30 km/h v obou směrech. Na výletě s kamarádem (jel na staré silničce, ale s dítětem ve vozíku), když jsme už spěchali domů, tak to bylo 35 km/h - pěkně mě táhnul :)
Však taky nikdo nemluvil o tom, že to kolo není OK. Jde mi o situaci, kdy si policista "myslí", že není OK. Přítomnost/nepřítomnost DPF se asi dá dokázat celkem rychle, ale že je čiplé kolo, to může být vcelku zdlouhavé zjišťování.
Popravdě nejjednodušší je mít to kolo půjčené v rámci sdílené ekonomiky :)