Nedávno jsem zamýšlené sdělení přednesl na jednom uzším jednání. Zaregistroval jsem, jak se po mých slovech u pár lidí starší generace zkřivily obličeje. Nejsem si proto jist, zda mohu bez obalu veřejně napsat to co jsem formuloval verbálně, aby to třeba někdo mylně nepochopil jako propagaci "čehosi", nebo dokonce "kohosi". Jde pouze o věcný příměr, který nijak nesouvisí s politikou. Přsto, z opatrnosti použiju malý jinotaj.
Bylo - nebylo, dávno, před 2/3 století, se ze dne na den u nás začalo na cestách jezdit vpravo. A vydrželo to až dodnes. Myslím si, že v Česku to jinak nejde.
Tím vyjadřuji názorové sympatie mým předpísmákům v souvislosti s bábou Dymákovou.
Tak se zeptá třeba vnuka. A ten řekne:"No jo babi, analogová televize končí, ale už brzy tu bude MPEG-4 Video over IP! Četl jsem o tom na Internetu, stačí počkat!". A jelikož babka je in a s dobou, ráda přečká bez televize pár let, aby pak mohla využívat výhody moderních technologii, jako Video on Demand, interaktivitu atd.:-)))
Tak tohle jsem uz slysel... Ovsem s dodatkem, ze kdyby o tom rozhodoval parlament, tak by se na jezdeni vpravo preslo postupne behem peti let - a to tak, ze nejdrive by zacaly zkusebne jezdit vpravo jen nakladni auta, potom za rok autobusy, za dalsi rok osobni auta, pak traktory a nakonec po peti letech i motocykly a bicykly. Tim by byl prechod na jezdeni vpravo uspesne a nenasilne dokoncen.
co na tom je drastickeho? Uz jsem zde psal, ze planovany rozsah reklamy stejne nic neprinese, (a vase zkusenosti to potvrzuji) Proste bud ma baba Dymakova rodinu a ta ji upozorni/pomuze, nebo proste pocka az tu televizi bude mit i sousedka, to je normalni chovani lidi, kteri uz nestaci (a mnohdy ani nechcou) chapat co se deje v technice.
Nadavat na novoty bude s ni i mnoho dalsich, zname to, toho se zadnou osvetovou cinnosti nezbavime. Lide potrebuji dostat adrenalin do krve, a vybit si ho. To je bohuzel priroda.
Naopak mi připadá drastické informovat násilím. Informací je dost. A věřte, nebo ne, pár důchodců po mně informace chtělo. Zajímali se hlevně o cenu, ta se jim zdála přiměřená, a o programy. Když se dozvěděli, že v "Áčku" není Prima, tak řekli že to je na nic (použili jadrnější výraz). Až bude v multiplexu Prima, nebudou OH, to je promarněná příležitost.
Poslanci odsouhlasí přechodné období, někteří řidiči budou jezdit vlevo, něktekteří řidiči pokusně vpravo. Pak se řekne, že změna se neosvědčila (joj!) a následuje návrat k původnímu.
To co jste naznacili v clanku je prave to, s cim jako danovy poplatnik nemohu souhlasit. Vsude na soudech vas pouci, ze NEZNALOST ZAKONA NEOMLOUVA. Ani toho o prechodu na digitalni vysilani. Takze me shrnuti:
1. Reklamni kampan na digital bezela jiz s reklamou na CT4 Sport. Reklama bezi nadale v souvislosti s kanalem CT24 (kazde zpravodajstvi).
2. Zadny muj znamy si dobrovolne nekoupi STBox, dnes si jej kupuji jen nadsenci. OH jsou jiz pryc.
3. Penize vyhozene za reklamni kampan kvuli prechodu na dig.vysilani jsou zlocin na danovych poplatnicich, nedejme darmozroutum sanci.
4.Informace o zapnutiDIG/vypnutiANALOG vysilani by mela byt podobneho razu jako upozorneni na odstavku vysilacu - kazdy vi jak vypada, proste datum, cas, misto a fertyk.
5. Zacit by se melo vypinat CT1 a CT2 IHNED v Praze - jiz vice nez 5let bezi digital, 1.4.2006 v Brne, a 1.6.2006 v Ostrave. Set-top boxu jsou v obchodech mraky a nikdo je nekupuje, proc by to delal, rikam vam, pokud lidi nebudou PRINUCENI si jej koupit tak to neudelaji. Stejne budou kricet ze jim nikdo nic nerekl, i kdybu reklama byla zlata, tak to nas danove poplatniky aspon nebude stat tolik penez.
6. Timto budou varovani lide v cele republice, ze si maji dat pozor, a prechod probehne tak hladce, az se budete divit. Neverili byste, jak rychle se po republice siri informace.
USETRIME, a radiokomunikace nebudou stihat budovat, jaky tlak na ne bude kladen.
komercni televize zjisti, ze jim ujel vlak, a cela republika je uz jinde. A to jim za jejich aroganci preji. Jen at ztrati co nejdrive monopol s reklamou, dobre jim tak smejdum ekonomickym.
Pokud chceme porazit ekonomiku, tak to nemuzeme udelat jinou ekonomikou, to se musi udelat jinak, treba jiz drive zminenym vyrokem NEZNALOST ZAKONA NEOMLOUVA.
Baba Dymakova se o digitalni televizi dovi zcela presne tak, ze ji televize zacne jednoho krasneho dne zrnit (cimz usetri za jidlo) a po nadavkach pronesenych rano v konzumu bude vedet vse ceho bude zapotrebi. Pokud vypnuti analogu bude v nedeli o pulnoci, tak do dalsi nedele ji zvesela pojede digital tomu verte.
Takto to bude at reklamu stat udela, nebo nee. Poku ji vsak delat nebude, usetri spoooustu penez na digitalizaci.
Před zprávama v televizi bych dával každý den, tak se čtrnactidenním předstihem oznámení ve stylu:"České Radiokomunikace oznamují, že dne 10.9.2007 ve 2:00 dojde k ukončení analogového vysílání programů ČT1 a ČT2 v oblasti západních Čech, z vysílačů těch a těch. Tyto programy je v dotčených oblastech možno přijímat v digitální síti číslo jedna. Bližší informace naleznete na Internetu a teletextu strana 363." Snadné a efektivní, s minimálními náklady. Není třeba tisknout letáčky pro každou domácnost, jak by snad nějakého rozumbradu mohlo napadnout. Tak jsem zvědav, jak se na příslušných místech pochlapí:-)
Digitalizace je nasilim na cele spolecnosti (KAZDY kdo chce prijimat MUSI zaplatit za STB) Ja napriklad jsem tomu nasili uz podlehl, a do STB uz investoval. No a Baba Dymakova si prece muze vybrat, zda chce prijimat nebo nee (lidi, kteri nevlastni prijimac neni malo). Je to jako kdyz se ji televize pokazi - bud si opravare zavola a zacvaka, nebo ne a nesleduje. Ted ji televize rekne dopredu, ze se ji televize pokazi. Jak se s tim vyrovna, je na ni. Obcansky prukaz ma, tak je svepravna, a pokud neni svepravna, tak ma pecovatele (deti, vnuky). Porad nechapu - To budeme cekat nez vsem takovym babam koupite STB ze sveho? Ja jim neprispeji ani halir (mam dost velkou rodinu sam, a tak se budu starat ve sve rodine). A jsem proto, aby i stat nic takoveho nedelal. Naklady na STB jsou mizive pro normalne fungujici rodiny.
a proc? proste budou upozorneni jak jiz bylo receno, a pokud to nebudou chtit pochopit, tak budou bez televize, pak - a to mi verte - se budou vyptavat sami a bude jim to zapalovat jak slameny stoh. Reklama a presvedcovani je na nic. Klasik pry prohlasil, ze "zkusenosti jsou neprenosne".