někdy může být optimalizace jedné stránky pro dva SE nemožná nebo velmi komplikovaná
To je pravda, nicméně existuje řešení a bude popsáno ve třetí části této série článků.
každý SEO/SEM projekt, resp. 1. fáze (bez průběžné analýzy a optimalizace) trvá několik měsíců a vyžaduje velkou dávku trpělivosti
Ne nezbytně. Jsou metody, kterými lze lecos (ne vše) urychlit. Např. registrace stránek v určitém katalogu výrazně zvyšuje frekvenci jejího indexování (a dokonce i zlepšuje pozici) v jistém fulltextovém vyhledavači. Také PPC vyhledavače jsou velmi rychle aplikovatelné; bohužel ne u nás.
Konkrétní příklad s odkazy na skutečné výsledky je popsán v mém článku Optimalizace stránek pro vyhledávací a indexovací služby. Ten příklad je neziskový projekt a SEO se pro něj průběžně neudržuje, takže nevím, zda všechny tam uvedené výsledky ještě platí, ale většina asi ano.
Případně též můžete zkusit v Google nalézt "podnikání na webu". Na první stránce výsledků (včetně zcela první pozice) jsou 3 stránky, které jsem osobně pro tuto klíčovou frázi optimalizoval. Podobě vychází např. Empyreum (to jest Atlas, RedBox, Klikni a U zdroje) a WebFast.
Uf, teď to skoro vypadá, jakobychom se domluvili a vy jste mi nahrál schválně. Budu muset napsat článek o té vaší hovnologii, abych se vám nějak odvděčil :-)
jak casto je "podnikani na webu" pouzivano pri hledani
Ne moc často, ale pár návštěvníků týdně takto stránky nalezne. Podstatné je, že to jsou z velké většiny takoví návštěvníci, které chceme :-)
Optimalizovat stranku pro temer nevyhledavane vyrazy je zjevne jednodussi nez pro vyrazy vyhledavane
Samozřejmě, vždyť se o tom v článku píše. Čím méně specifický dotaz, tím je obvykle frekventovanější, ale optimalizace je těžší a cílení návštěvníků menší. Jde o to, najít optimální rovnováhu.
V uvedeném příkladu by šlo optimalizovat pouze pro "podnikání", jenže to by bylo obtížnější (= dražší); na stránky by přicházelo sice víc návštěvníků, ale mnozí z nich by hledali něco jiného. Conversion rate by tedy výrazně poklesl.
Dotaz "ponožky pro moji babičku Moniku" nevrací v Googlu žádné výsledky. Naproti tomu "podnikání na webu" vrací 3450 odkazů. Dostat se na první pozici je tedy v druhém případě 3450-krat težší. Samozřejmě chápu vaši nadsázku a nezlobte se, že vám oplácím stejnou mincí :-)
Máte pravdu, že profesionál opravdu dokáže se stránkou divy. Co se ale stane, když se sto špičkových profesionálů pustí do stejných klíčových slov (v zahraničí zcela obvyklé)? Dosáhne všech sto první pozici?
Snažíte se naznačit, že SEO expert je jakýsi čaroděj, jehož cena leží pouze v jeho znalostech. Stačí vědět a je vyhráno. Jenže tak to vůbec není. SEO je práce jako každá jiná. Optimalizace pár stránek pro málo konkurenční slova představuje 2-3 dny práce, optimalizace pro větší počet velmi konkurenčních slov a víc vyhledavačů současně trvá týdny a někdy i měsíce čistého času.
Můžete vědět sebevíc, ale té práce se prostě nezbavíte. To je také důvod, proč experti o SEO klidně píší a o zakázky se přesto nebojí. Stavaři také píší o tom, jak stavět domy a agronomové o tom, jak pěstovat obilí a přesto si většina lidí nechá dům postavit a mouku kupuje.
Rozjet diskusi na tema, ktere me (pripadne) samotneho zajima znamena, ze se seznamim s nazory dalsich lidi a dozvim se veci, ktere jsem (treba) nevedel. Jiste, muze se stat, ze se take nedovi nic, ale za pokus to stoji - je to zadarmo. A diskuse je nejucinejsi zpusob, jak ziskat prehled o cizich nazorech, ze kterych si pak sestavite nebo treba jen opravite a nebo taky treba jen potvrdite nazor vlastni.
Nicmene, zkuseny exploator cizich nazoru musi umet diskusi nejenze rozjet, ale musi ji umet udrzet v optimalnich "tockach" - pokud by clovek jen provokoval diskuse se mu rozjede presprilis a skonci v naprosto nezajimavych osobnich utocich - a v zapeti diskuse skonci pro znechuceni diskutujicich (a dalsi se do takove diskuse uz nezapoji).
Kdysi se umeni retoriky (ja vim, to neni uplne totez, co diskuse) vyucovalo. Dnes je tato znalost odsunuta na uroven konicku - ale to nic nemeni na tom, ze je to umeni.
 
Kvalitní SEO se podle mě nejlépe pozná podle spokojených zákazníků. Shodou okolností kamarád služby SEO hledal a byl velice spokojený s www.zahranicniseo.cz