Naopak, já si myslím, že ten článek svoji hodnotu má. A o to větší, že ho napsal sám provozovatel těch stránek a ne někdo, kdo to má jen někde načtené teoreticky.
Tohle je naprosty nesmysl. Naopak tyhle clanky jsou fajn a je to o konkretnich projektech a predevsim mensich skupin, ne velkych firem. Tohle me osobne zajima a hlavne kdyz to napisi oni sami. O velkych projektech napr. od Google nema cenu psat, to dela kazdy. Ale tohle jsou super clanky. Takze ja jsem pro, aby se objevovaly dal.
Kterého novinářského kodexu? ;)
Tohle by mne napadlo, kdyby se jednalo o web firemní, čistě komerční. Ale při takovémto regionálním projektu?
Pro mne osobně celkem zajímavé, i když s některými názory nesouhlasím. Měřitelná je i reklama v klasickém tisku. A divit se otázce na blokování reklamy? To mi přijde hodně naivní ...
Ono dost těch problémů se myslím dá obecně shrnout do tvrzení, že startupy to mají u nás neskonalé těžší než v anglicky mluvícím světě. Ale život je boj a leckdy je to o to zajímavější.
Pokud Vam clanek nic nedal, je nam to samozrejme lito, podle reakci ostatnich ale nastesti nejde o obecny jev. S netradicnim pristupem k tematu souvisi i otazka "konfliktu zajmu" - je pravda, ze autor clanku je v projektu osobne zainteresovan, pokud vsak chceme prinaset primarni informace a zprostredkovavat zkusenosti z praxe, pak se takovym situacim nevyhneme. Predmetny web take navic nema komercni, politicky ci jinak propagacni charakter, coz by samozrejme kritiku predpojatosti znacne ospravedlnilo.
Naopak. Více podobných zkušeností z praxe. Málokdo nechává nahlédnout pod pokličku do svého projektu. Dokonce by si to zasloužilo vlastní rubriku.
Samozřejmě článek je zároveň pro daný server možností zviditelnění, ale pokud provozovatel prozradí podrobnosti, může to být pro ostatní zajímavý zdroj inspirace.
Jako probozovatele regionálního webu, mě tento článek zaujal, i když bych ocenil více příkladů jak sháníte peníze, nám se to daří dost špatně. Největší zisky máme z AdSense, který jsem ani na vašem webu nezaznamenal, doporučuji a pak z provizních systémů...
Velkým tahákem na našem serveru je kulturní servis, kalendář akcí které se ve městě konají...
Díky za názor. Nechcete prozradit (třeba na e-mail), jaký regionální web provozujete? AdSense máme na Říčansko.info nasazený, v minulosti i ve větší míře na jedné z nejviditelnějších pozicí a vydělával kolem 35 dolarů za měsíc. Jaké provizní systémy jste používali a s jakým úspěchem?
Mohu potvrdit, že provoz regionálního zpravodajského webu je zatím spíš ta charita než byznys. Zkoušíme to už rok na Znojemsku, ale proti Říčanským máme tu výhodu, že zároveň vydáváme místní (okresní) týdeník. Reklamy moc neprodáme (ani to v prvním roce nebyla naše priorita), ale komunitu se nám vytvořit podařilo. Velmi se daří diskuzi (zejména n komunální témata)... Registrujeme 750-850 unikátních návštěvníků denně.
Díky za reakci, to už není špatná návštěvnost :) Směřujete inzerenty z papíru i na web, nebo je pro Vás týdeník prioritou? Dáváte na web materiál, který pak následně vyjde v papíru, nebo je tomu naopak?
Samozřejmě využíváme noviny k propagaci webu, ale zjistili jsme, že ty dvě množiny čtenářů se příliš nepřekrývají. Propagujeme se i jinde - první půlrok jsme si zaplatili i pozici na Seznamu - dost drahý :-(. Měníme odkazy s jinými místními servery, jsme na plakátech kina atd. Drtivou většinu věcí dáváme v nějaké formě na web ihned, přestože noviny nás živí. Fakt myslím, že ta média mají jiné čtenáře.
To je zajímavý poznatek. Je to dané věkovou skladbou čtenářů, penetrací internetu nebo tím, že novinky jednou týdně prostě stačí? A týdeník chodí lidem do schránek zdarma?
Je to asi soubor více okolností. Věková disproporce mezi čtenáři regionálních novin a uživateli internetu hraje asi největší roli. Znojemsko (noviny) se prodávají (11 tis. výtisků) za 12 Kč v trafikách, hypermarketech, benzinách... Jednu třetinu (!) tvoří předplatné.
Již osmým rokem provozuji regionální web o Hradci Králové. Dovolím si tak tvrdit, že článek je velmi dobrý, je vidět, že autor ví o čem píše, ty zkušenosti jsou do určité míry podobné. Jediné, co mě mrzí, je fakt, že neoslovil ještě další servery podobného ražení, respektive jejich provozovatele. Je jich totiž celkem dost a najdou se mezi nimi hodně zajímavé koncepce. Takhle je to až příliš jednostranné co se zkušeností týká. Jako provozovatele by mě zajímaly různé obchodní modely apod, formy propagace, komunity, návštěvnosti a řada jiných věcí. Přitom zrovna v těchle případech není třeba se tolik bát sdělování strategií, protože přímá konkurence bývá často mizivá.
Sohlasím, že nějaká platforma pro výměnu zkušeností by nemusela škodit. Nekonkurujeme si, přestože vpodstatě mapujeme každý po svém stejný terén. Nevymyslíme něco? sufajzl(zavinac)znojemsko.cz
Taktéž jsem pro. Přesně jak bylo uvedeno: že děláme totéž, ale nekonkurujeme si. Založíte někdo tu konferenci? Můj email je vlasakudis@ostravablog.cz.
Jinak, pane Ambroži, to, že se nevěnujeme politickým tématům je naopak výhoda. Když jsme zkusili nějaký politický komentář, u čtenářů jsme narazili. Ale to je na delší vyprávění, je také otázka, co je a co není politické téma, nechal bych to na tu emailovou konferenci.