Mohu potvrdit, že provoz regionálního zpravodajského webu je zatím spíš ta charita než byznys. Zkoušíme to už rok na Znojemsku, ale proti Říčanským máme tu výhodu, že zároveň vydáváme místní (okresní) týdeník. Reklamy moc neprodáme (ani to v prvním roce nebyla naše priorita), ale komunitu se nám vytvořit podařilo. Velmi se daří diskuzi (zejména n komunální témata)... Registrujeme 750-850 unikátních návštěvníků denně.
Díky za reakci, to už není špatná návštěvnost :) Směřujete inzerenty z papíru i na web, nebo je pro Vás týdeník prioritou? Dáváte na web materiál, který pak následně vyjde v papíru, nebo je tomu naopak?
Samozřejmě využíváme noviny k propagaci webu, ale zjistili jsme, že ty dvě množiny čtenářů se příliš nepřekrývají. Propagujeme se i jinde - první půlrok jsme si zaplatili i pozici na Seznamu - dost drahý :-(. Měníme odkazy s jinými místními servery, jsme na plakátech kina atd. Drtivou většinu věcí dáváme v nějaké formě na web ihned, přestože noviny nás živí. Fakt myslím, že ta média mají jiné čtenáře.
To je zajímavý poznatek. Je to dané věkovou skladbou čtenářů, penetrací internetu nebo tím, že novinky jednou týdně prostě stačí? A týdeník chodí lidem do schránek zdarma?
Je to asi soubor více okolností. Věková disproporce mezi čtenáři regionálních novin a uživateli internetu hraje asi největší roli. Znojemsko (noviny) se prodávají (11 tis. výtisků) za 12 Kč v trafikách, hypermarketech, benzinách... Jednu třetinu (!) tvoří předplatné.