Vlákno názorů k článku Jak se u nás platí kartami? od Petr Nosek - Problém platebních karet. o věcech jakými jsou zneužívání platebních...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 6. 2001 7:27

    Petr Nosek (neregistrovaný)
    Problém platebních karet.

    o věcech jakými jsou zneužívání platebních karet, nejrůznější krádeže a podvody s tím spojené, klonování a podobně se člověk začne zajímat, až v okamžiku, kde se ho to osobně dotkne. Ne jinak to bylo i u mě.

    Na své cestě do Austrálie jsem se stavil v Malajsii a koupil tam elektroniku za "výhodných" podmínek a použil kartu. Asi po 5ti měsících jsem zjistil, že tenkrát někdo mou kartu okopíroval, vytvořil kopii a po několika měsících během několika dnů vycucnul celý můj účet. A to prosím v místě, ve kterém jsem již 5 měsíců nebyl.

    Pokud Vás zajímá více o mém příběhu (který naštěstí díky eBance dopadl nakonec dobře), přečtěte si na mém serveru následující příspěvky (chronologicky od konce), o trampotách spojených s dokazováním mé neviny, několikaměsíčním reklamačním řízení, o poučení, které jsem si z celého dobrodružství vzal.

    S pozdravem Petr Nosek


    http://www.keson.cz/clanek.asp?id=97
    http://www.keson.cz/clanek.asp?id=73
    http://www.keson.cz/clanek.asp?id=71
    http://www.keson.cz/clanek.asp?id=69
    http://www.keson.cz/clanek.asp?id=68
    http://www.keson.cz/clanek.asp?id=13
  • 17. 6. 2001 9:13

    Jerry III (neregistrovaný)
    Tohle je obecne problem toho, ze z tech nekolika milionu karet je asi 99.99% debitek ... u kreditky te to nezere, tam nese tu ztratu banka, ne ty ... u debitky bohuzel prijdes (na par hodin az dnu) a penize ...
  • 19. 6. 2001 19:16

    Hypnotix (neregistrovaný)
    Takhle jednoznacne bych to s kreditkami nevidel... Vzdy zalezi na ochote a obchodnich podminkach banky. To, že v daném okažiku nemají mé peníze, neznamená, že budou ochotni nést ztrátu. Cituji z OP jedne americke banky vydávající v ČR kreditní karty:

    "Pokyn podaný obchodníkovi poštou, telefonicky, faxem nebo jiným komunikačním prostředkem za účelem dodání zboží nebo služeb, který má být připsán na vrub Vašeho kartového účtu, ať jste jej podal nebo autorizoval či ne a bez ohledu na to, zda jste podepsal doklad o platbě kartou, kupón nebo jiný dokument, je platnou kartovou operací a my tuto kartovou operaci připíšeme na vrub Vašeho kartového účtu."

    Dále např cituji "...jste povinen zaplatit aktuální zůstatek na naši výzvu, kterou můžeme učinit kdykoliv."

    Tahle banka může klienta doslova zruinovat!



  • 3. 9. 2001 7:36

    Torf (neregistrovaný)
    Nebuďte naivní. Vyřízení reklamace cca 3kKč z kreditní karty mi trvalo přibližně půl roku. Pochopitelně, že tuhle částku mě banka nejprve donutila uhradit. A po vrácení částky o nějakých úrocích (kladný úrok, že jsem měl přeplaceno) ani slovo. A to se jednalo o platbu v tuzemském kameném obchodě.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).