Me vyroky k tomuto tematu dokazat mohu, a proto jsem napsal to, co jsem napsal a plne si za tim stojim. Pokud povazujete obvineni nekoho z prokazatelne lzi za aroganci, Vas nazor Vam neberu, ale nesdilim ho.
PS: Vy si Vazne myslite, ze Vladana Petrzilkova, ktera je v systemu CZ.NIC zanesena u nekolika ruznych klicu je skutecna osoba zenskeho pohlavi?:-)
PPS: Poznamka na zaver - mozna byste se smal, kdybyste vedel, jak dotycna osoba oblbovala zakazniky tesne pred tim nez vznikl institut specialnich zadosti... a jeji jednani nebylo rozhodne takove, jak nam tu lici. Muj klient nez se na nas obratil mel snahu se dohodnout.... Nevidim duvod proc platit vypalne (to je v demokratickem state trestne, pokud to nevite) za neco, co dotycna osoba nijak nevlastni, pouze spekuluje... (neco jineho by bylo, kdyby byla majitelem dotycne domeny, mela ji radne zaplaceno a chtela ji prodat, proti tomu ani popel)
Mel jsem s Tvym vystupem osobni zkusenost a nebyt me firmy, delala bys zrejme z naseho jiz spokojeneho zakaznika debila do dnes...
Pardon, Ty prece tvoris obchodni nabidky reagujici na potreby trhu...:-)))))))
Nicmene to byl dobry klacek na CZ.NIC, ktery nektere vice ci mene zainteresovane osoby rady pouzivaly ...
Specielní žádosti vyřešily něco pouze částečně - a to, jak zde bylo napsáno - těm klientům, kterí znají systém specielních žádostí, mají dobrého a zejména poctivého providera a mají zájem provozovat JEDNU doménu pro svoji osobní či komerční potřebu.
Neni jiste prilis nepatricne predpokladat, ze ten, kdo si registruje domenu si prostuduje podminky, za kterych ji muze dostat - a takovy klient se o specialnich podminkach dozvi. Pripustme ale, ze klient neni dostatecne erudovan a sam takovou vec delat nechce a nebude - od toho ma, ovsem, sveho technickeho spravce (to je zrejme presnejsi termin nez vami zmineny "provider") - a toho si zakaznik vybira zcela sam. Technicky spravce je jeho poradce ve vsech slozitych aspektech registrace domenoveho jmena, kterym sam klient nerozumi - od toho ho ma. Vyber takoveho poradce je na samotnem zakaznikovi - a je na nem koho si vybere. Zda nekoho dobreho a poctiveho, nebo zda si vybere bez dalsich podminek toho s nejnizsi cenou, nebo jaka kriteria vlastne pouzije. Porad mi ale vychazi, ze zakaznik musi byt schopen pouzit registracni system sam, nebo s pomoci takoveho poradce, ktereho si sam vybere. Jestlize tedy nekdo neziska nejakou domenu ziskatelnou specialni zalezitosti jen proto, ze se o jeji existenci nedozvi, pak bud' precenil sve znalosti, nebo si spatne vybral poradce. Kdybych pouzil vasi logiku, zjistili bychom, ze nejen system specialnich zadosti, ale cely registracni system je "nahouby", protoze vyuzit jej muze jen ten, kdo o nem vi, nebo si sezene dobreho a poctiveho providera - jenze to, jaksi, plati pro jakykoliv system. Zcela zahadou pak zustava jaka uvaha vas vedla k tomu, ze system specialnich zadosti je vhodny jen v pripade, ze mate zajem o jednu domenu a to jeste pro osobni pouziti - at cty popis pravidel odpredu nebo odzadu, nenachazim nic co by znemoznovalo aby specialni zadost podal za kohokoliv zprostredkovatel (a v praxi se to take skutecne deje) a neni mi ani prilis zrejme, proc mel byt problem podat nejake vetsi mnozstvi specialnich zadosti, kdyz jejich podani neni o nic slozitejsi nez podani zadosti normalni.
Systém specielních žádostí zvýšil počet hrazených doménových jmen pouze o uhrazené specielní žádosti (sama jsem jich využila jen asi v 5ti případech ale PRO SVOU POTŘEBU - tedy pro následný provoz,nikoli prodej). Na druhou strarnu ale otevřel cestu právě P.Šimonovi, One, panu Dušákovi, paní nebo slečně Tereze Látové a dalším k tomu, aby doménová jména skupovali nikoli pro svoji potřebu, ale pro následný prodej
To, ze system specialnich zadosti zvysil pocet registrovanych a uhrazenych domen pouze o ty, ktere byly uhrazeny v systemu specialnich zadosti pak vypada jako naprosto samozrejme, a tak by vas to nemelo, zrejme, tolik prekvapit. Co ale prekvapuje me je vase tvrzeni, ze system specialnich zadosti otevrel komukoliv cestu ke skupovani domen. Mohla byste mi, prosim, nejak naznacit jakou moznost, kterou drive tato skupina lidi nemela ziskala zavedenim tohoto systemu ? Netvrdim, ze jsem neco neprehledl, ale nejak se mi v tomto pripade nedari zjistit fakta, ze kterych jste tento zaver odvodila.
Co se tyce vasi neprime otazky ze zaveru, ze by bylo zajimave zverejnit pocty realizovanych specialnich zadosti jednotlivych subjektu - na tuto otazku nemohu odpovedet primo, nicmene nedavno byl (myslim primo zde na Lupe) zverejnen CELKOVY pocet realizovanych specialnich zadosti - a jelikoz toto celkove cislo bylo dost nizke, da se rozumne ocekavat, ze po rozpocitani na subjekty by se zjistilo, ze specialni zadosti proste nikdo hromadne nevyuziva (to, zda se, potvrzuje moji davnou teorii, ze "blokovane domeny" jsou umele nafouknuty problem a ze z takovych blokovanych domen je jen naproste minimum takove, o ktere ma nekdo realny zajem; naopak se obavam, ze timto tvrzenim ponekud znepravdepodobnuji vasi teorii, ze kdokoliv vyuziva specialni zadosti k cemukoliv ...)
P.S. opravdu jsem pracoval v bankovnim sektoru a mel jsem moznost analyzovat vsechny bankovni operace nejmene dvou vetsich spolecnosti poskytujicich sve sluzby po cele republice a opravdu vsem vrstvam obyvatelstva - a tak mam alespon ramcovou predstavu kolik radek prumerneho bankovniho vypisu musite prohledat nez najdete operaci, kde je protistrana klientem eBanky - a nerad bych vas zklamal, ale bez eBanky zrejme existuje daleko vice klientu nez se domnivate - ledaze ty ucty maji tajne a k prevodum je nepouzivaji ...
Tedy - pokud se bavime o uctu CZ.NICu, ne jeho klientu, v tom, ze system CZ.NICu bezi 24x7 a se svoji bankou (puvodne IPB dnes CSOB) komunikuje zcela automaticky bez potreby zasahu lidske ruky. eBanka byla schopna takovy pristup nabidnout jen v podobe zasilani zcela nezabezpecenych el. dopisu, coz jak snad nemusim slozite zduvodnovat, neni prijatelny zpusob vymeny dat o penezich. eBanka v oblasti vymeny dat jakkoliv vyjit vstrict (zrejme je CZ.NIC prilis maly klient aby se ji vyplatilo s nim jednat) - a tak CZ.NIC celkem pochopitelne vyuzil sluzeb jine banky, ktera mu pozadovane sluzby poskytnout zvladne. Nevim, jestli od te doby eBanka ve svych sluzbach nejak pokrocila a je schopna zajistit automatizovany elektronicky styk (staci jednozmerny) serioznim zpusobem hodnym elektronickeho bankovniho domu a myslim, ze to uz navic neni podstatne. Vetsinu sluzeb, ktere eBanka nabizi uz ma dneska prakticky kazda banka, takze neni duvod k eBankce pristupovat jako k bance cimkoliv vyjimecne. Navic (ja nemam aktualni informace, vychazim z tech, ke kterym jsem mel pristup kdyz jsem jeste byl v predstavenstvu) - podil klientu platicich poplatky z eBanky je v porovnani s klienty platicimi z CSOB a KB pomerne maly (a tezko vam uverim, ze si nejake vyznamne mnozstvi lidi slo otevirat zvlastni ucty jen kvuli CZ.NICu zrovna do CSOB).
Ja proti eBance nic nemam - ale myslim, ze pri vyberu bank je treba vychazet z faktu a ne pocitu. Bezny firemni ucet, tak jak jste o nem mluvil, si mohu zalozit kdekoliv - a eBanka nenabizi v tom, co je pro toto rozhodovani podstatne ani to co ostatni - tak proc zrovna eBanka ?
Platba predem ulozenymi prostredky je sice pekna vec, ale ma to hacek - je to tak trochu sazka do loterie - v okamziku, kdy posilate penize totiz nevite, jestli domenu nakonec mate vubec sanci ziskat (protoze vas treba nekdo predbehne). Takze byste ji neziskal a penize by bylo treba vracet. Pominu-li malichernost, ze jde o zbytecne dva bankovni prevody, za ktere obe strany zaplati, vim jake problemy s vracenim penez jsou (a to je specialnich zadosti, kde se penize vraceji "automaticky" relativne malo) - a "normalnich" operaci je pochopitelne daleko vic nez "specialnich".
Otazka zni - krome spousty potizi (cert vem ty pro CZ.NIC, klicove jsou potize pro bezne zajemce o domeny) - co prinasi system vyhodneho oproti soucasnemu systemu ? Me napada jedine - ze se vam urcite nestane, ze na registraci domeny budete muset cekat 39 dnu. Tal by me zajimalo par realnych situaci, kdy clovek