Že se vám pletu do diskuze... Podle mě by také mělo být v podobných rozborech striktně odděleno zpravodajství od ostatního obsahu webu, z vlastní zkušenosti (např. u nás) vím, že mají jednotlivé části dost rozdílnou návštěvnost a porovnávat je potom s konkurencí stylem "sečtu všechno dohromady" už není o zpravodajství, ale spíše o celkovém potenciálu redakce :))
BTW docela by mě v tomto kontextu zajímal názor někoho fundovaného, co je vlastně náš Equichannel.cz ...
Uz delsi dobu si marne lamu hlavu nad tim, proc pro iDot je navsteva serie pozadavku v 17ti minutach, kdyz IFABC (http://www.ifabc.org/web/index.html) operuje s 30ti minutami. Je pro 17 minut nejaky logicky duvod nebo je 17 neci stastne cislo a tak ho pouziva? :)
To máte jedno co počítají, spíš je zajímavé jak dělají novinařinu a podle toho co se píše zde http://www.pooh.cz/a.asp?a=2005495&db=
tu novinařinu na Novinkách dělají pěkně blbě.
Ja nevim Jirko, proc tomu Seznamu musis porad tak lezt do zadku. Myslis, ze by ti konecne prodal nejakou reklamu? Jeste mi chybi pouceni, jak by to napsli u vas ve Svedsku :)
Nemůžu si pomoct, ale ani údaj o době strávené na serveru není úplně dobře vypovídající. Jednak záleží, kde je umístěn kód iDotu (na začátku/na konci kódu stránky), i na objemu stránek a dalších faktorech. Jinými slovy, když jako návštěvník provedu jednoduchou operaci: načtení homepage, zadání hledaného slova, kliknutí na vyhledaný článek, jeho přečtení a odchod, tak na všech zmíněných serverech tomu bude odpovídat úplně jiný údaj. Od iDnesu (stránky jsou velké, načítají se déle, kód iDotu je až na konci) po rychlejší a menší Blesk (s kódem hned v úvodu stránky).
Údaj navíc eviduje pouze obchodně nevýznamný čas mezi vstupem na homepage a načtením finální stránky - doba strávená na této stránce (od jejího načtení do zavření/opuštění) již je neznámá (a přitom je určitě marketingově zajímavější).
Daleko zajímavější může být údaj o poměru počet zobrazených stránek : doba strávená na serveru - prostý čas ale nemá vypovídací hodnotu. Jinak by se za nejlepší daly považovat weby, s mohutným kódem, které se načítají i několik minut a které navíc umisťují statictické kódy až na samý konec stránek. Naštěstí je pro jiné, důležitější informace o návštěvnících výhodnější umísťovat statistiku na začátek kódu (a někdy nelze jejich umístění ovlivnit vůbec a jejich pozice je daná jinými faktory). Takže na údaj o době strávené na sreveru bych moc nebral zřetel... :(
Je to smutne kdyz se v clanku, ktery se tvari jako objektivni informace vyskytuji vyrazy jako:
(navstevnost)uměle vyhnaná odkazy na Centru či Seznamu
nebo:
...co se ukrývá za podbízivým nadpisem....
Pokud by si autor dal trochu prace a podival se v iDotu na to, kolik chodi lidi primo na Homepage iDnes, tak zjisti, ze je to pouze 1/3 ze vsech navstevniku /cerven2003/ a vubec neni jiste, ze tam iDnes prohlizet zacinali.
Nechci srovnavat Seznam, Centrum a iDnes, pouze poukazuji na:
1. Pouzivani hodnoticich vyrazu ve clanku, ktery se tvari jako seriozni informace
2. Na to, ze autorova analyza je dost povrchni
A za co byste ho označil? Není to zpravodajství o mobilech? Stejně tak bonusweb? Nebo Technet?
Novinky je třeba v tom případě také porovnávat jen zpravodajství, protože v celém packu jsou zahrnuty weby jako letenky.seznam.cz nebo dovolena.seznam.cz nebo auto.seznam.cz, a tam je rozhodně méně zpravodajství než třeba na mobil.cz.
Vzhledem k rozsahu celého iDnesu mi připadá hodně podivné vydávat ho jako celek za zpravodajský server. Myslím že pro srovnání s ostatními zpravodajskými servery by se měl používat spíš pack iDnes - zpravy nebo iDnes - zpravodajstvi (ovšem tam patří třeba i Mobil, a to bych už za zpravodajský server asi neoznačil).