Velmi pěkný článek. Jen bych se ohradil proti větě:
„Tyto projekty mají společné, že dárci výměnou za svou finanční podporu získávají pouze formální protihodnotu v podobě autogramu, připínáčku, osobní večeře s autory a podobně.”
Jsem jedním z tisíců backerů Amandy Palmer a rozhodně nešlo o žádnou charitu. Zaplatil jsem 25 $ a za svůj příspěvek jsem dostal výborné hudební album v luxusním balení s překvapením. Nebyl jsem dárce. Byl jsem zákazník.
Ano, plně s vámi souhlasím, Kickstarter je nyní už úplně jinde než býval. Z "charity" jak tvrdí autor článku, se nyní stal výnosný obchod založený na marketingu. Sice i zde existují výjimky (za 1 dolar opravdu máte jen dobrý pocit z toho, že jste přispěli), ale není jich mnoho a stále jich ubývá, protože lidé jsou zmlsaní, a když jim člověk jednou za jejich pomoc něco nabídne, začnou to brát jako samozřejmost.