Tak dlouho, dokud o nich budou vychazet takoveto PR clanecky. Kolik toho pan Ler v iMallu nakoupil a kolik na nem asi prodelali, ze jim oslavne venuje pulku clanku? Mit cisty zisk procento z obratu je opravdu na povazenou, nevim, co takove eshopy delaji za investice, ale asi nic moc, protoze pri tech svych cenach moc prostoru pro nejakou slusnou marzi nemaji. Takze nikoliv vrasky velkym retezcum, ale retezce se tresou, az si jednou tyhle bezziskove chudinky koupi kvuli podilu na trhu. A o to asi takovym "ajmolistum" jde - realizovat zisk prodejem spolecnosti ci podilu a nikoliv beznou obchodni cinnosti.
Jedno procento tři roky za sebou mě také překvapilo. To vypadá na úmysl, ale nevěřím, že by toho bylo možné v reálném světě dosáhnout. Přestože fixní náklady nebudou příliš vysoké, tak určitě není možné laborovat s cenami tak, aby se trefili do zisku 1% - zejména z toho důvodu, že významnou část tržeb dělají na konci roku.
Kdysi jsem zaslechl názor, že třeba Vltava prodává klidně pod cenou.
Jde jim o to nabrat zákazníky a potom se prodat.
Což se nedávno potvrdilo.
Jen jestli taky kupci řekli, jak to vlastně je... :-)
koukam, ze tady je to samej ekonom odbornik...podstatne zajimavejsi cislo, nez cisty zisk, by byla EBITDA....pokud si dokazou vydelat na investice (ktery asi velky nebudou), na splatky uroku a uveru a jeste odvedou nejaky dane, tak si podle me vedou velmi dobre...at si rika kdo chce, co chce...
hmmm..tak to vypada podle tohohle, ze jejich vynosova marze je neco pres devet procent, a ziskova marze necele dve procenta, ale vzhledem k tomu, ze nemaji zadny uver, tak zbytek padne hlavne na dane.....co me trochu zarazi je nizka likvidita, protoze k 18 mil cashe, maji na druhe strane dvojnasobne zavazky...ovsem kdo vi, jakou si prosadili splatnost faktur....
a) v uplynulych asi trech letech sem si u internetmallu nekoupil nic
b) Mam pocit, ze nektere kamenne retezce by byly rady i za to procento cisteho zisku. Elektroworld je pry napriklad ve ztrate kolem ctvrt miliardy (viz link v clanku na Konkursni noviny).
Uprimne moc vasim argumentum nerozumim. Pokud umite cist, tak se nevenuju prilis oslavne, pouze konstatuji fakta, k tomu i fakta, ktera spolecnost nijak neprezentuje a asi ji nejsou uplne po chuti (Korunka.cz). Kdyby nejaka jina spolecnost dodala informace v uvedene siri, budu se ji venovat stejne.
Píšu "jak dlouho vydrží internetové obchody fungovat s rabatem na hranici ztráty"
Napočítejte si do toho všechny další náklady a jste tam.
Kupříkladu Vltava si připočítá k nákupní ceně 20% (DVD), z toho dá (počítejte seshora) 15% slevu + poštovné zdarma a jste u nákupu za 1500,- v mínusu. (Myslím že už tu hranici poštovné zdarma zvedli, ale stejně jim toho moc nezbude.)
Koneckoncu na prikladu Amazon.com je dobre videt lukrativnost tohoto podnikani. Prisel prvni a stejne se leta potacel na pomezu zisku a ztraty, nemluve uz o faktu ze operuje na minimalne padesatkrat mozna stokrat (srovname-li USA a CR) vetsim trhu nez ceske internetove obchody. Tudiz je schopen mit procento fixnich nakladu k obratu jeste mnohem mensi nez treba Vltava.
Jen tak k velikosti trhu s hudebníma nosičema : v UK se prodalo za 12 měsíců (od června 2002 do května 2003) více než 228 milionů alb http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/3158767.stm tj. při počtu obyvatel UK (60 mil.) skoro 4 kusy na osobu.
U nás se prodalo celkem 4,37 mil. nosičů za rok 2003 http://www.ifpi.cz tj. 0,4 ks na člověka!!!
Takže Velká Británie je minimálně 50x větší trh než český!!! A to jak to chápu tak těch 228 mil. je pouze a jenom prodaných hudebních alb bez singlů a dvd (video) nosičů na rozdíl od české statistiky.
Takže americký trh při počtu 290 mil. obyvatel (penetraci internetu, koupěschopnosti a technologické vyspělosti) je prakticky nesouměřitelný s tím britským natož s českým, nota bene, že v amerických internetových obchodech nakupují díky angličtině lidé z celého světa.
P.S.
Někdy nedávno jsem slyšel, že Amazon distribuoval před Vánocemi 2004 denně 400 000 zásilek !!!!!
nesmysl, kdyz se podivate na vysledovku firmy Internetmall, tak vidite, ze vynosy z prodaneho zbozi (vcetne slev) jsou o deset procent vyssi nez naklady na toto zbozi....coz bychom tedy mohli s klidnym srdcem pocitat za "cisty" rabat...a kdyz jim to pri jejich objemu staci na provoz zbytku firmy, vcetne investic, tak proc ne??
:)) to by muselo být PR všechno co se tady na lupě píše. je jasné, že tu vyjmenují jen ty největší hráče na trhu...a těch je vždycky jen "pět do počtu" :)
Treba Kosmas asi neni prave nejvetsi hrac na trhu - vyber byl opravdu pomerne nahodny, samozrejme velikost ma urcity vliv na to, co jsem schopen vyhrabat z pameti ;).
Tak. Neco by slo teoreticky dohledat pres obchodni rejstrik, kde musi firmy ukladat sve dokumenty (vyrocni zpravu etc), ale a) delaji to pozdeji b) nejsou vsechny digitalizovane.