Vlákno názorů k článku Jak správně čerpat hovorový kredit? od Petr S. - Myslím, že to nebude tak složité, pokud jenom...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2002 15:36

    Petr S. (neregistrovaný)
    Myslím, že to nebude tak složité, pokud jenom běžně víceméně rovnoměrně volám a surfuju. Prostě si zvolím balíček, jehož kredit bezpečně každý měsíc provolám a zbytek mě nezajímá. Systém kvantování času zůstává jako vloni, jen snad u mobilů se dřív účtovalo po čtvrt minutě, takže placená doba se dá z účtu vyčíst. Co bude nad kredit holt doplatím.

    Myslím, že to je rozumná strategie. Je třeba brát kredit jen jako nutné zlo a nenechat ho žádný měsíc propadnout. Rozdíly minutových sazeb nestojí podle mě za propočítávání, jestli náhodou v prosinci a květnu nevydělám stovku, o kterou stejně zas přijdu během prázdnin. I-surf bych si taky rozmyslel, jestli ta sleva vůbec stojí za příplatek.
    Nejvíc mě překvapuje, že čím dražší balíček, tím míň mi z ceny zbyde na kredit a zdražuje se holý paušál. Čekal bych opačný nebo aspoň neutrální přístup.

    Jestli si dobře pamatuju, tak při předbojkotovém zdražování paušálu se nové částky platily o měsíc dřív. CTc argumentoval, že se paušál platí předem (v lednovém účtu za možnost používání drátů během února). Nevyhrabete to někdo v archivech? Zajímalo by mě, jestli ten poslední paušál před odhlášením linky vracej, nebo jestli mám čekat zvýšení zase už v lednovém účtu. (Taky je možný, že mi neslouží paměť, ale tohle bych si snad sám nevymyslel.)

    Jinak si myslím, že měl ČTÚ donutit Telekoma, aby umožnili i nějaký bezkreditový paušál.

  • 23. 1. 2002 18:56

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    K poslední větě: ČTÚ nic jiného nezbude, za půl roku bude muset k něčemu takovému sáhnout a ČTc nebude mít moc na výběr. Na trh přijdou další operátoři... Ale blíž k tomu budou vysvětlovat články pana Peterky. Jen ťuknu: V Rakousku máte linku od tamního telekomu, platíte za ni nějaký minimální paušál, ale operátora si vybíráte předvolbou. Některé chytré telefony (zvlášť pobočkové ústředny) v sobě mají zabudované profily jednotlivých operátorů a dynamicky mezi nimi vybírají podle zvoleného čísla účastnické stanice tak, aby hovor byl levnější. Těším se, až si to vyzkouším u nás.
  • 23. 1. 2002 20:02

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    "V Rakousku máte linku od tamního telekomu, platíte za ni nějaký minimální paušál, ale operátora si vybíráte předvolbou." - to ale tady bude taky od 1.7.2002, cena pausalu je jiz znama, ceny hovoru predvedou alternativni operatori. LCR v nekterych ustrednach je v cene, nekde (Bosch) se musi dokoupit. Dalsi vec je jak budete ty routovaci tabulky udrzovat. Jednou je vam nastavi vyrobce, 1/2 roku parada, pak nekdo z 5ti operatoru neco zmeni a vy prodelate i kalhoty. Nebo si dokoupite do PBX modem a za 10 000 Kc/mesicne je vam bude nekdo udrzovat. Toto bude problem spis malych a strednich firem, velke na to maji lidi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).