Já nechápu čemu se pan redaktor divý když iinfo dělá přesně to samé jen nepropaguje hodinky ale pochybné soutěže jako Křišťálová Lupa o které jsou TZ snad všude kde to jen jde a při tom je to přesně to co popsal: "válí z prdu kuličku" :-)
Jasné Radku. Když má někdo 10 mega dluhů a živí se bastlením php webů na IIS, tak holt musí mít definici luxusu dostatečně pružnou, aby tam padly i takové hodinky, které si může dovolit.
Mimochodem, nepsal jsi tenhle příspěvek už před časem na nějaké fórum hodinkofilů? Moc tam s tebou nesouhlasili, co?
To poslední přirovnání bylo víceméně ilustrační, jádrem komentáře byl fakt, že tato zpráva by na Chronomag sedla jak ulitá, na Lupě, zabývající se internetem a ne hodinkami, však nemá co dělat - a to jste mi dosud nevyvrátil. Budu rád, když tak učiníte, stejně tak se i rád dozvím, zda by takovýto úlet od tématu prošel někomu z vašich podřízených
No, to není zrovna moc pravda. Cenu hodinek spíše než strojek určují komplikace, které pravda závisí na strojku, ale to je v případě ETA jedno a hlavně provedení. ETA strojky do dražších hodinek procházejí řadou úprav, krom toho pouzdro strojku je pak také z jiného kovu a pro cenu je podstatný rozdíl, zda je to ocel nebo zlato.
Už dlouho se mi nepoštěstilo najít stejně provedené modely za 10 a 100K od dvou značek...
Luxus v hodinkách definici má: opravdu luxusní hodinář je takový, který je manufacture (tedy hodinky si umí udělat celé sám) a umí vyrobit všechny komplikace. Toliko pravila švýcarská hodinářská asociace. Já to shrnul na 100 let existence, což je zjednodušení (nikdo pod 100 let není schopen produkčně zvládnout všechny komplikace).
Jen by mne zajímalo, kde jsem v glose použil tvrzení, že bez luxusních hodinek je čtenář Lupy jen pro ostudu? Soudím, že ostuda se nedělá hodinkama, ale ponejvíce vlastní hloupostí...
Máte pravdu, ta definice není přesná a zjednodušil jsem ji. Definice říká, že 1) dotyčná firma musí být schopna celé hodinky vyrobit vlastním výrobním procesem a 2) musí být schopna vyrobit taktéž hodinářské komplikace. Faktem je, že firmy mladší 100 let to nejsou schopny.
Problém není v pružnosti definice ale například v tom, že malé hodinářské firmy nedělají všechny komplikace, ale například "jen" tourbillon, tedy tu největší komplikaci. A otázka by byla, zda tohle je luxusní značka, když produkuje jen to nenáročnější. Převládající názor je, že ano, že pak jste také luxusní hodinář... (což není případ Casia nebo LE)
nevim jak to vidi ostatni, ale hodinky, sperky, obleky atd... to se proste pres net koupit neda... to si clovek musi osahat, vyzkouset, projit se v tom i s tim, popovidat s prodavacem co jo a co ne...
na tyhle veci bude podle mne potreba porad ten osobni pristup k zakaznikovy...
Rozdíl v marži "velkých" značek a internetových výrobců/prodejců (a teď nemyslím "Buy your own R01ex rep1ica") je tak velký, že se to někomu vyplatí risknout. Osobně jsem to udělal a jsem spokojen.
Mě by zajímala jedna věc. Když si koupím kvalitní mechanické hodinky (automaty), které nebudu nosit každý den, tak mám problém. Pokaždé když si je budu chtít vzít, tak je budu muset pracně seřizovat, což je dost nepohodlné a možná i nešetrné k tomu strojku. Jak to řeší fajnšmekři, kteří takových hodinek mají třeba deset? Nechávají je jít nebo stát?
Vlastním obyčejné automatické hodinky, doma ani v práci je nenosím (zavazejí mi u počítače). Takže se mi občas zastaví. Ale mám je rád, je hezké mít něco nedigitálního:-)
JJ, definice luxusu je velice flexibilní. Pro masy v Čechách to budou hodinky nad odhadem 10 000 Kč(což by odpovídalo definici luxusního zboží - Luxury good, an economic good for which demand increases more than proportionally as income rises; contrast with inferior good and normal good)
Co se týče definice uvedené v článku, tj. např. že firma musí být v oboru a vyrábět určitým postupem sto let, je to docela prča. Jen hlupák nepozná na objednávku vyrobenou definici která má za úkol vyřadit novější firmy.
Ale já ho chápu. Na co bych si měl kupovat hodinky za půl mega, když hodinky za setinu ceny odvedou podobnou práci, designově nevypadají špatně a jejich odolnost a spolehlivost je obdobná? Ušetřený finanční rozdíl utratím raději za vzdělání nebo cestování.
Aby za pár let neurčovala co je luxus východošvýcarská hodinářská asociace se sídlem v Kantonu(Guangzhou). Třeba Seagull turba už mají slušně nakročeno.
Vím, silně OT a patří to asi do jiného fóra.
A kde je problém, že to nemohou zvládnout? Nejsem hodinář a hodinky už nenosím asi 15let, ale pořád nechápu tu dobu sto let. Když najmu dvakrát více lidí, zkrátím to na padesát let nebo je to nemožné?
Jo, přesně jak je uvedeno v článku. Katalogové hodinky do střední třídy "luxusu" v nabídkách eshopu dokáže srazit marže obchodníkům. Lidi se podívají v kamenném obchodu na nabídku, pak podívaj na net, jestli to tam není levnější..... a koupí to tam kde to je levnější.
Doporučuji smoking, kravatu, digitálky, džíny a sportovní boty. A hurá do společnosti!
Jednou existují nějaké konvence a pravidla jak slušnosti, tak oblékání a k těm patří, že digitálky od čongů se k obleku fakt nenosí - to už si raději neberte ten oblek. A srovávat to s hláškou o Ferrari je trochu mimo. Na druhou stranu na obchodní jednání s významným partnerem bych si nedovolil dorazit oprýskanou 120tkou (ač jsem byl dlouho nadšený vlastník Rapida).
Hezký článek, pravda trochu OT, ale bylo to osvěžující. Přišlo mi to, jako by autor začal o "Lupistickému" tématu a pak nějak odbočil a rozpovídal se. Ale odbočky nelituju.
Luxusnost a provedení přeci nemají žádný přímý vztah.
Je poměrně běžné, že nějaký výrobek má zaváděcí omezenou a číslovanou sérii a následuje výroba naprosto téhož bez číslování. Výrobek z číslované série je často násobně dražší a je chápán jako "luxusní" jen proto, že je méně snadné jej získat. Jedná se přitom o shodné výrobky.
A také mnoho vyloženě luxusního zboží je řemeslně mizerné, ale ten, kdo je vyrobil (záměrně nechci říkat výrobce - někteří "dyzajnéři" by se urazili), zaručil třeba jen jediný kus apod.
Takže k hodinkám - klidně beru, že jeden nápis tvoří 90 % ceny. A je na každém, jestli to vezme či nikoli.
Hmm, nemyslim, ze se da mezi dva pojmy - luxusni a nedostupne - dat rovnitko za vsech okolnosti. Tedy vypada to, podle vasi definice, ze pokud by si vetsina populace CR nemohla dovolit napr. zakoupit vuz za 500.000 kc /rekneme bez pomoci leasingu/, pak by takovym luxusnim zbozim mohla byt i Skoda Octavia ...
Vase vysvetleni tedy vubec nic nemeni na faktu, ze luxusnimi nazyvate veci, ktere takovymi vubec nejsou.
U hodinek, pokud se o ne zajimate vice a chcete/snazite se ziskat relevantni informace, zahy zjistite, ze "drazsi" /napr. 140.000 kc/ nemusi byt nutne luxusni ...
Digitálky od "čongů" asi opravdu ne :-)
Ale co třeba Junghans Mega 1000? Ty už by obleku ostudu dělat nemusely?
To jen tak na okraj, ručičky (u hodinek) prostě nějak nemusím, ale plasťáky, to opravdu ne... :-)
Obecně definice luxusu stojí na základech estetiky a duchovna, a musí to uznat společenství, komu se ta hodnota předkládá. Konzum na druhou stranu uznávaný není :-). Mezi luxusem a konzumem je hranice, ale každý tu pomyslnou hranici vidí jinde a jinak.
Číňané se snaží a mají dobře nakročeno. Zatím jim ale schází:
- větší přesnost t. (což je ostatně smysl jeho existence)
- minimálně deset let bezchybneho provozu
- důraz na detaily
- odpovídající servis
s Vasim prispevkem si dovolim nesouhlasit. Problematika internetu a prezentace/prodeje luxusniho zbozi je pomerne komplikovana. Souvisi uz se zakladni otazkou, do jake miry je vhodne/mozne/efektivni prezentovat (potazmo prodavat) luxusni zbozi na internetu. Jen nacrtnu tri okruhy problemu, ktere s tim souvisi:
Vetsina hodinarskych firem nedoporucuje nakupovat drazsi hodinky na internetu. Uz jen samo rozkryti opravdovych duvodu a cilu teto snahy by vydalo na nekolik clanku.
Diky internetu doslo k vzrustu virtualnich luxusnich znacek, kdy je spotrebni zbozi za 100USD prezentovano/prodavano jako luxusni zbozi za tisice dolaru.
Posledni otazkou je plagiatorstvi, ktere zije prevazne diky internetu a to nejen z pohledu prodeje ale i z pohledu organizace tohoto zlocinu - existuji fora, ktera slouzi pro podporu tohoto zlocinneho jednani.
S pozdravem
Martin Safranek
Korespondent Chronomag.cz
Obávám se, že zde na prvním místě dochází k velkým posunům významu slov. Luxus byl vždy pojem subjektivní, poplatný místu, době, společenské vrstvě atd. - možná nepamatujete dobu minulou, kde luxusní bylo skutečně zboží v jiných státech běžné - magnetofon, barevná televize atd.
Chápu, kam míříte s pojmem "luxusní hodinky" a akceptuju, že nějaké značky jsou či nejsou považovány za luxusní. Určitě je to zajímavé, nicméně smysl to jen pro toho, kdo takové označení bude znát. Nicméně já jsem mluvil obecně o pojmu luxusní zboží jako takové. A to bohužel nejde nijak pevně definovat, když na pevnou definici potřebujete, aby ji lidé obecně znali - to funguje jen na některé "nejprofláknutější" zboží.
Zalezi pripad od pripadu. Ano v obou hodinkach je stejny strojek, casto i se stejnou presnosti. Rozdily jsou ale v:
- kvalite a sofistikovanosti designu hodinek
- mire detailu
- vyladenosti strojku z pohledu ovladani korunky a pripadne tlacitek chronografu.
Pred nekolika dny jsem dlouhodobe testoval hodinky Hanhart Primus Racing Chronograph, ktere maji v sobe +- stejny strojek ETA 7750 jako bezne chronografy za 30 000CZK. Rozdil v presnosti ovladani korunky a rucicek byl pomerne velky:
- absence vuli
- absence mrtvych bodu
- presnost a snadnost zmen polohy korunky
- a to uz nemluvim o snadnosti zasroubovani korunky
S pozdravem
Martin Safranek
Korespondent Chronomag.cz
Drahé zlaté Rolexky?
Vážená, to, že prodáváte vintage kousky, které jsou v kombinaci ocel/zlato, s tématem článku nikterak nesouvisí.
Nazaměňujte sběratelské kousky s novou produkcí, prosím.
A navíc - že by to byla nějaká extra dobrá koupě, ta Vaše nabídka, to se rozhodně říci nedá. Také už je vystavuje po několikáté a zájem o ně moc není, viďte? To, co se neprodalo v Německu, tlačí Váš přitel do ČR ;o)
V zahlavi clanku byla polozena otazka:
"Nedávno nám tisková zpráva zvěstovala, že na internetu roste zájem o luxusnější modely hodinek. A jak je to ve skutečnosti?" - k teto otazce se muj prispevek vztahuje.
Btw, sly i celozlate s briliantovou lunetou. Nastesti majitel takoveho zbozi neni nijak nucen realizovat prodej ani rychle, ani za kazdou cenu. Dobry autenticky kousek od spolehliveho prodejce ma vzdy svou cenu a mi zkaznici to vedi a nepousteji se do dobrodruzstvi s "fakes" z pochybnych zdroju.
Dobrý den,
kdybyste zmíněný web a fórum navštívil a prohlédl, zjistíte že se tam schází komunita lidí se zájmem o hodinky, hodinářství a věci s tím související.
A nezáleží zda máte drahé či levné hodinky, ale zda máte co říct ostatním. Můžete se podělit o poznatky z oboru, o radost z nově získaných kousků (třeba i z bazaru), požádat o radu či technickou pomoc atd.
A žádný obchod se tam samozřejmě neprovozuje.
Článek vnímám jako určité odsouzení snahy tendenčně prezentovat statistiku a na jejím základě odvozovat širší souvislosti mimo rozsah této statistiky.
Posláním chronomagu a přilehlého fóra je osvěta. Snížíme se čtenářům pomoci s orientací ve světě hodinek ve dvou oblastech. Upozorňujeme na firmy, které vyrábějí kvalitní mechanické hodinky dostupné široké skupině lidí v ČR v ceně 10-25 000. A dále pomáháme s orientaci v dražším segmentu hodinek jejich podrobnými recenzemi a podrobnými rozbory novinek.
Na rozdíl od tištěných magazínů se snažíme jít do hloubky tématu a upozorňujeme i na nedostatky recenzovaných modelů, což není v českých hodinařských médiích zatím zvykem.
luxusní je to, co je "zbytečně" esteticky či podobně vylepšené - daleko za původní účel té věci (interiér auta z vzácného dřeva, zlato v koupelně či na hodinkách)
myslím, že se "luxus" používá častěji spíše v přeneseném významu;
a jako každé slovo se občas používá chybně , čímž se rozmělňuje přesnost významu - teď mám na mysli redaktory a jiné veřejně se vyjadřující "pracovníky" :-))) - nejen nějaké nevázané plkání v hospodě...
takže pak tedy přenesený význam slova je naprosto subjektivní ;-)
P.S. Nevzpomínám si, že by zboží z tuzexu a z poza hranic bylo nějak luxusní. Max. tak nedostatkové....
Jak už tu kdosi poznamenal, "luxusní" hodinky žádný praktický účel zejména v době mobilů nemají (a ukazování času splní hodinky jakékoliv) - jejich jediný účel je fungovat jako signál. Co tedy signalizují? Majitel je natolik bohatý, aby mohl bez problémů utratit podstatnou sumu peněz právě za tento signál. Navíc má dostatek času, aby si mohl problematiku hodinek nastudovat a pak o nich zasvěceně hovořit. V tomto směru fungují mnohem lépe než drahá auta (ta mají i nějaký praktický účel) nebo drahá vína (nejsou natolik drahá, aby se je nemohl dovolit nějaký podvodník z "pouze" vyšší střední třídy). Pokud boháči chtějí mít možnost se vzájemně identifikovat, tak já jim to brát nebudu. Oni se ale zase musí smířit s tím, že pokud bych si už vzal na jednání nějaké hodinky, tak něco z www.tokyoflash.com, přestože (nebo možná protože) jsou cenově dostupné každému troubovi s průměrným platem.
Ano, je to nový způsob marketingu, takzvaný neviditelný: nikde o tom nenapíšete ve článku, ale to URL se materializuje v duši čtenáře holotropním čtením :)
Váš příspěvek se nevztahuje k otázce v článku položené.
Váš příspěvek je jen a pouze reklamou na dvoje vintage Rolex nižší třídy (v porfoliu značky Rolex jde o poor modely), které na Aukru prodáváte už asi po páté (a opět neúspěšně).
Mi to prijde, jako kdyby se rozebiralo to, ze si nejaka firma dovolila rict, ze prodava luxusni auta a prodavala by jen auta levnejsi nez 2 mega. A pak by nejakej novinar vysvetloval, ze luxusni jsou az ty nad 5 mega, protoze to pod tim je fakt vidlacky :)
Zrovna tady v tom bych se tedy iinfa zastal - v případě propagace Křišťálové Lupy (ať už si o sooutěži samotné a jejích kategoriích myslíme cokoli) tohle rozhodně nedělá.
A co ty plky, ze kdo si vezme digitalky a oblek - neurceno jake :-) - absolutne se znemozni? Proste vyrok fanatickeho hodinkare, stejne jako nekteri lide prohlasuji, ze kdo nejezdi Porsche nebo Ferrari, mel by vratit ridicak.
Existují strojky kterým se říká natahovače nebo vrtítka.
Pro inspiraci třeba http://www.orbita.ch/index_eng.htm
Občas místo na vrtítko dám hodinky na ruku přítelkyni, bohužel má jen dvě ruce.
"Jsme rádi, že naše tisková zpráva rozvířila zajímavou diskuzi. Vycházeli jsme ze skutečnosti, že každý zákazník považuje za luxus něco jiného. Podle nás jsou hodinky za desítky tisíc korun pro většinu populace luxusem. Cílem naší zprávy bylo média seriozně informovat, že se kupují dražší modely hodinek, přičemž vše je podloženo reálnými čísly největšího tuzemského e-shopu s hodinkami. Předložená fakta jsou podle nás relevantní." Petr Lesenský, Hodinky.cz
Ja myslim, ze je zcela jasne, ze se kupuji drazsi modely. Hodinky jsou v dnesni dobe NAPROSTO ZBYTECNE (s rozsirenim mobilu), a ten, kdo je opravdu chce, nebude kupovat model za par korun, to da rozum.
Mě tahle zpráva jako čtenáře Lupy nezajímá, a tematicky nemá s oborem internetu skoro nic společného - titulkem a naoko komentuje tiskovou zprávu, ale ve skutečnosti naprostou většinu textu tvoří PR luxusních hodinek - což ve spojitosti s chronomagem Patricka Zandla implikuje dohady o tom, cui bono. Zájemcům o dění na českém internetu je totiž tahle reklama na drahé hodinky asi tak užitečná, jako spam Hotelu u Lípy.
Kdyby měl šéfredaktor Lupy server o terénních autech, dočetli bychom se tu o tom, jak špatnou náhražkou je Lada Niva, a že bez Hummeru bude čtenář Lupy jen pro ostudu? A co to má, ku*** dělat do činění s českým internetem???
Ach tak. Digitálky k obleku, zdá se, asi vyjadřují nespoutaného ducha, svobodomyslnost a otevřenost k novým zážitkům. Společenské konvence jsou zbytečně svazující a snobské. Máme přece tu demokracii. Proč bych při obchodním jednání neměl jíst bramborák rukama a dát si dvě piva? Kdo mi má co určovat, že se to nedělá? Proto jsem přece na Václaváku klíčema necinkal.
hodinky z vašeho eshopu rozhodně nelze oznacit slovem luxusni. Za luxusni znacky je mozne na ceskem trhu oznacit znacky Omega, Breitling, Panerai a dalsi znacky ve vyssich cenovych hladinách jako Hublot, Ulysse Nardin, Rolex a dalsi. I u zakladnich modelu znacek Omega nebo Breitling je oznaceni "luxusni" pomerne na vazkach. Z pohledu trhu zapadnich zemi uz nelze vyraznou vetsinu produkce firem Omega nebo Breitling oznacit jako luxusni, ale spise jako primerene kvalitni hodinky. Termín "luxusni hodinky" nelze pouzit na beznou seriovou produkci v cene 5-20 tisic a uz vubec ne na hodinky s quartzovym strojkem bez termokompenzace s plastovymi soucastkami a obycejnym ocelovym pouzdrem.
Luxusni hodinky (a obecne zbozi) musi mit dve zakladni charakteristiky - vyjimecnost (chut, technicke parametry, design, inovace) a nedostupnost (diky cene a/nebo omezenemu mnozstvi).
Hodinky prodavane na Vasem serveru nemaji ani jedno. Doporucuji si procist nekolik clanku na Chronomag.cz, kde se kvalitnim a luxusnim hodinkam seriozne venujeme.
S pozdravem
Martin Šafránek
Korespondent Chronomag.cz, nejduveryhodnejsiho zpravodajskeho serveru o kvalitnich hodinkach
Tady se nejedná o "podobnou práci" za setinu ceny. Ale o to, že té 10x vyšší ceny se dosáhne tím, že výrobce si prostě tu cenu stanoví, bez ohledu na to, co je uvnitř.
Je obecně známý fakt, že jen naprosté minimum výrobců si dělá strojky samo. 98% lepších hodinek v ceně od 10.000 Kč do 100.000 Kč bude v sobě mít ETA či UNITAS strojek.
Safírové sklíčko stojí pár Kč, stejně tak ocel či titan kolem.
Prostě v případě drtivé většiny hodinek jde právě jen a pouze o to "tiskové prohlášení", jaké si výrobce může dovolit.
Osobně uznávám značky, co si dělají vlastní strojky a nasadí finálním hodinkám cenu 200.000 Kč. Ale prodávat ten samý UNITAS 6497 za cenu 10.000 Kč či 100.000 Kč, to je "luxus" v uvozovkách, a přitom jej "znalci hodinek" milují.
Nehledě na to, že právě v případě hodinek člověk platí právě za marketingové kecy a "prestiž firmy", která ovšem nemá naprosto nic společného s tím, co je uvnitř... :)
Je totiž zcela běžné, že hodinky za 10.000 Kč i za 100.000 Kč mají naprosto identický ETA či UNITAS strojek, podobné safírové sklíčko a ocel kolem, jen na jedněch je nápis X a na druhých nápis Y, který přidává těch 90.000 Kč "skutečné hodnoty a luxusu" :-)
Je také logické, že ty "zavedené" firmy s brání konkurenci těch nových, které by chtěli dělat to samé a jen změnou nápisu, či tím že se prohlásí za "etalon luxusu", moci účtovat 10x vyšší cenu.
jj, musíš si vycucat z prstu, jak češi milují bonbony, kolik za ně ročně utratí, jaký je meziroční nárůst, která skupina je má nejradši (samozřejmě že statistiky prozradí že ta vzdělanější a chytřejší" a pak hurá odkaz.
Tenhle glosovitý rozbor jedné TZ je sice správný, nicméně pravdou je, že obdobných jsou vydávány mraky. Navíc Luxus není definován přesně, pro každého to může znamenat něco jiného, je to subjektivní pojem.
U tohohle článku je samozřejmě vidět, že je to téma, kterému se autor věnuje (pro ty, kteří nevědí, doporučuji Chronomag), takže to vidí trochu odborněji a s větším přehledem.
Nicméně TZ mají přeci v podstatě právě takhle fungovat "udělat z prdu kuličku" a přilákat zákazníky, zvednout zájem, rozšířit povědomí. Pokud je TZ špatná, je jediná správná věc, co s ní udělat - přesunout ji do koše.