Jak už tu kdosi poznamenal, "luxusní" hodinky žádný praktický účel zejména v době mobilů nemají (a ukazování času splní hodinky jakékoliv) - jejich jediný účel je fungovat jako signál. Co tedy signalizují? Majitel je natolik bohatý, aby mohl bez problémů utratit podstatnou sumu peněz právě za tento signál. Navíc má dostatek času, aby si mohl problematiku hodinek nastudovat a pak o nich zasvěceně hovořit. V tomto směru fungují mnohem lépe než drahá auta (ta mají i nějaký praktický účel) nebo drahá vína (nejsou natolik drahá, aby se je nemohl dovolit nějaký podvodník z "pouze" vyšší střední třídy). Pokud boháči chtějí mít možnost se vzájemně identifikovat, tak já jim to brát nebudu. Oni se ale zase musí smířit s tím, že pokud bych si už vzal na jednání nějaké hodinky, tak něco z www.tokyoflash.com, přestože (nebo možná protože) jsou cenově dostupné každému troubovi s průměrným platem.
s Vasim prispevkem si dovolim nesouhlasit. Problematika internetu a prezentace/prodeje luxusniho zbozi je pomerne komplikovana. Souvisi uz se zakladni otazkou, do jake miry je vhodne/mozne/efektivni prezentovat (potazmo prodavat) luxusni zbozi na internetu. Jen nacrtnu tri okruhy problemu, ktere s tim souvisi:
Vetsina hodinarskych firem nedoporucuje nakupovat drazsi hodinky na internetu. Uz jen samo rozkryti opravdovych duvodu a cilu teto snahy by vydalo na nekolik clanku.
Diky internetu doslo k vzrustu virtualnich luxusnich znacek, kdy je spotrebni zbozi za 100USD prezentovano/prodavano jako luxusni zbozi za tisice dolaru.
Posledni otazkou je plagiatorstvi, ktere zije prevazne diky internetu a to nejen z pohledu prodeje ale i z pohledu organizace tohoto zlocinu - existuji fora, ktera slouzi pro podporu tohoto zlocinneho jednani.
S pozdravem
Martin Safranek
Korespondent Chronomag.cz
Digitálky od "čongů" asi opravdu ne :-)
Ale co třeba Junghans Mega 1000? Ty už by obleku ostudu dělat nemusely?
To jen tak na okraj, ručičky (u hodinek) prostě nějak nemusím, ale plasťáky, to opravdu ne... :-)
Doporučuji smoking, kravatu, digitálky, džíny a sportovní boty. A hurá do společnosti!
Jednou existují nějaké konvence a pravidla jak slušnosti, tak oblékání a k těm patří, že digitálky od čongů se k obleku fakt nenosí - to už si raději neberte ten oblek. A srovávat to s hláškou o Ferrari je trochu mimo. Na druhou stranu na obchodní jednání s významným partnerem bych si nedovolil dorazit oprýskanou 120tkou (ač jsem byl dlouho nadšený vlastník Rapida).
Hezký článek, pravda trochu OT, ale bylo to osvěžující. Přišlo mi to, jako by autor začal o "Lupistickému" tématu a pak nějak odbočil a rozpovídal se. Ale odbočky nelituju.
Ach tak. Digitálky k obleku, zdá se, asi vyjadřují nespoutaného ducha, svobodomyslnost a otevřenost k novým zážitkům. Společenské konvence jsou zbytečně svazující a snobské. Máme přece tu demokracii. Proč bych při obchodním jednání neměl jíst bramborák rukama a dát si dvě piva? Kdo mi má co určovat, že se to nedělá? Proto jsem přece na Václaváku klíčema necinkal.
To poslední přirovnání bylo víceméně ilustrační, jádrem komentáře byl fakt, že tato zpráva by na Chronomag sedla jak ulitá, na Lupě, zabývající se internetem a ne hodinkami, však nemá co dělat - a to jste mi dosud nevyvrátil. Budu rád, když tak učiníte, stejně tak se i rád dozvím, zda by takovýto úlet od tématu prošel někomu z vašich podřízených
A co ty plky, ze kdo si vezme digitalky a oblek - neurceno jake :-) - absolutne se znemozni? Proste vyrok fanatickeho hodinkare, stejne jako nekteri lide prohlasuji, ze kdo nejezdi Porsche nebo Ferrari, mel by vratit ridicak.
Jen by mne zajímalo, kde jsem v glose použil tvrzení, že bez luxusních hodinek je čtenář Lupy jen pro ostudu? Soudím, že ostuda se nedělá hodinkama, ale ponejvíce vlastní hloupostí...
Mě tahle zpráva jako čtenáře Lupy nezajímá, a tematicky nemá s oborem internetu skoro nic společného - titulkem a naoko komentuje tiskovou zprávu, ale ve skutečnosti naprostou většinu textu tvoří PR luxusních hodinek - což ve spojitosti s chronomagem Patricka Zandla implikuje dohady o tom, cui bono. Zájemcům o dění na českém internetu je totiž tahle reklama na drahé hodinky asi tak užitečná, jako spam Hotelu u Lípy.
Kdyby měl šéfredaktor Lupy server o terénních autech, dočetli bychom se tu o tom, jak špatnou náhražkou je Lada Niva, a že bez Hummeru bude čtenář Lupy jen pro ostudu? A co to má, ku*** dělat do činění s českým internetem???