Jenom doplním, že pokud chcete na webu vydělávat díky tomu, že lidé klikají na reklamy, tak je nesmysl blokovat konkurenci - však jen ať vám konkurence platí, ne? :-) Ale samozřejmě každý ať si toto rozhodne sám.
Určitě je ale dobré zablokovat reklamy, které s vašimi stránkami očividně nesouvisí - protože je jasné, že na ně nikdo klikat nikdy nebude a tak vám jen blokují místo. Navíc se lidé po čase unaví stejnými reklamami, takže je potřeba, aby to trochu rotovalo... A fakt to blokování funguje: zablokoval jsem reklamu na Linux objevující se na mém webu o Windows a hned šly příjmy nahoru. Může to být náhoda, ale fakt je, že reklama proc.linux.cz se mi zobrazovala na webu pořád. A kdo by na ni klikal, že...
"Jenom doplním, že pokud chcete na webu vydělávat díky tomu, že lidé klikají na reklamy, tak je nesmysl blokovat konkurenci - však jen ať vám konkurence platí, ne? :-) Ale samozřejmě každý ať si toto rozhodne sám."
Proč? Myslíte, že když se na vašem webu třeba o krmení pro rybičky objeví odkaz na jiný web o rybičkách, tak že snad zabráníte lidem, aby o jiném webu věděli tím, že uděláte filtr reklamy? Na internetu je ke konkurenci vždycky blízko, jedním skrytým odkazem nic nevyřešíte. Pokud je váš web lepší, než konkurenční, budou lidé chodit k vám. A pokud občas kliknou a nahlédnou k horší konkurenci, tak za to dostanete zaplaceno.
No ale pokud je konkurence lepší, než váš web o rybičkách, tak je prostě vhodnější investovat čas do zlepšení webu, než do zakazování reklamy.
Protože příjem z reklamy je mizivý v porovnání s příjmem z prodeje produktu nebo služby(tj. z hlavního podnikání). Prostá matematika. Podporovat konkurenci znamená ztratit i několik zákazníků kůli pár dolarům.
Reknu to jinak. Kdyz si zaplatite billboard, ve kterem propagujete krmeni na rybicky, vyhradite tretinu billboardu propagaci konkurence zdarma?
Chapejte - mozna vydelate par dolaru, ale ztratite podstatne vice tim, ze nakoupi u nich a nikoliv treba u vas. Vam se to zda trivialni, ale co kdyz je to treba hosting? Takova zakaznik pak muze zustat u konkurence dlouhe roky...
Kdyz je zakaznik na vasem webu, a neco hleda, musite jej u sebe udrzet co nejdele a ne mu dobrovolne podsouvat konkurencni alternativy. Jediny, kdo na tom vydela, bude konkurence, nikoliv vy.