Netrvrdím, že žádný ISP neměl žádný výpadek. 100% SLA neexistuje. Na jednu stranu de facto žádné výpadky skutečně nejsou - služba ADSL není garantovaná dostupností ani rychlostí, tedy pokud je výpadek apod., tak je služba pouze nedostupná. V podstatě v tom není problém :-(
Na druhou stranu ale problémy které s ADSL jsou jsou z 99% v síti ČTc. Na straně ISP toho moc není, co nemůže fungovat (radius, zahr. konektivita, NIX) a pokud to má zálohované, tak je to téměř 100%.
Výpadky a problémy jsou v síti ČTc a u všech ISP je to stejné. ISP jako takový (Nextra, Skynet, IOL atd.) to nemůže v podstatě nijak ovlivnit, jen hlásit a eskalovat, ale bohužel bez zásadní odezvy. Je tedy jedno, od jakého ISP máš ADSL, všichni jsme na tom stejně. Rozdíl může být jen v lokalitách, kdy výpadky někde jsou častěji a jinde výrazně méně.
Právě jsem četl snad doslovný článek na Computerworld. Zřejmě jsa naštván kontaktoval ten člověk koho šlo, pokud tedy autor nepíše pod různými jmény na různé weby. Pán se odhlašoval od IOL a přihlašoval k Nextře. Tak to ho opravdu lituji, že šel k Nextře. Já dnes jen naříkám, že jsem se nechal nalákat hlavně nulovým zřizovacím poplatkem a objednal jsem si ADSL u Nextry. Jak rád bych si dnes připlatil, kdyby to jen fungovalo. Holt to několik dní funguje, pak zase několik dní nefunguje atd. Dnes to pořád každých deset minut padalo, naštěstí šlo znovu přihlásit, ale ty nervy ! Kdyby jen pročetl všechny diskuse na netu - jsou plny nářků uživatelů Nextry, od ostatních poskytovatelů naproto minimum, tak by ho nikdy nenapadlo jít k Nextře ! Myslím, že udělal pěknou hloupost.