Sehnat kvalitního řemeslníka, který to nepoprasí ještě více než developer a může nastoupit během pár týdnů, není dneska v Praze snadné. Takže osobní zkušenost a ověřitelná reference jsou ta nejlepší informace. Takže by to chtělo ještě systém pro hodnocení řemeslníků (např. podle IČO) odolný proti optimalizaci referencí jejich kamarády, kolegy a WRO agenturami ;)(workers/web references/reputation optimization) a systémy mít propojené - aby se někdo komunitě spolubydlících nabídl a rovnou jste vědeli o koho jde, jak kvalitně pracuje. Bohužel, dneska chce být každý programátor, takže učební obory nejsou vůbec in, kde tedy vzít nové mladé schopné obkladače či elektrikáře? Pracuji s řemeslníky, které jsem si během let našel, poměrně často (nikoliv jednorázově), pár z nich má své weby, ale získávají zakázky úplně jinak. A když můžou, také raději dělají v klidu nové rodinné domky, než někde něco po někom opravovat či rekonstruovat - a mít domácího věčně za zadkem s nějakými připomínkami - a navíc být třeba placen úkolově.
Je to jako s dobrými restauracemi, ty se také obejdou bez nějakých hodnotících webů s podvrženými recenzemi, na kterých u nás chcípl pes.
Jako by u nás byla ve všem tak malá konkurence, že dobří mají práce nad hlavu i bez webů a těm špatným ani web nějak výrazně nepomůže.
To je bohužel pravda. Dobří řemeslníci musí práci odmítat kolik ji mají. Ale je také pravda, že nejen pro řemeslníky jsou návštěvníci takového webu zajímavá cílová skupina a jistě by se z toho něco vytřískat dalo :)
Poznámka pro autora: prosím, prosím, nepoužívejte spojení "zajímavá sociologická studie". V poslední době čtu tuhle frázi až příliš často ;)
Musím souhlasit s panem Nováčkem, ve všech bodech obžaloby.
Navíc pokud chtějí řemeslníci webové stránky, nestojí o nějaké diskusní forum na svých stránkách z obavy před jakoukoliv negativní reakcí ať ze strany zákazníka, či konkurence. Nanejvýš kontaktní formulář a hotovo. Vzhledem k tomu, že mají své práce nad hlavu, nemají čas se ještě věnovat webu a odpovídáním na reakce, nanejvýš vyřídí objednávky po e-mailu. (mám řemeslníky v rodině).
Nemůžeme chtít aby byl každý řemeslník seděl několik hodin u PC, vzhledem k jejich, a bude hůř, nedostatku, by na nás měli času ještě méně. Možná se to ale časem bude měnit, kdo ví...
Komunita, do ktere vtrhne banda lidi zvenci a bude se na ni snzit vydelat se okamzite rozpadne.
Ti lidi tam drzi pohromade prave proto, ze maji spolecny zajem (uchranit svoje penize). Zatimco ti remeslnici maji opacny zajem (ty penize ziskat).
Dobrej remeslnik ma zakazek dost, takze do te reklamy by nejvice vrazili remeslnici prumerni a spatni. Cili clanek jako obvykle spousta kecu o nicem.
Nu sice souhlasím se jmenovcem, že kvalitní řemeslník internetovou komunitu k získání zakázky nepotřebuje, ale na druhou stranu si myslím, že ta glosa je celkem dobrá a čtivě napsaná.
Nahodouje to napsané dobře :-)Ä le je tam předpoklad, ze řemeslnici musi pracne nahanet zákazníky, coz bohuzel neni pravda. Zakaznik musi vzhledem k previsu poptávky nad nabidkou pracne nahanet volneho a dobreho remeslnika :-)
Primo to nepredpokladam, spise se ptam (a podle vlastnich zkusenosti ostatne pesimistickou odpoved ocekavam), jednotlivi remeslnici ale nejsou jedini, pro koho by podobna komunita mohla byt zajimava. Jsou tu ruzne velka kuchynska studia, vynakladajici na marketing slusne castky, spravcovske firmy, pojistovny, uverove spolecnosti...
Demokratický reklamní systém? Tak to mne pobavilo :) Reklamní systémy jsou přeci absolutisticky (i když třeba "osvíceně") řízeny jejich provozovatelem, tak jakápak demokracie?
Víte, já myslím že kdo provozuje nějaký ten malý až střední web a zkoušel se už někdy bez známostí dostat do české mediální agentury, tak ten můj příměr samozřejmě pochopil.
Nemyslel jsem pochopitelně systém demokratický vzhledem k vládě (provozovateli), ale demokratický (tedy S ROVNÝM PŘÍSTUPEM) vzhledem k provozovatelům webu (občanům či firmám).
Nějak jsem přehlédl, jak velká ta vaše komunita je.
Od toho se pak dá odvodit, zda a komu by se vyplatilo na takovém fóru inzerovat.
Zatím je to tak, že většina firem v Česku co už pochopila že musí investovat do reklamy i na Internetu používá mediální zastoupení, které si zase drží svých pár oveček, kterým rozděluje skutečně slušné peníze.
Jednak jsou to skutečně velké servery (= málo práce pro mediálku - podpisem jedné smlouvy získá milióny impresí), druhak servery těch, co se umí do mediálek protlačit (v malém Česku většinou přes osobní známosti).
Všichni ostatní provozovatelé malých a středních webů jsou zatím nezajímavý odpad, inzerenty neuchopený, vyjma svobodné a demokratické PPC reklamy od Google AdSense, díky které může vydělávat konečně i v Česku KAŽDÝ poctivý provozovatel webu.
Až vzniknou profily každého z nás (kdo o to bude stát), bude se nám zobrazovat reklama odpovídající našim zájmům a momentálním potřebám.
Schizofrenici budou dál nadávat, že vidí v televizi reklamu na dámské hygienické potřeby a na netu bannery na mléko co zásadně nepijí (pokud jim proklouzne reklamní kód jejich AdBlocky), my ostatní když budeme hledat byt a výbavu do něj uvidíme pokaždé jen reklamu, zacílenou tímto směrem (už nyní kdo chce, může Google povolit zachycovat co vyhledává, na jaké stránky chodí a pod., tudíž má představa jistě není nereálná či příliš vzdálená).
V tu dobu již doufám bude existovat podobně demokratický reklamní systém jako AdSense pro všechny webmastery, jehož kód způsobí zobrazování nejen kontextové (vzhledem k obsahu článku), ale i na uživatele Internetu osobně zacílené reklamy všeho druhu (bannery, video, textová a pod.).
Tou dobou již jistě i velcí inzerenti pochopí, že nemá smysl nechávat milióny korun za nehty mediálkám, ale že mohou vstupem do podobného systému za mnohem menší peníze dosahovat mnohem přesnějšího zacílení a tedy i konverze.