Komunita, do ktere vtrhne banda lidi zvenci a bude se na ni snzit vydelat se okamzite rozpadne.
Ti lidi tam drzi pohromade prave proto, ze maji spolecny zajem (uchranit svoje penize). Zatimco ti remeslnici maji opacny zajem (ty penize ziskat).
Dobrej remeslnik ma zakazek dost, takze do te reklamy by nejvice vrazili remeslnici prumerni a spatni. Cili clanek jako obvykle spousta kecu o nicem.
Nu sice souhlasím se jmenovcem, že kvalitní řemeslník internetovou komunitu k získání zakázky nepotřebuje, ale na druhou stranu si myslím, že ta glosa je celkem dobrá a čtivě napsaná.
Nahodouje to napsané dobře :-)Ä le je tam předpoklad, ze řemeslnici musi pracne nahanet zákazníky, coz bohuzel neni pravda. Zakaznik musi vzhledem k previsu poptávky nad nabidkou pracne nahanet volneho a dobreho remeslnika :-)
Primo to nepredpokladam, spise se ptam (a podle vlastnich zkusenosti ostatne pesimistickou odpoved ocekavam), jednotlivi remeslnici ale nejsou jedini, pro koho by podobna komunita mohla byt zajimava. Jsou tu ruzne velka kuchynska studia, vynakladajici na marketing slusne castky, spravcovske firmy, pojistovny, uverove spolecnosti...
Nějak jsem přehlédl, jak velká ta vaše komunita je.
Od toho se pak dá odvodit, zda a komu by se vyplatilo na takovém fóru inzerovat.
Zatím je to tak, že většina firem v Česku co už pochopila že musí investovat do reklamy i na Internetu používá mediální zastoupení, které si zase drží svých pár oveček, kterým rozděluje skutečně slušné peníze.
Jednak jsou to skutečně velké servery (= málo práce pro mediálku - podpisem jedné smlouvy získá milióny impresí), druhak servery těch, co se umí do mediálek protlačit (v malém Česku většinou přes osobní známosti).
Všichni ostatní provozovatelé malých a středních webů jsou zatím nezajímavý odpad, inzerenty neuchopený, vyjma svobodné a demokratické PPC reklamy od Google AdSense, díky které může vydělávat konečně i v Česku KAŽDÝ poctivý provozovatel webu.
Až vzniknou profily každého z nás (kdo o to bude stát), bude se nám zobrazovat reklama odpovídající našim zájmům a momentálním potřebám.
Schizofrenici budou dál nadávat, že vidí v televizi reklamu na dámské hygienické potřeby a na netu bannery na mléko co zásadně nepijí (pokud jim proklouzne reklamní kód jejich AdBlocky), my ostatní když budeme hledat byt a výbavu do něj uvidíme pokaždé jen reklamu, zacílenou tímto směrem (už nyní kdo chce, může Google povolit zachycovat co vyhledává, na jaké stránky chodí a pod., tudíž má představa jistě není nereálná či příliš vzdálená).
V tu dobu již doufám bude existovat podobně demokratický reklamní systém jako AdSense pro všechny webmastery, jehož kód způsobí zobrazování nejen kontextové (vzhledem k obsahu článku), ale i na uživatele Internetu osobně zacílené reklamy všeho druhu (bannery, video, textová a pod.).
Tou dobou již jistě i velcí inzerenti pochopí, že nemá smysl nechávat milióny korun za nehty mediálkám, ale že mohou vstupem do podobného systému za mnohem menší peníze dosahovat mnohem přesnějšího zacílení a tedy i konverze.
Demokratický reklamní systém? Tak to mne pobavilo :) Reklamní systémy jsou přeci absolutisticky (i když třeba "osvíceně") řízeny jejich provozovatelem, tak jakápak demokracie?
Víte, já myslím že kdo provozuje nějaký ten malý až střední web a zkoušel se už někdy bez známostí dostat do české mediální agentury, tak ten můj příměr samozřejmě pochopil.
Nemyslel jsem pochopitelně systém demokratický vzhledem k vládě (provozovateli), ale demokratický (tedy S ROVNÝM PŘÍSTUPEM) vzhledem k provozovatelům webu (občanům či firmám).