Do konce roku bude několik set tisíc lidí v devítimilionovém Švédsku přijímat televizi prostřednictvím ADSL. Zatím do staré bedny, ale s interaktivními /internetovými/ možnostmi komunikace. Statisíce lidí telefonují pomocí IP telefonie, tedy po internetu a nedávné pokusy s telefonováním zdarma za to, že si volající poslechne reklamu se možná vrátí. Prvních sto exemolářů novin z umělého papíru se ve Švédsku testuje - obsah se tahá ...z internetu. Nemluvě o tom co nás čeká na mobilech. Prostě - chystejme nové škatulky a lepší pojmenování.
O konvergenci se mluvi uz dlouho, problem je akorat v tom, ze nejak jeste nenastala, ale uz brzy nastane.. Uz tenhle/pristi rok. V tomhle stavu to je uz nekolik let. :-)
Pritom ona nastala uz davno, akorat ne podle predstav telco firem - podivejte se na www.shoutcast.com (radia) pripadne media library v novem winampu (filmy). Kdo by za teto situace poslouchal IP televizi za penize podobne jako stoji kabelovka? O P2P nemluve..
Mozna se toho s "konvergenci" zmeni vic nez cekame.. I kdyby to znamenalo jen nizsi ceny za bezny TV kanal s reklamou.
BTW vite kolik ta DSL TV bude stat, a muzete to porovnat napr. s cenami za kabelovku?
23 kanálů za 129 šv. korun, tedy v kupní síle asi jako česká stovka, v přepočtu 450 kč. Video-on-demand stojí zhruba stejně jako v půjčovně - od 30 korun. Za 99 kr si mohu dokoupit všechny ligové zápasy... Pak tam mají trochu funkčnosti, ale zatím nic moc. Dále jsou tam i balíčky za více korenek s více kanály. Nabízí Telia i další operátoři.
> Trh s internetovou reklamou se však již příliš neliší
> od fungování ostatních trhů, kde bude čím dál tím větší
> část prostředků směřovat k největším poskytovatelům
> obsahu (kteří také vykazují nejvyšší růst návštěvnosti).
Nemyslim, ze by online reklama byla ve vsech ohledech shodna s klasickou offline reklamou. Existuji ne zrovna nevyznamne trendy, ktere ukazuji, ze online reklama kopiruje divergentni charakteristiky internetu jako takoveho.
Publikace obsahu v dnesni dobe neni nutne domenou jedne megainstituce. Napr. nevyznamny je rust bottom-up publikovani, nadchazejici digital life take hodne zamicha kartami atd.
Tyto moznosti pak kopiruji nejruznejsi online marketingove nastroje. AdBrite, adsense, potenza,... to vsechno jsou jenom stripky velke mozaiky.
A i to je jenom dalsi z duvodu proc hodnota uvadena klasickymi medialkami, ktere v soucasne dobe pracuji vicemene jen s bannery, nerika prilis presnou informaci o velikosti ceskeho trhu online reklamy.
Kdy se konečně přestanou všichni vyptávat této společnosti na její názory na prodej reklamy na internetu? Tím, že poskytují taková čísla jen velice špatně zastírají, jak čím dál tím menší vliv na internetu mají. Přesto je všichni ochotně papouškují a nikomu není podezřelé, že poskytují poloviční odhad oproti konkurenci?