Vlákno názorů k článku Jak vést děti k programování od Tomáš Kapler - Mimochodem jedna taková noticka - schválně se zamyslete...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2010 10:14

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)

    Mimochodem jedna taková noticka - schválně se zamyslete nad tím, kam spěje svět - počítače pronikají do všeho, včetně oborů jako zemědělství, školství či medicína, na které se lidi hlásí často proto, že neumí matematiku (znám hodně takových doktorů, pro které byla absence přijímaček z matiky na medicínu důvodem jejich studia).
    Dnes už se od klasické chirurgie jde směrem k robotické mikrochirurgii, i běžné obory často využívají internet, každý doktor, chce-li uspět, musí mít publikační činnost, která zahrnuje výzkum/statistiku, které se bez počítačů také blbě dělají, mnoho věcí se bude řešit genetikou, tedy opět věc, která se bez počítačů neobejde.
    Učitelé, zejm. na lepších školách, budou stále více využívat počítače při výuce, hledání informací, komunikaci, elearning ...
    Prostě dokonalá znalost používání počítačů bude plus a svět se bude čím dál více rozdělovat na ty, co počítač umí maximálně tak zapnout a pustit na něm možná fejsbůk a hru a na ty, co jej umí běžně použít k řešení a usnadnění svých úkolů a činností.

  • 9. 11. 2010 11:16

    pavouk33 (neregistrovaný)

    Přesně tak. Z efektivního užívání počítače se stala "druhá odbornost/gra­motnost" pro mnohá povolání. To však současné školství nedokáže reflektovat. Obvykle jen vychovává primáty ke klikání na správná tlačítka ve správném pořadí bez pochopení podstaty a souvislostí. Zvlášť odporný příklad tohoto přístupu je "Evropský počítačový řidičák", který primátům předepisuje jak se mají modlit ke svému bohu, velkému MS.

    Být svéprávným uživatelem je přece něco úplně jiného! Musím vědět co dělám a proč (souborový systém, datové formáty, efektivní práce s textem, obrazem...), podobně jako vím co mám udělat když si chci koupit rohlík, jít do hospody, nebo jet k babičce autem.

    Algoritmické myšlení mi jistě bude pomáhat nejen při práci s počítačem, ale i v běžném životě, podobně jako schopnost strukturovat text mi pomůže strukturovat jevy a poznatky které mě obklopují v reálném světě atd.

    V přímém rozporu s tím je současná silná nechuť velké části populace k exaktním vědám a exaktnímu myšlení vůbec. Ta má, podle mého názoru, základ právě ve zcela nevhodné (tupé) výuce. Myslím, že pedagogičtí krasoduchové naprosto nechápou potenciál, který jim nové technologie poskytují. Dokáží studentíky jen otrávit a odradit od hlubšího pochopení nejen IT, ale v konečném důsledku i Světa.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).