Vlákno názorů k článku Jak vést děti k programování od Didi - Patřím ke generaci odkojené Basicem na osmibitech. Pro...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2010 11:16

    Didi (neregistrovaný)

    Patřím ke generaci odkojené Basicem na osmibitech. Pro naše zvídavé dětské dušičky bylo naprosto ideální, že počítač dělal přesně to (a jenom to) co jsme mu příkázali. I když to byla hloupost nebo neobratně napsaný algoritmus, hned jsme viděli výsledek.
    Ale hlavně jsme se naučili postup, kdy napřed problém rozložíme na dílčí části, k těm vymyslíme algoritmy, ty nějak převedeme do řeči příkazů a metodou pokus-omyl odladíme. S důrazem na ty první dva kroky, tj. pochopit problém a zvolit si postup. Těch potřebných deset, patnáct základních příkazů každý pochopil rychle a pak se jen postupně zdokonaloval.
    Připouštím, že jsme mnohdy páchali programátorská zvěrstva (často vědomě, jen abychom ušetřili pár řádků kódu nebo pár bajtů v zatraceně malé dostupné paměti). Nicméně, k poznání že dobře strukturovaný program se snadněji udržuje a modifikuje, jsme dospěli sami a dobrovolně.
    Když to porovnám s následnou generací středoškoláků z poloviny devadesátých let, kteří byli učeni v Pascalu, tak to byli chudáci. Kantor do nich hustil syntaxi spousty příkazů jazyka, v lepším případě měli možnost si zkusit něco sami napsat, ale že základem je pochopit zadání, vymyslet algoritmus a až pak psát program, jsem jim vtloukal do hlavy až já při doučování.

  • 9. 11. 2010 11:53

    x (neregistrovaný)

    Jop, programovani jako takovy je ve skole samozrejme pitomost ucit. Skola by mela naucit PC ovladat, mela by naucit co je k cemu dobry (ze na obrazek je grafickej editor, ze obrazky jsou vektorovy a bitmapovy, ze na text je textovej editor ....).

    Jeste si moc dobre pamatuju programovani na !!! VS a to FEL CVUT !!! kde se zapoctova pisemka psala na papir a hodnotilo se, estli sem nekde nezapomel strednik pripadne estli sem neprohodil parametry nejaky funkce ...

    Presne tekto to proste vypadat nema.

    U skol vyssich urovni bych spis ocekaval ze se bude hodnotit predevsim vhodne zvoleny postup/funkcnos­t/zvolene algoritmy ... a ne syntax, kterou reportuje kazdy editor/prekladac ... to by ovsem vyucujici museli rozumet tomu co uci, coz ani na VS neni(nedelam si iluze ze se to nejak zvlast zmenilo) pravidlem.

  • 9. 11. 2010 12:13

    Karel Řehák

    "Jeste si moc dobre pamatuju programovani na !!! VS a to FEL CVUT !!! kde se zapoctova pisemka psala na papir a hodnotilo se, estli sem nekde nezapomel strednik pripadne estli sem neprohodil parametry nejaky funkce ..."

    No vidíte, píše se rok 2010, jsem na TU v Liberci, obor Informační technologie a písemky vypadají úplně stejně.

  • 9. 11. 2010 13:18

    x (neregistrovaný)

    Jop a proto jsou casto stredoskolaci lepsi programatori nez vysokoskolaci, protoze narozdil od nich pouzivaji mozek ma mysleni a ne na biflovani syntaxe zpameti.

  • 10. 11. 2010 12:28

    pepa (neregistrovaný)

    "Jeste si moc dobre pamatuju programovani na !!! VS a to FEL CVUT !!! kde se zapoctova pisemka psala na papir a hodnotilo se, estli sem nekde nezapomel strednik pripadne estli sem neprohodil parametry nejaky funkce ..."
    S tim si dovolim nesouhlasit. Jsem taktez absolventem CVUT FEL a ac sem nastoupil programovanim uplne nepoznamenan, tak jsem se to celkem slusne(podle me) naucil.
    Co si pamatuji tak pisemky algoritmickych predmetu se psali na papir a v pseudokodu prave proto, aby se presne nemusela resit syntaxe jazyka, ale pochopeni algoritmu.
    To hazeni spiny na VS se mi proste nelibi...

  • 10. 11. 2010 12:31

    Dochy

    Tak ja jsem take absolventem a podle mych zkusenosti to zalezi kus od kusu... Setkal jsem se s obema pristupy, je to o lidech...

  • 10. 11. 2010 14:35

    x (neregistrovaný)

    Libit se vam nemusi, to je(byla) proste realita. Zajimavy na tom bylo, ze pri te pisemce obzvlast dobre prospivali ti, kteri nasledne v realu nebyli schopni napsat funkcni kod.

    BTW: V nekterych pripadech bych mohl jmenovat, napr predmet tusim "technicka dokumentace", ve kterem se v prvnim semestru vyzadovala znalost menu t602 zpameti (zkouselo se ve stylu "co je treti polozka zhora" pripadne "kolikata polozka je ulozit" (Trestik). Tentyz clovek nebyl schopen a ochoten pripustit existenci 3D scanovaciho HW ani princip fungovani.

    Jsem vazne rad ze muj stroj uz nema tu domenu co vas ;)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).