Sam se timto tematem ted zabyvam, protoze bych rad na nejake skole otevrel krouzek programovani, protoze mne samotnemu to kdysi hodne dalo a chci to vratit. Kamaradi mi rikaji, ze mam dar vysvetlit veci, tak myslim, ze by to slo.
Ja kdyz se poprve dostal ke kompu s pascalem ve 12-13 letech, tak jsem mel problem pochytit uplny zaklady, pak kdyz se to usadilo, tak jsem stejne nepobral objekty a pointery, protoze jsem na to nemel. Dostavilo se to az casem.
Tak se chci zeptat, jestli je to dnes stejne, nebo jestli jsou deti chapavejsi, kdyz se kolem toho pohybuji od mala. Mate s tim nekdo zkusenosti? Rad bych vedel, jestli kdyz budu mit treba uplne zacatecniky co se tyce programovani, tak jestli je schopne 11lete dite pobrat objekty zhruba stejne rychle jako 15lete.
Ad objekty: to je dost silné tvrzení, celkem očekávatelně nepravdivé. Principy OOP jsou obvykle dobrým modelem reálného světa (až na výjimky), analogie je přirozený kognitivní proces, nevidím na nich tedy nic nepochopitelného.
Ano, OOP hype je mimojiné kontraproduktivní, tohle mi ale od Vás připadá naopak jako anti-OOP hype. Já jsem třeba momentálně velmi nenadšen z toho, že musím užitečné principy OOP fakovat (od fake) v C, protože C++ nebylo pro projekt schváleno. :-/
Principy OOP jsou fajn, ale nema smysl delat objektove jednoduchou proceduralni vec, kde je na jedne strane vstup a na druhe vypadne nejaky vystup. Potiz vidim osobne predevsim v tom, ze na skolach se oop samo uci na jednoduchyc vecech, ktere jsou pricipielne na oop naprosto nevhodne.
No a vysledky podle toho vypadaji.
BTW: By me zajimalo, kolik programatoru umi dnes napsat nejaky ten kus inline asm ;), tam si totiz moc objektu nevlozi.
Rozhodně souhlasím s tím, že na "systémové" věci (input-filter-output třeba) je OOP většinou mimo mísu. Každý jednotlivý typ úlohy má svůj přiměřený přístup.
Jinak tedy se hlásím, umím ještě pořád něco i v assembleru. :) Mimochodem právě low-level (ať už ve smyslu volání OS/systémových knihoven, nebo použití low-level jazyka) + nejvyšší vrstvy (ryzí logika: datové struktury+algoritmy+vzory) je to, co mě na IT baví nejvíc. Prostřední vrstva, kam házím používání různých informačních frameworků třetích stran, mi přijde strašně nudná.
To by mě taky zajímalo. Já začínal podobně, ale neznám v okolí teď žádné děti, které by programování aspoň trochu zajímalo. Nikde jsem ani neviděl žádné kroužky programování, všude jen nějaké základy práce na počítači. :(
Je paradoxní, že před takovými 20lety byla výuka dětí v programování snad na větší úrovni než dnes.