"... s kvalifikací učitelů v IT jsem měl možnost se důvěrně seznámit..."
Predvstavte si sam sebe (predpokladam jistou kvalifikaci v IT). Mate na vyber:
1. Delat ciste jen IT za silne naprumerny plat, zodpovednost jen za svou praci (max praci kolegu v tymu), rvat na Vas muze jen sef (max jeste zakaznik), spolecenska prestiz pomerne vysoka, ...
2. Jit ucit za nejakych 20kKc hrubeho, mit zodpovednost za vsechny deticky (podotykam, ze i trestni), coz je vyvazeno prakticky nulovymi pravomocemi, , rvat na Vas muze kdokoli, reditelem pocinaje, rodici konce, spolecenska prestiz nekde na urovni uklizecky, ... O takovych drobnostech, jako je dozor o prestavkach, "dobrovolne" aktivity typu vedeni krouzku, etc., etc. ani nemluve.
Schvalne, co si vyberete?
Pokud bod 1., tak se nedivte.
PS: Neucil jsem, neucim a, da-li priroda, ani ucit nebudu.
Hezký článek, ale málokdo to pochopí. Protože aby to pochopil, musí vědět o čem je řeč, ale to on neví, protože ho to většinou neměl kdo naučit.
Algoritmizace úloh - hehehe. IT většinou učí matematici, jenomže ti na devítiletce končí někde u nožilky s výhodou, na gymplu umějí možná logaritmy a integrály, ale algoritmus, zvláště pak jeho formální zápis jen někteří.
Tuhle jsme v naší IT firmě najímali člověka, nějakej čerstvej absolvent gymplu, a ten tvrdil, že umí programovat ve windows, excelu a wordu. To první si představoval, jakože se umí přihlásit do windows. To druhý, jako že umí spustit excel a namalovat tabulku, v té DOKONCE uměl sečíst sloupec čísel. Programování ve wordu bylo, že napsal dvacet řádek textu s dvaceti překlepy, které neuměl pořádně opravit (jeho češtinářka by měla dostat výstrahu), formátoval vše mezerama a když jsem se ho zeptal, zda ví, co je styl nebo šablona, čučel na mě s otevřenou pusou.
Pro něj prostě programování byla jakákoliv práce na počítači, třeba i hraní her. A to se ještě holedbal, že byl ve třídě na počítače nejlepší.
Ani bych se moc nedivil, s kvalifikací učitelů v IT jsem měl možnost se důvěrně seznámit...