Vlákno názorů k článku Jak vybrat firmu, která fatálně selže při spuštění nového Registru vozidel od Cohen - Koukám, že je tady strašná spousta chytrých lidí....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 7. 2012 21:17

    Cohen (neregistrovaný)

    Koukám, že je tady strašná spousta chytrých lidí. Ono vůbec není snadné takový systém dát dohromady, kdo něco takového dělal nebo dělá, tak si rychlé soudy odpustí, protože si může sám celkem snadno někde nabít hubu. A pak o něm bude přesně taková diskuze jako je tahle a v ní milión generálů po bitvě.

    Možná že to zpackali, nevím, pravděpodobně to mohli připravit líp. Jestli to ale dají dohromady do 14 dnů a začne to fungovat, tak jsou to podle mě frajeři, protože to ukáže na to, že nároky na systém nepodcenili a umí rychle hasit průser.

    Migrace jsou obecně strašně nevděčná záležitost. V nejlepším případě to nikdo nepozná a vaší práci neocení. Vždycky bude někdo brblat, že to staré bylo lepší.

    Mimochodem negativní publicita je taky publicita. Buď to mohlo být bez problémů a reference by vypadala "ATS-Telcom, kdo to je?", nebo to vyřeší a za pár měsíců z toho bude "ATS-Telcom? Jo to jsou ti, co měli problémy se zaváděním toho nového registru, ale pak se to vyřešilo". Ten druhý případ je většinou lepší reklamou.

  • 25. 7. 2012 15:49

    Monty (neregistrovaný)

    Nějak se nám to neřeší a neřeší. (Ale prej to může být sabotáž)

  • 25. 7. 2012 16:13

    Tomáš Benda (neregistrovaný)
    • Mám za sebou minimálně srovnatelné projekty a rychlý soud si neodpustím. Při vývoji sebesložitějšího systému si nemusíte nabít hubu (tedy pokud víte, co děláte). V případě procesně zvládnutého projektu JE snadné dát podobný systém dohromady: rozpadne se Vám totiž do konečného množství elementárních úkonů, a pak stačí postupovat dle připraveného plánu.
    • Zpackali to úplně. Nároky zcela podcenili (pokud si vůbec nějaké vytyčili) a "opravit" systém do čtrnácti dnů jednak nezvládli (už máme třetí týden nefunkčního registru), druhak taková reakční doba svědčí o naprostém diletantství.
    • Migrace bývá naprosto standardní součást instalačního procesu nové aplikace (měnila-li se datová základna) anebo součást standardní provozní údržby (např. u upgradu OS). Dobře/špatně provedenou migraci by měl poznat minimálně Váš šéf, který ji v případě úspěchu dokáže ocenit (od toho bývají prémie, že).
    Přiznám se, že z Vašeho příspěvku nedokážu poznat, zda jej myslíte ironicky nebo vážně. V prvním případě Vám tam totiž chybí výraznější pointa, v druhém byste se měl stydět za PR lži vydávané za Váš názor.
  • 29. 7. 2012 12:50

    Jurax

    Dovolil bych si souhlasit.

    A navíc mi přijde, že jsou to dost sebevrazi - systém s takovým dopadem se testuje měsíc a déle, simuluje se vysoké zatížení a všeliké poruchy, nasazuje se po částech - třeba regionálně v jednom kraji. A zachovává se možnost rychlého návratu ke starému systému, pokud je to technicky možné, protože sichr je sichr ...

    Každý ajťák ctí Murphyho zákon "Může-li se něco pokazit, tak se to dřív nebo později pokazí" i s jeho dodatky "Pokazí se i to, co se pokazit nemúže" a "Když se to pokazí, tak se to pokazí tak, aby vzniknuvší průser byl co největší".

    A migrace není žádné kouzlo, ale celkem rutinní záležitost - byť někdy netriviální. Migrace odněkud kamkoliv jinam jsou chlebem databásistů :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).