Jestli to nebude tím, že oni nemůžou jít cenou až tak nahoru a musí jím z toho zbýt nějaké penízky ve správné kapse.
Takže moderní recept je, že cenu dají trochu nižší než kolik by si řekla konkurence. Konkurence v tom měla zahrnuto: vývoj, testování, školení, pilotní provoz, zavedení atd. Když chcete vydělat víc musíte toho co nejvíc vyškrtat. Takže:
cloud ("odpadá zavedení")
Hodinový video - moderně zvané "Elearning" (odpadá školení),
pilotní provoz... ufuf, to bude první hodina provozu systému
testování ... ufuf, to bude taky ta první hodina provozu systému
Vývoj ... což takhle brigáda pro studenty.
Těsně před tendrem... No ale sakra to vypadá na pěkný průšvih... šlo by to bez sankcí? bez zodpovědnosti? ... A co kdyby se do tendru přihlásil ještě někdo jiný? to by teprve byl průšvih... tak to uděláme bez výběrovýho řízení.
Takhle se dělají moderní "IT" tunely.
Ukažte mi že nemám pravdu!!!!
Tohle nikdy nepochopím - když už ty prachy tunelujou, proč si nesjednají subdodavatele, který jim udělá funkční řešení, aby to aspoň takhle nebilo do očí. Vždyť to funkční řešení nebude ani moc drahé. Pak by se to chvilku řešilo třeba tady na Lupě, proběhlo by pár článků jinde a tím by to usnulo. Ano, zbylo by jim míň, ale bez rizika.
No ale evidentně spoléhají na to, že je někdo podrží při případném trestním oznámení...
Vůbec nechápu, jak si dovoluje autor zpochybňovat kompetentnost dodavatele. Firma ATS-Telcom měla výtečné reference, z nichž mohu jmenovat např. laserové radary - zcela transparentní řízení skončilo u Nejvyššího správního soudu (viz 1 Afs 40/2009 - 144. Výtečný radarový byznys firma úspěšně realizuje i pro celou řadu dalších městských policií (např.).
K vynikajícím referencím patří i systém IMIS - rozsáhlý
databázový počítačový program určený k podpoře řízení a provozu ministerstva a jemu podřízených organizací. Za jeho podporu inkasuje ATS-Telcom cca 12,5 milion Kč měsíčně a celkem nás tento poklad stál již skoro 2 miliardy Kč.
Ostatně na kvality dodavatele již 20. 5. 2012 upozornil Týden.cz takto:
Na začátku července zkolabuje trh s auty, protože přestane fungovat evidence vozidel. Tuto možnost připouštějí odborníci a varují před ní vysocí státní úředníci. Příčinou blížící se katastrofy je tunel za 1,6 miliardy korun, na němž se na ministerstvu dopravy podílelo hned několik ministrů. ... Štrikuje se horkou jehlou, navíc netransparentním způsobem mimo veřejné zakázky a zkušební verzi systému měsíc a půl před výkopem nikdo neviděl. "Máme květen a úředníci, se kterými komunikuji, jsou překvapeni a nevědí, co si o tom mají myslet. Od prvního července má začít platit nový centrální registr vozidel. Oni ale zatím žádný nový systém neviděli. I kdyby jim nový systém představili těsně před klíčovým datem, neuměli by s tím zacházet. A to ještě počítáme s tím, že bude program bezchybný,".
A proč to dostali zrovni oni, ačkoliv s tím zjevně nemají žádné zkušenosti? Inu, ministerstvo usoudilo, že jim vyplácí málo peněz a zakázku jim přidělilo jako náhradu za nevyčerpané servisní služby pro IMIS.