Vlákno názorů k článku Jak vydělat na webu 2.0? od Michal Illich - Tenhle nazor me zaujal: > ale převážnou většinu jeho...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 8. 2007 20:39

    Michal Illich
    Tenhle nazor me zaujal:

    > ale převážnou většinu jeho [Amazonu] obratu tvoří příjmy z prodeje knih, které se prodávají po jednotkách a které by si tradiční prodejce nemohl vůbec dovolit přeprodávat

    Muzete (autor clanku nebo pan Maly) uvest zdroj teto informace?
  • 20. 8. 2007 16:21

    Libor Nováček
    Nejsem autor, ani nejsem pan Malý, ale rád bych odkázal na zajímavou práci autorů Brynjolfsson, Hu, Smith - Consumer Surplus in the Digital Economy:
    Estimating the Value of Increased Product
    Variety at Online Booksellers -
    http://ebusiness.mit.edu/research/papers/176_ErikB_OnlineBooksellers2.pdf

    která je sice už z konce roku 2003 a týká se dat ještě staších, ale jsou v ní některá čísla ohledně počtu a cen titulů kámen vs. e-shop, plus rovnice, jak k číslům autoři došli.

    Dále je téma probíráno např. v dva roky starém článku A methodology for estimating Amazon's Long Tail sales, kde tvrdí, že 57 % prodejů spadá do oblasti long tail, za kterou považují knihy za stotísící pozicí podle prodejnosti (resp. knihy nedostupné v kamenné prodejně Barnes and Noble, kde mají 130.000 titulů).
    http://longtail.typepad.com/the_long_tail/2005/08/a_methodology_f.html

    Ono tolik nejde o obraty a příjem a co je co není k dispozici, ale i o ceny - na těch long tail knihách lze dosáhnout větší marže, protože se nemusí tolik snižovat cena, benefitem u nich je vůbec možnost si je zakoupit a nikoliv výrazná sleva. Zase s knihami v dlouhém chvostu může být uložen a umrtven kapitál prodejce (pokud tedy nebude zboží financovat dodavatel) delší dobu, je s nimi starost ohledně papírování s dodavateli, méně efektivní bude distribuce a uložení, je krásné tahla data odhadovat, ale realita může být někde jinde. Už jen rozvržení skladu a zákazníků, byť je vše do jisté míry automatizované, může hrát nezanedbatelnou roli v nákladech. Rozhodování, který titul mít skladem a který nikoliv není pro Amazon lehké. Těžko rovnicemi postihnout situaci, kdy jdu pro knihu z chvostu a koupím si i několik bestsellerů, abych třeba optimalizoval poštovné nebo naopak - k bestselleru přikoupím něco neobvyklého. Tahle data si Amazon jistě střeží.
  • 20. 8. 2007 17:31

    Michal Illich
    Dekuji, to jsou vyborne zdroje.

    Mimochodem, v clanku citovany Jeff Bezos (sef Amazonu) to ale odhaduje spis na 20% :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).