lehce upřesním, ač vím, že to Filip myslel a psal v podstatě správně:
Pokud podám přiznání jakkoli, i papírově, nejen elektronicky, do 1.4 včetně, prodloužení lhůty se nekoná. I kdybych "následně podal elektronicky v dubnu".
A pozor, podáním do 1.4. se ruší i prodloužení lhůty pro podání a placení (a pravda také pro vrácení případného přeplatku) do 1. 7. při podání "s daňovým poradcem". To je od letoška také významná změna, kterou si ne všichni poplatníci uvědomili.
V zákoně je to formulované tak, že lhůta pro podání daňového přiznání se prodlužuje na 4 měsíce, pokud jste ho nepodal během 3 měsíců a podáte následně daňové přiznání elektronicky. Nebo-li nemusíte to nikam hlásit předem, ale pokud daňové přiznání podáte elektronicky během 3 měsíců, sám jste si tu lhůtu zkrátil. (Na druhou stranu chápu, že je to udělané takhle – dalo se to vyřešit přidáním jednoho odstavce do zákona a nehrozilo, že se tím rozbije něco jiného.)
Sice nevim jak presne to oficialne je, ale tyhle veci vetsinou mivaji nejakou vnitrni logiku. Jako treba ze kdyz to poda danovy poradce, tak to muze byt pozdeji, protoze uz pak neni potreba resit chyby (resp. pravdepodobnost a tim padem mnozstvi chyb je zanedbatelne).
Takze predpokladam, ze v tomto pripade elektronicky znamena, ze to urednici nebudou muset soukat do stroje, na coz zrejme jinak maji mesic casu. Neboli logickou uvahou - jakkoliv elektronicky (EPO nebo DIS) staci do konce dubna a hlasit to neni potreba, protoze to do te doby stejne nikomu chybet nebude.
...ale pro jistotu bych si to nechal jeste nekde potvrdit :-)