Mám stejnou zkušenost.
Po různých pokusech jsem nakonec dostal od podpory tuto radu.:
===========
Stáhněte prosím XML soubor s podáním na PC a odhlaste se z DIS+. Formulář si (jako nepřihlášený uživatel v DIS+) otevřete v EPO a načtěte XML soubor, doplňte prosím rodné číslo a poté klikněte v menu na možnost ODESLÁNÍ PÍSEMNOSTI.
Na stránce ODESLÁNÍ PÍSEMNOSTI zvolte možnost, kterou jste se přihlašovali do DIS+, tedy buď pomocí OVĚŘENÍ IDENTITY S VYUŽITÍM NIA nebo pomocí OVĚŘENÍ IDENTITY PŘIHLÁŠENÍM DO DATOVÉ SHRÁNKY a klikněte na tlačítko PODAT.
============
Problém je asi v tom, že když člověk ještě nepodával daňové přiznání, není rodné číslo v systému daňové správy a tak se asi ani po přihlášení nenačte. Přestože jiné údaje o poplatníkovi jsou načteny automaticky. Stačilo by, kdyby položka nebyla šedivá a bylo by po problému. Nebo někde zmínit, že nový poplatník má formulář nejdřív vyplnit bez přihlášení a e-identitu použít poprvé až při odeslání hotového formuláře.
Asi to nikoho pro nového poplatníka nenapadlo otestovat.
Také jsme narazili na problém s rodným číslem. Přihlásili jsme se přes DS PFO a založili DIS+. Vyplnili jsme daňové přiznání, včetně rodného čísla, které bylo prázdné, ale šlo zadat. Narazili jsme ale na nepropustnou chybu, že rodné číslo není vyplněno.
Pomohlo až uložení a znovunačtení z přehledu rozpracovaných formulářů. Pak už bylo rodné číslo šedivé a tato chyba se nehlásila.
Nejspíš dotažení některých údaju nějakou dobu trvá. Sada dotažených údajů také možná záleží na způsoubu přihlášení (a možná i typu DS).
Další hlášení jsme měli kvůli neshodě počtu zaměstnavatelů a počtu příloh, přičemž přílohu stejného typu nelze jednoduše vložit vícekrát. To bylo naštěstí propustné. Vysvětlení, jak to řešit, také moc jasné nebylo.