Martine,
porad operujete neurcitymi pojmy. napriklad "nekdy se vyplati". Nekdy muze byt klidne "skoro nula".
Dokud nedojde ke kvantifikaci toho "nekdy", tak je to zcela zbytecna diskuse. Pokud se tyce "umeleho zvedani TV reklam", tak to je zatizeno velkou chybou uz tim, ze je to cele statistika s malym vzorkem lidi. Nicmene pokud to nevadi ATO ani zadavatelum reklamy, tak je vsechno v poradku - cena je stanovena nabidkou a poptavkou.
MK
Na dvoumetrovy monitor se take neda koukat ze 30cm, s podivem prave proto, ze je dvoumetrovy. Pokud si koupite TV do rekneme 30", tak se na ni ze 30cm bez potizi koukat da. Osobne znam pak nekolik lidi, kteri prave TV pouzivaji jako monitor, protoze je stala polovinu toho, co stejne velky monitor.
Jo, tenhle případ mi přijde (na základě mého okolí) pravděpodobnější, častější... Akorát ti, kdo to tak dělají, jsou diváky televize, i když ji sledují jen na jednom z několika TV přijímačů.
Já polemizuji s názorem, že existuje statisticky zajímavý počet lidí, kteří doma mají alespoň jeden TV přijímač z jiného důvodu než sledování TV vysílání a zároveň "nejsou diváky televize", tedy žádný z těch přijímačů nevyužívají k jejich primárnímu účelu.
Je to veřejné tajemství že pokud chceme zobrazovací medium pro počítač, konzoli , DVD\BR přehrávač atd... vyplatí se někdy koupit TV přímač.
Důvod je ten, že stejně velká uhlopříčka v přímo kategorii PC monitorů, by byla mnohem dražší.
To co je zavádějící je právě ...podivný vzorec televizi vlastním = jsem divák televizních programů... jeho váha není nulová. Takhle se uměle zvedá právě cena tv reklam..
Tohle chápu, jen mi není jasné, že existuje významné procento lidí, kteří si takto "z jiných důvodů" pořídí TV přijímač a zároveň jej skutečně nevyužívají i k zobrazování TV vysílání.
Netvrdím, že takoví lidé neexistují, akorát jich neznám dost na to, abych mohl říct, že jde o významnou skupinu. Vy jich zřejmě naopak znáte dost, takže zbývá vyřešit otázku, čí pohled je zkreslenější tím, že vycházíme ze svého okolí.
Pánové nikde nepíšu že na to budete koukat u stolu a psát ve Wordu s plackou ve vzdálenosti cca natažené ruky.
Potřebujete zobrazovací medium, právě ideálně do domácnosti, na které budete koukat z křesla\sedačky a nebudete na něm zobrazovat televizní vysílání. bude na to jak tu padlo koukat víc lidí.....
Logika by byla PC monitor . Jenže protože je to PC = tedy počítačové = uměle drahé ...protože počítač... nikoliv že by to mělo kvalitnější panel. Ten tam bývá stejný a FullHD při 48" na čistě PC monitoru není lepší.
Ne není to na základě mého okolí, ty lidi spojovalo vzdělání a ekonomická skupina a věk.
Hlavně to není ani z mé hlavy. Tenhle strašák v TV kruzích obchází již dlouho, kde mají strach z toho, že TV diváci stále ubývají. Jak terestrické, satelitní i kabelové.
Ono není jen tahle skupina
-stejně existují skupiny, které si zakoupí osobní vůz ve kterém je rádio, přesto nejsou posluchači rádia.
-stejně si spousta lidí zakoupila mobilní telefon, kde je FM radio přímač, přesto nejsou posluchači rádia.
-spousta lidí má v baráku kabelovku a přesto jí nevyužívá, není televizní divák.
-mají ADSL, přesto IPTV nemají, nejsou televizními diváky.
atd…
Podle mě špatná je metodika, protože vychází z fikce, že pokud mám možnost nebo dostupný prostředek, tak ho využívám.
Mužů si i myslet, že je záměrně spatná, protože spousta lidí, která ve v tom businessu je chce udržet ty „zlaté staré časy“ kdy blikající obrazovka byla oltářem každé domácnosti. Úplně stejný princip fikce, který je za daní na datová media. Úplně stejný princip, který vychází z toho, že když máte elektriku tak jste divák a měl by, jste platí televizní a rozhlasový poplatek.
Na konci řetězu jsou zase jen peníze. Protože čím víc potencionálních posluchačů a diváků tím lépe.