Tak se mi zdá,že katalogů je na českém webu už nějak moc. Mám to "štěstí", že jsem pracoval pro 3 z nich (z toho dva největší), takže tak trochu vím, o čem píšu. Je fakt, že přínos mnohých z nich je hodně diskutabilní - např. Centrum a Atlas přestali i zveřejňovat svá čísla o uživatelích, ale "náborují" klienty vesele dál. Firmy.cz Seznamu jsou fenomén sám o sobě - po změně vyhledávání a řazení obchodně mírně neuchopitelné(což dosvědčují velmi časté změny - zobrazování a nezobrazování vizitek, proklik na www stránky klienta atd). Geberují sice vysoká čísla užívanosti - ale především díky selfpromu a mnoha odkazům ve svém vlaszním fulltextu. Již vícekrát jsem od zástupců internetových agentur slyšel, že jejich přínos (konverzní poměry, imprese profilů atd.)nejsou pro jejich klienty nijak výjimečně dobré - ale prostě táhnou :-).
A zmíněné Zlaté stránky? - pokud se Mediatelu podaří je redesignovat, poopravit funkčnosti a relevanci (na čemž už se prý pracuje), myslím že mají díky inovativním přístupům - viz. zmíněný Click 2 call - volání na všechny tel. čísla zdarma, přístupu k mobilnímu webu - wap + tvorba mobilních stránek a ve spojení s tradiční tištěnou verzí telefonního seznamu A inzertní částí Zlaté stránky stále ještě velmi vysokou šanci výrazně promluvit do rozložení tohoto reklamního segmentu.Přece jenom "yellow pages" jsou tak silný, známý a jednouznačně zaměřený brand, že je máme všichni spojeny spíše než s hledáním toho co neznám s nalezením kontaktu. TOPkontakt je jen další katalog, kterým chce Mafra monetizovat vysokou užívanost - ale podle mého vysoký užitek inzerentům nepřinese.
Článek v podstatě o ničem. Pokusy Internet tradingu a Mafry o ziskový katalog se nedaří tak ani tak. Centrum na tom není o moc lépe a čachry zlatých stránek s návštěvností jsou už spíše úsměvné, k tomu ještě sebevědomá prohlášení o uživatelích, kteří více nakupují :-), spíše bych skupinu používající zlaté stránky specifikoval jako skupinu začínajících uživatelů internetu a to pouze na dobu než si najdou něco lepšího.
Lidi jako ty by snad nemeli mit preventivne ani moznost nic komentovat. Kdyz uz musis mermomoci neco nekam psat, zkus se nejdriv zamyslet, nebo jeste lepe, kup si blok a tuzku nebo pastelky.
Co se týká popisu současných projektů Mediální skupiny Mafra, tak je článek mimo. Autor zjevně dělal závěry na základě toho, že se brouzdal webem a neobtěžoval se zjišťovat fakta.
Bohužel to musím potvrdit - opomněl uvést některé "inside" informace, které jsou všeobecně známe. Je vidět, že katalogové služby nejsou autorova parketa :(
No to by se jim právě mohlo povést ve spolupráci s IT, oni dokážou prodat i kupu sr*ček (viz tejkíít) jako výborný produkt a proto je to nejlepší partner ze strany provozovatele na získání spoustu internetu neznalých malých a středných podnikatelů ...
... otázkou zůstane co dokáže přinést tento katalog pro uživatele? jakou přidanou hodnotu? jestli žádnou tak půjde brzo do kytet a do spamfiltrů jako skončilo tejkíít ...
.... tak pouzivejte specializovane B2B vyhledavace ;-) ....vetsinou se jim rika proste "databaze firem" :-) provozovatele nekterych z nich jsou dokonce zmineni primo v clanku. Sluzby ktere nabizeji jsou mnohdy znacne odlisne od klasicikych "katalogu" velkych portalu.
.... a ke kontaktum se povetsinou dostanete na vsech zdarma ... plati se az za "rozsirene informace" /obrat, zisk, pobocky ... apod./
To je prave presne ono, co jste popsal v poslednim odstavci: nez bych vyhledaval v nejakem podivnem katalogu firem, dam prednost firme, kterou mi najde vyhledavac. Nehlede na to, ze tak jako tak bych dal prednost firme, ktera ma svuj web pred tou ktera ho nema. Vice informaci je proste jasna vyhoda.
CHA CHA CHA, až se za břuch popadám, oživovat něco někde na konci informačního portálu a řikat tomu převzetí businessu - jó to je parádní sranda. Mafra má příležitost zůstat tam, kde je a bude, jako novinky.cz.
No dle meho to je zase dalsi server kde se budou snazit dojit penize. Moc netusim proc prezentovat firmu na iDNES, kde to nic nedela ani pro zlate stranky ani pro klikni, ktere zavrou. Proste iDnes je zpravodajsky server a firmy se tam muzou prezentovat uplne jinak. Oblbnou par stovek klientu a pak zakaznik procitne co to prinasi a bude konec, nicmene prvni oblbnuti ponese urcite hooodne penez. Rad si pockam zda MAFRA ukaze cisla na netmonitor.cz, pokud ne je vsem jasne proc ( ukazuji se jen dobra cisla ), zlate stranky tam jsou....
Ve skutečnosti je současný stav třetí generací Zlatých stránek pro internet. První běžela již někdy v roce 2000. Sice Mediatel zaspal v mnoha věcech, ale spuštění v roce 2007, to je zjevná nepravda.
Kdyz zadam do vyhledavani "Holesovice" a pak do toho sameho vyhledavani zadam "Financni urad", tak vam to tezko neco srozumitelneho najde, kdyz nereknete kde chcete hledat.
Pokud najdu "Holesovice", tak pro vyhledani veci v okoli (napriklad Financni urad) musim pouzit funkci "Najdi v okoli" a tam zadat financni urad.
Google je fajn, ale s exponenciálně rostoucím počtem stránek typu blogy, estranky apod. se začínám hooodně divit tomu, co jsem vlastně našel. A to nemluvím o Seznamu - tam skutečně objevím věci které neznám - a mnohdy ani poznat nechtěl ¨:-)
Jsem přesvědčený, že katalogizace smysl má a její význam bude stále narůstat. Jen jde o to, jaký přístup se v katalogu zvolí. V případě přísné relevance (i když je mnohdy matoucí - viz. kdekoli sklenář versus Sklenář) to nedokáže provozovatel zpeněžit (vyjma nějakých komerčních pozic typu sponzorované odkazy na Firmy.cz), nebo zase v případě lpění na spendu klientů omezí možnou relevanci pro uživatele a vystaví to, co jsem třeba nechtěl najít.
Pro mě je přesto v případě akutního hledání kontaktu na firmu s určitým oborem činnosti snesitelnější mít na jedné straně i méně relevantní firmu která má o mou potřebu zájem(a proto si svou pozici platí), než strávit mnohdy docela dlouhý čas pročítáním stránek různých firem a lidiček, jestli dělají to co chci. Ale toliko jen můj subjektivní neobjektivní názor jakožto dlouholetého pracovníka obchodu :-) A i ztohoto důvodu mám stále po ruce tolikrát odsuzované papírové zlaté stránky.
Protože hledá logicky správně, jen asi v "blbé" aplikaci?
Proč by jako uživatel měl rozlišovat dvě vyhledávácí pole, když mu stačí jedno? Osobně mapy používám stejně - najdu lokalitu a pak v lokalitě hledám objekt. A funguje mi to (aspoň na mapách, které používám já).
Schovávat další vyhledávací pole kamsi k textu "hledat v okolí" je úplně zbytečné a uživatelsky zmatené.
"Nový projekt přichází na trh v době, kdy konkurenční Firmy.cz zaznamenaly návštěvnost v září 2 155 174 reálných uživatelů a Centrum Holdings chystá propojování katalogů"
Nevím co centrum holdings sleduje propojením katalogů a jakých, ale s čísly, které mají se můžou jít zahrabat a s polorozpadlou obchodní sítí taky.
Vubec nechapu, kde cemu jsou takove katalogy dobre, cilene shromazdovat odkazy na jednom serveru. Kdyz uz chci neco najit, tak pouziju Google a najdu si rovnou primo web te ktere firmy. Co se tyka firem primo zobrazovanych v mape, doufam ze tech ceskych uvidim cim dal tim vic v Google mapach :-)