Jde o to že mně taky napřiklad se nechce tu sms posilat.Nejde o 3 koruny...Takže vaš přispěvek o zruinovani svědči o tom že nechapete o co jde.Pokud by ovšem poslani sms slibovalo nějaky vyznamny bonus oproti danemu stavu - napřiklad schranku od seznamu ktera by byla konečně k něčemu - bonusem by bylo že by byli lepši než ti co s s sms neprudí tak prosím.Pošlu.Takto bych si připadal jako b.b.
Podle mě kvůli tomu, že telefonních čísel je cca stejně, jako lidí (založit si mail je jednodušší než sehnat novou sim s číslem), takže není velké množství lidí, které by si zakládalo desítky schránek. To ale nemění nic na tom, že jim nechci posílat placené SMS a ještě potenciálně přidávat svůj tel. do nějaké databáze.
Ono vůbec srovnávat Seznam s Gmailem je jako srovnávat ruskou zemljanku s moderní vilou :-).
Například IMAP měl Gmail už v roce 2007, ale Seznam jej spustil až v prosinci 2010.
Navíc na Seznamu do teď nefunguje taková základní věc jako je push-notifikace.
O rozdílech ve spolehlivosti v odesílání a doručování mailů a ve fungování SPAM filtru už se netřeba zmiňovat.
Seznam by udělal nejlépe, kdyby se dohodl s Googlem na nějakém obchodním modelu a nabízel jejich technologické řešení brandované do vlastních barev.
Menší česká firma může prorazit s nějakou unikátní službou, kterou sama vytvoří. Ale nikdy to nemůže natřít světovým gigantům ve službách těžkého kalibru jako je například vyhledávání nebo právě e-mail. Tohle větší firma vždy vyhraje prostě jenom "na počet" jelikož má mnohem větší, rychlejší a sofistikovanější hardware a také mnohem více špičkových programátorů a tvůrců produktů.
Jenže email na seznamu opravdu JE lepší, než placená služba na hostingu. Ne pro vás, ne pro mne, ale pro mnoho lidí ano.
A některé důvody, proč tomu tak je:
- Živnostník zapomene zaplatit za doménu/hosting -> nemá mail = velký problém, to se mu s freemailem nestane.
- Živnostník se rozhodne, že přestane platit za hosting/doménu -> je nutno jeho poštu nějak a někam migrovat. Kdo to bude dělat a kolik si za to naúčtuje? To se mu s freemailem nestane.
Jelikož poštovní klient nepřipadá v úvahu (a pokud se ptáte proč, tak o neIT lidech nevíte vůbec nic), tak je živnostník odsouzen ke špatně použitelnému UI svého placeného hostera. Teoreticky by mohl mail přesunout někam, kde je použitelný webmail. Ale google zrušil google apps zdarma pro nové zákazníky a kdoví kdy MS omezí své live domains. Ale i to je opět administrátorský zásah, který nevylučuje nutnost dalších administrátorských zásahů v budoucnu. Kdo to bude dělat? Resp. proč by to ten živnostník platil, když s freemailem žádné náklady nemá?
-Mail z domény živnostníka může z mnoha důvodů končit ve spamu mnohem častěji, než maily z velkého poskytovatele freemailu. A pokud se bavíme o posílání mailů po Česku, tak maily se seznamu nebude do spamu házet žádný admin, ani ten který je jinak dost hloupý, aby používal blacklisty k odmítání pošty.
Jistě existuje mnoho dobrých argumentů pro mail na doméně, ale ty tady nepíšu proto, že je všichni známe.
Můj příspěvek se týkal hlavně obecně freemailů - jakýchkoliv.
Důvodem, proč prefereovat seznam před gmailem může být to, že jsem si e-mail na seznamu založil dříve (když jsem nevěděl, že je gmail lepší, nebo když gmail ještě neměl české rozhraní) a mám ho na všech vizitkách, tak proč to měnit.
Anebo někdo ten rozdíl mezi gmailem a seznamem nevidí - bez ohledu na to jak vám připadá zjevný.
Ano, presne takto je realne. Pominuli to, ze nejlepsi zivnostnici vubec firemni mail nemaji. Respektive maji, ale nikde ho nepublikuji, v pripade potreby ho pouziji pro preposlani podkladu. V posledni dobe jsem poptaval topenare, podlahare, renovace zachodu a nova kuchyne. Na topenare a podlahare jsem cekal pul roku, na hajzlik dva mesice, na kuchyni rok. Mail mel jenom kuchynar. Nemel ho na vizitce, napsal mi ho az ve fazi kdy jsme si placli. Topenare, co ma odladeny web na wordpressu, firemni exchange a na strankach form z ktereho odpovida do 2 hodin nechci ani videt, to je ztrata casu.
Vzhledem k tomu, že je dokázáno, že většina lidí je téměř na hranici mentální retardace (a to ještě podezírám lékařské organizace, že hranici posunuly směrem dolů uměle, aby nemuseli označit 60% populace za mentálně retardované :-D), tak nemá cenu argumentovat tím kolik procent lidí nebo jaké množství používá nebo dělá to nebo ono pro podporu takového tvrzení.
Debil bude totiž vždycky dělat nebo používat něco pěkně debilního :-D.
Například v ČR jsou nejčtenější noviny BLESK. Ale nejlepší a nejobjektivnější zpravodajství bych tam asi opravdu nehledal :-).
Ano, mail na seznamu používají i "podnikatelé" typu týpek v zašpiněných montérkách, který dělá lidem fušky "na IČO". Ale kolik PODNIKATELŮ, kteří mají kancelář, vlastní zaměstnance a čistý příjem nad 100 000 Kč měsíčně používá mail na seznamu? Těch už moc nebude :-).
Mozna by jste se divil, ale jsou podnikatele kteri maji email na Seznamu. Ja treba si nechavam opravovat auto v malem autoservisu. Servis asi o 10 lidech plus prodejna. Majitel ma webove stranky na vlastni domene, ale email je na Seznamu. Mozna je to tim ze spousta remeslniku, podnikatelu funguji uz od revoluce a jejich zivnost bezi dobre i bez emailu na vlastni domene. Proste to neni pro ne dulezite. Jinak mimochodem jedna se o velmi dobry servis, byl jsem take v autorizovanem servisu kde maji vse od loga po korporatni design a jejich vysledek prace stal za pekny hovno. Tak ze jak se rika na vrch huj a uvnitr fuj. At zije freemail na Seznamu a lidi kteri ho nenavidi si vylizou prdel!
Těžko může nějaká firma mít zisk a majetek a zároveň nemít žádné platící zákazníky :-).
Každopádně zákazník nemá být nadšený úspěšnou firmou, a vyřvávat nadšeně "Ano, ano, super!!"; ale má dělat: "Noooo... nooo... já nevím... nooo tak tedááá jo."
Protože "Ano, super, skvělé, nejlepší!!!" znamená pro obchodníka: "Jsi kretén, dal bych za to i dvakrát tolik, ale když sis řekl tak málo, Tvoje chyba a můj zisk - chahá!!!"
A když zákazník řekne: "Nooo... nooo... tak teda jo...", je naopak pro obchodníka úplně nejlepší, protože to znamená, že za to byl původně ochotný dát méně a tohle je právě to maximum, kdy je ochotný to ještě koupit.
Příkladem budiž například Telefónica nebo velké banky, tam nikdo nadšením neskáká, ale každé ano je "nooo... tak teda... tak jo". Tyhle firmy točí miliardy.
A naopak malí IT prodejci, které zákazníci na netu málem nosí do nebes a vychvalují, jsou ale rádi, když si jednou za pár let koupí nějaké ojeté auto.
Schopny clovek - podnikatel se pozna predevsim podle toho, ze se nefokusuje na jednu, totalni picovinu, ale svoji pozornost zameruje tam, kde je to klicove. Ja neznam zadneho podnikatele co resi jestli mail takovyhle nebo onaky a diskutuje nekde na forech o techto vecech. Mimochodem, tak 2-3 autodopravy z TOP 10 mely jeste nedavno mail na wordonline a na volnym. Ma to, kdyz to odhadnu a zaokrouhlim, asi tak nulovy vliv na business.
Nicmene v ramci prubezneho reseni veci firmy je dobre se tomu take venovat. Hned po pitnem rezimu zamestancu firmy, zaluziich, casu kdy chodi uklizecka, systemu vymeny poskozeneho naradi a dalsich 1000 vecech co jsou dulezitejsi.
A ještě abych nezapomněl :-). Tak hlavním problémem Seznamu je i to, že jeho "neomezená schránka" je omezena počtem 30 000 uložených e-mailů, i když budou jenom textové a každý bude mít třeba jen 10 kB.
Takže u Seznamu se klidně může stát, že budete mít schránku zaplněnou jenom na 300 MB, ale už bude "plná". Kdežto Gmail skutečně pracuje jenom s velikostí e-mailů.
Navíc u Seznamu tento limit nelze obejít ani žádnou platbou, protože je to dané nějakým debilním nastavením jejich softwaru a nejspíš už by to jejich databáze nezvládla.
Pro představu, tak těch 30 000 mailů je přepočteno na den při pětiletém používání cca 16 e-mailů denně. Jestliže to někdo používá na firmu, tak tohle může celkem jednoduše naplnit.
Nechápu kritiku nového způsobu psaní. Jasně, už je tradice, že se na všechno nový nadává - ať už je to Facebook, Gmail nebo jakákoliv jiná masověji využívaná služba.
Osobně pro mě Google začíná vyhledávačem a končí Gmailem a YouTubem. To jsou věci, ve kterých Google vyniká. Android a G+ jsou prostě jen pokusy napodobit jiný, úspěšnější a již zaběhnutý model.
Ale co se týče vyhledávače, Gmailu a YouTube, připadá mi, že v Googlu naopak spíše zamakali. A na žádnou z posledních změn si nemůžu stěživat. Kdo má problém s novým designem odesílání zpráv na Gmailu? Co na něm kdo nechápe? Mě právě přijde hrozně fajn, že můžu psát mail a přitom se neomezeně pohybovat po schránce. Nemusím tak otevírat další okno, když se chci např. podívat do přijatých zpráv kvůli kontextu s právě psanou zprávou.
Stejně tak nový vzhled YouTube. Jo, ta úvodní stránka se moc nepovedla, ale dohání to nový vzhled kanálů. Ten zas sice trochu ubíjí snaha o standardizaci vzhledu kanálu napříč zařízeními, ale nakonec proč ne.
Vyhledávači nemám co vytknout, včetně čerstvě přidané funkce Nozdry. Až poběží naplno, bude to pecka.
Mne se pri pokusu napsat novy mail nebo odpovedet na doruceny objevi asi na ctvrt vteriny slibne vypadajici okenko, nacez se cely zbytkovy displej jaksi obarvi docerna a vyskoci text "Jak funguje novy zpusob psani zprav" s moznostmi pouze kliknout na odkaz "Dalsi informace" (konci to chybou) nebo na tlacitko "Rozumim" (nevim cemu, nezkousel jsem ;-)). Zbytek okna je neaktivni a neda se z toho dostat jinak nez zavrenim celeho listu.
1) Je graficky takový nemastný neslaný - už mě ta móda bílých webů začíná trochu štvát, ale samozřejmě z toho se nestřílí. Podle mě je to trochu zbabělost, jakože bílou a šedou neurazíte...
2) Nepodporuje funkci "potvrzení o přečtení", tedy podporuje, ale pouze v Google Apps for Business.
3) Ale především mi vadí, že v konverzačním vláknu je nejstarší příspěvek nahoře a nejde to obrátit! A člověk musí neustále vláknem rolovat jak trotl. :-( Asi je přidání možnosti příslušné uživalské volby nad jejich programátorské schopnosti, ale spíš mám z Google pocit, že kdykoliv by uživatel měl rád na výběr ze dvou možností, tak se k tomu staví odmítavě, protože oni přece vědí všechno nejlépe.
Co naplat, schopnosti vyhledávání nakonec všechny nářky umlčí. :-)
Ad 1) Za to, že jste si asi z 30 motivů vzhledu vybral zrovna bílý, asi Google nemůže.
Ad 3) Mně se tedy v konverzačním vláknu přečtené e-maily automaticky sbalují a při otevření vlákna se rovnou dostanu na první nepřečtený příspěvek. Takže nikam rolovat nemusím, navíc když čtu nové e-maily ve vláknu, čtu je v pořadí, v jakém přišly. Přidání příslušné uživatelské volby nemusí být nad schopnosti programátorů, může to být jednoduše rozhodnutí nekomplikovat konfiguraci další volbou, kterou využije 1 ‰ uživatelů, kteří navíc po chvíli používání zjistí, že takové řazení nedává smysl a vrátí se k původnímu. A zbylí 2 uživatelé, kteří by u toho zůstali, mají prostě smůlu.