Nehorela ustredna, ale pouze par kabelu v ranzirovacim salu na plose 1m2. Vysledkem bylo hodne koure, sazi a velky binec, takze ze zacatku to vypadalo vetsi (nez male mnozstvi). Pri zasahu hasicu byla samozrejme vypnuta i host ustredna 0658, takze cele UTO bylo mimo provoz. Odpoledne Policie odrezala predmetny 1m2 a odvezla si ho ke zkoumani a pote byli telekomaci vpusteni do prostoru kde nalezli spoust. Bylo rozhodnuto stary ranzirovaci sal v prizemi opustit a ranziry udelat ve sklepnich prostorach odkud vedly do salu. Host ustredna v prvnim poschodi nebyla poskozena, takze se pouze vyluxovala. V pozdnim odpoledni byl host nahozen a napojen optikou na zbytek UTa a postupne se delaly ranziry na zasadni ucastniky (Zdravotnictvi, hasici, policie), v noci postupne zapojili vyznamne zakazniky na dvoumegabitech (E1 a PRI ISDN). V pondeli rano byli mimo provoz hlavne zakaznici z frydecke casti mesta, kterym zde koncila kabelaz. A jak to bylo s Internetem? Tak samozrejme dial-up byl mimo, ale nam se rozjel v noci z nedele na pondeli po nahozeni nasich dvou dvoumegabitu, konkurence mela smulu. Pevne linky ve FM na nasi siti jiz neexistuji, vse jedeme vzduchem a vzhledem k tomu, ze vsechny statni, mestske, zachranne a podnikove instituce jedou pres nas, tak to byla pro nas docela fajn reklama. Do sbirky zakazniku nam v danou chvili pribyla uz jen Mestska policie, kterou jsme pripojili Breezenetem hned v nedeli odpoledne. V okrese Frydek-Mistek, kde byly pred nekolika lety povodne, se internet vzduchem stal nepsanou soucasti integrovaneho zachraneho systemu a nyni se to hodilo. Je treba rici, ze Cesky Telecom celou krizovou situaci ridil na vysoke urovni ve spolupraci s radnici a jeho lide pracovali s vysokym nasazenim. Predpoklada se, ze do konce tydne by ucastnici mohli vyuzivat telefonni sluzby bez omezeni. A pricina? Policie ji setri. Predbezne to vypada na vysoke napeti na sdelovacim kabelu z venci, mozna od klienta s mozna nehomologovanym pristrojem, ktery mozna mel zavadu v napajecim zdroji a pro paranoiky mozna ho pretizil po nehorektnim chovani Y2K???????????? ;-) Takze fama je tu a muzeme se vratit k titulku clanku.
Velka firma, velka skoda. Mam pocit, ze ta cifra padla v nedeli dopoledne kdy nikdo nevedel rozsah skod a zahrnovala i host ustrednu. Ale sikovny clovek by mohl pojistovne napocitat nejen uklizecku za myti oken od sazi, ale i diky vyriznuti m2 kabelu a jezku, zniceni okoli, zbytek dratu taky nikdo nebude uklizet, dale je tu zasah pozarniku, usle trzby a nasledne zisky, vypite kafe na zasedani krizoveho stabu, vytistene tiskove prohlaseni, uspinene bundy a monterky, ...................dost legrace. Spravne je vsak treba zapocitat vse. A vyse skody je samozrejme souboj mezi poskozenym a pojistovnou. :-7 +-:-)
Ve srovnání s částkami, které pravděpodobně vynaložil na tak
"nezbytnou" věc jakou byla změna názvu, je uvedená škoda zcela
zanedbatelná položka. Navíc se nabízí i jiná varianta. Copak se
asi tak děje v (post)socialistických firmách o či těsně po Silvestru ? Kdyby došlo k podobné události o několik dnů později třeba by byl rozsah škody menší. Je také trochu zvláštní, že vniknutím cizího napětí do vedení tel.linky dojde k tak velkému poškození. Nemá snad Telecom instalovanou ochranu proti přepětím, s tím přece musí počítat. Pokud ano, je tato ochrana prokazatelně funkční ? ....