Vlákno názorů k článku Jaká je budoucnost počítačových her? od Jan Rylich - Sleduji, ale nijak podrobně. To je bohužel oblast,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 6. 2006 14:10

    Jan Rylich
    Sleduji, ale nijak podrobně. To je bohužel oblast, o které se příliš moc nemluví a nepíše (a to ani v časopisech, ani na internetu). Jsou to sice mnohdy zajímavé či originální projekty, ale protože nemají v zádech marketingovou podporu velkých firem, tak se o nich skoro nikdo nedozví. To je obecně problém všech těchto subkultur: alternativní scéna, nezávislí vývojáři, demo scéna, machinimy... dozví se o tom jen ti, kteří to sami aktivně vyhledávají (ale 'mainstream' o tom nemá mnohdy ani ponětí).
  • 22. 6. 2006 22:11

    Jan Rylich
    Právěže, kdo se o to zajímá, ten to musí aktivně hledat (ale kdo to sám vyhledává, ten už o tom musí něco vědět... takže začarovaný kruh) :-)

    Jinak samozřejmě vím, že tu a tam se něco objeví. Například Level čtu pravidelně už téměř dekádu :) a vím, že se věnují alternativní scéně, jsou tam pravidelné sekce módů, freewarovek a tuším že i machinim... ale takový ten 'typický' mainstreamový čtenář těchto pár stran přeskočí, protože to je něco, co nezná (a většinou na to už příliš nenarazí) - zato mainstreamové tituly na uživatele vyskakují z časopisů, webů, reklamních bannerů, pop-upů... takže naopak neuteče, ani kdyby chtěl :o)

    A je tady jsetě další svízel: i když hráči registrují tyto alternativní počiny, tak se jim často moc nelíbí, protože to nemá hi-end grafiku a není to narvané novými technologiemi. Bohužel totiž existuje velice mnoho 'pařanů', kteří se řídí výhradně grafikou (a jsou schopni zavrhnout třeba i klasiky typu Albion, Fallout, Another World, protože 'je to přeci starý' - a nepochopí, že řada klasických her měla takovou hratelnost a atmosféru, která v dnešních hrách chybí).

    Toto by teoreticky mohli řešit nezávislí vývojáři, kteří by vytvářeli hry, které by dokázaly po technické stránce soupeřit s mainstreamovými tituly, a zároveň by mohly přinášet i nové a neotřelé nápady... ale zde je problém zmiňovaného extrémně drahého vývojářského softwaru...
  • 22. 6. 2006 13:38

    mea (neregistrovaný)
    Tak nevím, ale sledujete někdo alespoň trochu alternativní scénu a indie-projekty? V poslední době mě doslova uchvátili hry s vesmírnou tématikou, konkrétně poměrně nové Wired Wordls (10-minutová hra s obrovskou znovuhratelností) od Digital Eel nebo Galactic Civilizations II ("klasická" 4X strategie) od StarDocku. O grafiku pochopitelně vůbec nejde, ta hru nedělá, stačí když je pěkná, líbivá.
  • 22. 6. 2006 15:16

    mea (neregistrovaný)
    No tak například časopis Level pravidelně věnuje dvě až čtyři strany indie-projektům a to včetně recenzí. Na netu o indie scéně pravidelně píše Jan Modrák (www.modrak.cz), který si ovšem momentálně vzal blogové prázniny. Jinak se dá najít spousta servrů, které jsou zaměřené vyloženě na indie projekty.
  • 22. 6. 2006 15:20

    mea (neregistrovaný)
    Ovšem je pravda, že člověk musí tyhle informace sám vyhledávat, nejsou mu cpány tak jako mainstream. Ale kdo chce kvalitu, musí pro ní něco udělat ;o)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).