Mohu povrdit, pouze s tím rozdílem, že místo UPC mám Kyslík. 802.cz používám více než 3 roky a VOIP brána se snad nedá ani protelefonovat. A spolehlivost - téměř dokonalé a když se vloudila chybička, tak to bylo většinou na straně Kyslíku.
no prave, cely system testovani xphonet.cz je silne neobjektivni a velmi silne jej ovlivnuje stav IP siti jednotlivych operatoru pri mereni. Tudiz xphonet.cz muze zmerit ve svem smeru chybu, ale ta chyba bude pouze ze site ze ktere se provadi mereni a jinde bude vse fungovat bez problemu. jedine alespon trochu objektivni mereni by bylo pokud by se test provadel z vice siti a kompenzovali se problemy u jednotlivych operatoru. tudiz nejlepsich vysledku budou dosahovat ti operatori kteri budou mit "nejkratsi" ci "nejvyhodnejsi" cestu k mericimu systemu.
A ještě dodám, že takovéhoto "rozseknutí" problému běžný uživatel VoIPu není schopen, pro něj je PING sprosté slovo a aby na to přišel technik od jednoho či druhého, je nutné je napřed přesvědčit, že chyba je u nich, a to bez toho technika neuděláte, ...
A kde je chyba, když PING šel, ale SIP registrace nešla jen z UPC? (odjinud šla). A tento stav trval vždy minimálně tři dny, po celou dobu mi UPC i VoIPEX tvrdili, že u nich je vše OK, že za to může ten druhý, a pak to najednou zase šlo.
Od září 2006 máme doma kombinaci UPC + 802.VOX -- v prvních pár měsících (podzim 2006) jsme tu a tam zaznamenali drobné problémy, zejména s kvalitou hovoru (evidentně na straně 802.cz), ale pak se všechno usadilo a za poslední dva roky si žádný problém s telefonem nevybavuji.
Jediný okamžik, kdy si uvědomím, že používáme VoIP linku, je při kontrole výpisu z účtu -- Telecomu jsme měsíčně platívali sedm osm stovek, teď je na výpisu nula a pouze se nám tiše odečítají halíře z kreditu, získaného při zakoupení VoIP brány, měsíčně v průměru stovka při stejném objemu volání. Nekupte to... :-))
Rozseknout kde je problem se da pomoci testu typu PING a SIP registrace. Vypadky pingu informují o chybě provozovatele připojení Internetu. Vypadky SIP registrace informují o problémech VoIP operátora. Lze sledovat na www.xphonet.cz.
U VoIP telefonie je problém, že na provozu se podílí minimálně dva subjekty - ISP a VoIP provider. A v případě špatného spojení házejí vinu jeden na druhého a zákazník nemá šanci zjistit, kdo z nich má pravdu. Já sám mám zkušenost s kombinací UPC a VoIPEX. Aspoň jednou do měsíce mi telefon několik dní nešel, a nikdo se k chybě nepřiznal a nikdo nic nechtěl řešit. Protože po přechodu k Volnému problémy přestaly, asi za to mohlo UPC, ale jistotu nemám.