Názory k článku Jaké jsou reakce na nové ADSL?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2003 6:55

    filipp (neregistrovaný)
    z webu iol o ADSL:
    Chcete platit pouze fixní cenu za rychlé a stálé připojení na Internet? Službu IOL Broadband doporučujeme všem domácnostem a menším firmám, které se nechtějí starat o čas strávený na Internetu a nechtějí být limitováni jakýmkoliv objemem přenesených dat. Služba IOL Broadband je postavená na technologii ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line), která využívá stávajícího telefonního vedení při zachování všech funkcí telefonních služeb. Jedná se o výhodnou alternativu k bezdrátové technologii nebo k připojení na Internet prostřednictvím rozvodů kabelové televize.

    Služba IOL Broadband poskytuje vysokorychlostní přístup k internetovým aplikacím, službám a obsahu, který je umístěn v síti Internet. Je postavena na technologii ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line), která využívá stávajícího telefonního vedení při zachování všech funkcí telefonních služeb.

    Službu doporučujeme všem, kteří chtějí mít rychlý přístup do internetové sítě. Služba IOL Broadband je službou bez limitu objemu přenesených dat.

    z tiskové konference 5.8.:
    Splnili jsme slib, který jsme dali uživatelům internetu v České republice,“ říká Gabriel Berdár, předseda představenstva a generální ředitel ČESKÉHO TELECOMU. „Věříme, že výrazné zvýšení rychlosti i stabilizace technických parametrů a aplikace Fair User Policy přispěje k ještě většímu zájmu zákazníků.“

    Přenosová rychlost u základní varianty služby IOL Broadband se zvýší ze současných 192/64 na 512/128, u rychlejší varianty z 320/128 na 1024/256 (vše v kb/s). Objemový limit pro přenesená data je stanoven na 10 GB u základní a 20 GB u rychlejší varianty připojení. Po jeho překročení dostane uživatel další kredit 10 GB za poplatek 399 Kč.

    Ministr:
    Chápu rozhořčení uživatelů ADSL nad změnami ohlášenými Českým Telecomem. Ani já nejsem spokojen a nepovažuji je za splnění svých požadavků, tzn. zlepšit a zlevnit kvalitu ADSL

    ...ale upozorňuje na to, že jeho možnosti v tomto ohledu nejsou neomezené.
  • 6. 8. 2003 9:53

    Pepik (neregistrovaný)
    Pan Berár si zřejmě plete sliby uživatelům se sliby, které dal představenstvu v čele s panem Felixem a dalšími zmetky, co tam sedí za pěkné peníze (a s jistotou zlatého padáku), o které Telecom okrádá každý měsíc všechny jeho zákazníky...
    No co, zkrátka na monopol je asi každý krátký, ale otázka na závěr: PROČ SI MUSÍME PLATIT Z NAŠICH DANÍ TAKOVÉ ÚŘADY JAKO ÚOHS, ČTÚ, MICR - KDYŽ NIC NEZMŮŽOU??? To si nemůže dovolit říct nikdo! Vždyť je to v náplni jejich práce...
  • 6. 8. 2003 7:53

    David Kuzela (neregistrovaný)
    Trochu mne prekvapuje,jak se vsichni,ministra Mlynare nevyjimaje v poslednich dnech odkazuji na tento clanek. A pritom tam podle mne chybi velice podstatna paka -- 51% akcii CTc vlastni FNM.Chapu,ze v nem nema pan Mlynar (potazmo MICR) zadne prime pravomoci,ale od toho jsou politicka jednani -- pokud nedokaze prosadit sve predstavy o vlastnim rezortu ve vlade a chce narikat nad tim,ze nema zadnou direktivni pravomoc umoznujici mu prikazit CTc snizit ceny, je to podle me trochu alibisticke.

    Navic pokud mne pamet neklame,v souvislosti s jmenovanim novych organu CTc (http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=2883) byl z nekolika stran obvinovan, ze do nejvyssich funkci protlacil sve zname... Takze kdyz jde o tantiemy, tak na Telecom vlastnickou paku ma, ale jinak ne?
  • 6. 8. 2003 9:01

    Petr (neregistrovaný)
    Kdyz vy jste vsichni strasne naivni :

    snizite CTc zisky = snizite prodejni cenu CTc = nase socialisticka vlada bude muset urednikum zrusit 13.14 platy a nebude moci zavest 15 a 16 platy = nebude mozne zazaplatovat diry v rozpoctu dane socialistickym hospodarenim = budou se muset propustit spousta nic nedelajicich uredniku (soc. volicu) = konec socialisticke vlady

    Je tu jedina moznost, pockat do voleb a doufat ze si Socialiste nezajisti zvysovanim prijmu v urednicke sfere dostatek dalsich volicu aby opet vyhrali

  • 6. 8. 2003 9:51

    P. (neregistrovaný)
    Právě že naivní je ten, kdo si myslí, že vyšší cenou dosáhnou vyšší zisky. Zisk závisí přece na objemu poskytnutých služeb _a_ na ceně. Při počtu několika desetitisíc klientů ADSL služba ve většině zemí NENÍ rentabilní, a jedinou cestou je skutečně masová služba, tj. za nizkou cenou, malou marží a ziskem generovaným objemem.

    Vždyť už teď se Telecom dostává do začarovaného kruhu s pokrytím, protože zájem o službu je poměrně malý, nevyplácí se mu budovat DSLAMy v menších městech, což vede k dalšímu zpomalení růstu počtu zákazníků (i tam kde poptávka je)
  • 6. 8. 2003 17:36

    harsesis (neregistrovaný)
    Zapomínáte ale na jedno - Telecom je monopol a monopol vždy stanovuje výslednou cenu zároveň s diskriminačními opatřeními nad cenou, která by byla v konkurenčím prostředí. V tom vidím naši šanci - mít tu více firem, které nebudou jen od CT kupovat, ale budou přímo ADSL od základu nabízet a konkurovat žlutým mrchám z ČT
  • 6. 8. 2003 10:52

    Jetset (neregistrovaný)
    Jedinej kdo je tu najivni je Telecom, nebo nezamestnava ekonomy ,ale vyberci dani.Vase rovnice je spravna, ale nikdo nechce snizovat zisky CTc. Prave naopak. Snizenim ceny ADSL na evropskou uroven,(mohu vas ujistit ze technologicky Telecom ma na to aby vyrukoval se srovnatelnymi sluzbami jako v evrope) znamena samozrejme priliv klientu k CTc a tim padem vetsi zisky. Asi pred tydnem zde byl nekde clanek o poctu linek a vydelcich Telecomu za minuly rok. Stale od roku 98 pocet pevnych linek klesa, ale zisk sel nahoru az do minuleho roku (stale zdrazovai).Ted zde byl pokles a ten pokles bude pokracovat az Telecomu takovouto politikou nezbude ani jeden zakaznik. Osobne sem zrusil pevnou linku minuly rok a na ten jeho spek s ADSL sem po svych zkusenostech uz neskocil. Bohuzel lidi v teto zemi jsou nepoucitelni, takze si defakto za to mohou sami. Dalsi veci jsou tri organy CTU,OUHS,MI ktera zamestnavaji plno prizivniku a nic nedelaji.Jinak vase moznost pockat do voleb znovu nic neresi. Volby vyhraje ODS a to jsou stejny intelektualove jako socani. Politik, jako politik.(Jestli si myslite ze volby neco zmeni, tak jste se asi prave narodil, nebo zde zijete velmi kratkou dobu, pocitam tak 14 dni :)). Od toho aby byl v demokraticke zemi poradek slouzi demokraticke instituce ktere ve vetsine normalnich zemi funguji, koukaji se politikum pod ruce a opravuji jejich ulety. Bohuzel nezijeme v normalni zemi, tak se s tim uz smirte. Mate dve moznosti bud akceptovat stavajici stav (neznam jedinou moznost jak neco v tomto kocourkove zmenit, nejsem militantni typ) a nebo bezte za hranice.
  • 6. 8. 2003 16:49

    ČTc (neregistrovaný)
    Přijďte s reálnou ekonomickou kalkulací, jak Telecom vydělá na poskytování rychlého ADSL za pár stovek měsíčně, a budete uvítán v Telecomu s otevřenou náručí.
  • 6. 8. 2003 17:11

    PepaOdnikud (neregistrovaný)
    To je zvlastni, ze v Nemecku na to prisli. Deutsche Telekom poskytuje ADSL (768/128Kbitu) za 19,95 EUR. Jak je mozne,ze na tom vydelava??? Kompletni cena za ADSL pripojeni+telefon je nasledujici: 1) Telefonni pausal: 13,72Euro. 2) ADSL pausal: 19,99 Euro. 3) Poplatek providerovi: od 9,90 Euro pri limitu 2GB/mesic do 24,95Euro pri neomezenem prenosu. Dalsi priplatek je za ADSL 1,5MBit: 9,99Euro. Takze jeste jednou, jak to, ze Deutsche Telekom vydelava na ADSL, kdyz ho poskytuje za asi 600,-Kc?????
  • 6. 8. 2003 23:13

    Svata (neregistrovaný)
    Co to plácáte soudruhu?Za jakejch pár stovek?V současné chvíli poskytujete za cenu přesahující 2000,pomalejší připojení než dial up!!Je vidět,že máte vysoce nadstandartní výplatu,když 2000Kč je pro vás pár stovek !!
    Nehledě na to ,že za ně poskytujete HOVNO
  • 7. 8. 2003 15:42

    Jetset (neregistrovaný)
    Vazeny pane, nevim jestli jste od telecomu nebo klasicky provokater (mozna provokater od telecomu :)). V pripade ze to prvni tak doufam ze nedelate do ekonomie tohoto pseudopodniku. Ty cenove kalkulace si muzete stahnou z konkurencnich Telekomunikacnich podniku po cele evrope. Tam na tomto pripojeni vydelavaji a celkem dost. Takze kdyz to jde tam s daleko vetsimi naklady, tak tady to muze jit taky. Jenom to chce mit misto dute koule hlavu s mozkem. Chce to samozrejme tocit zisk do Investic a nesyslit jako to delate dnes. Kapitalismus je o toku penez a ne o tom v jakym bouraku dneska pojedu ze zasedani. Dokud si toto neuvedomite, tak to pujde s tim Vasim podnikem od desiti k peti (spis k nule). S touto politikou se pripravte na brzky bankrot. To ze propoustite kvalifikovane zamestnance a nabirate nekvalifikovane uredniky je toho neklamnym dukazem. (nejsem byvaly zamestnance CTc).
  • 6. 8. 2003 11:30

    Pluton (neregistrovaný)
    Cena Telekomu = priblizne cena Eurotelu. Ovsem o cene Telekomu nema cenu ani mluvit protoze neexistuje byt jen om potencialni kupec. Tim, ze vlada spojila CTc s ET dosahne akorat toho, ze diky cene kterou ma Eurotel, si nikdo nevsimne ze telekom byl pridan jako bonus prakticky zadara. Jako samostatne neprodejny bonus. Jako se dava kavovar k novymu serveru. Nebo lizatko kdyz si koupite balik tatranek. Celej ten mnohaletej monopol, kterej si tu kvuli nejake moudre uplacene hlave pestujeme uz pres deset let zbytecne, zpusobil akorat jediny - dnes uz telekom nejde prodat.
  • 6. 8. 2003 12:07

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Jste si jist, ze to, ze nelze telecom prodat, je diky tomu, ze Telecom ma po mnoho let monopol? Ale prosim vas, to nemuzete prece myslet vazne :-)
  • 7. 8. 2003 11:34

    Pluton (neregistrovaný)
    Jste si jist, ze chapete nosnou myslenku? :-)) Monopol Telekomu se udrzuje uz dobre deset let proto, aby se _pak_ mohl prodat. Za co nejvic. Kdyby se prodal hned, bez dlouholetyho monopolu, podle moudrych hlav by za nej stat dostal min. Protoze s monopolem, tj. se statem garantovanyma neprimerenyma cenama by mel mit telekom trvale zisky a rostouci hodnotu. Ovsem vysledek je bohuzel jiny - hodnotu ma minimalni, rozhodne mensi nez kdyby se prodal telekom hned a hned probehla liberalizace. Ovsem slo se 'ceskou cestou'. Bohuzel. Vysledkem dlouholetyho monopolu, ktery mel prinyst furu penez do rozpoctu (na ukor uzivatelu a pokroku v oblasti) je pouze tristni zaver - telekom se neda rozumne prodat.
  • 7. 8. 2003 12:45

    cc (neregistrovaný)
    prazdny sud nejvic duni

    (kde jste prosim pobyval cca posledni 4 roky, i male dite vi, ze doba pro prodej cTc nenavratne minula rokem 2000 a umele prodluzovani jeho monopolu i prednostni zadavani statnich zakazek se zvratilo leda tak v kritiku ode vsech stran [EU, obyvatel CR, etc.])
  • 6. 8. 2003 13:08

    Petulak (neregistrovaný)
    Tot slovo do pranice. Prispevek podepisuji, akorat se domnivam, ze zmena vladnouci strany nic-moc neprinese. At je tam "Petr nebo Pavel", stejne to vzdy zaplati obycejny obcan. Hold - je to bordel! :-(
  • 6. 8. 2003 13:57

    chemik (neregistrovaný)
    Ty naivko. Nebyli to prave soudruzi Kocarnik a Dyba z ODS, kteri toto cele zavinili priklepnutim monopolu na 10 let??????
  • 6. 8. 2003 12:27

    Hynek Med (neregistrovaný)
    Pokud se majoritni vlastnik (FNM) rozhodne udelat neco, co Telecomu snizi zisky, ma na krku zaloby minoritnich akcionaru (nehlede na snizeni kupni ceny Telecomu).. Alespon tak jsem slysel Mlynare argumentovat..
  • 6. 8. 2003 14:26

    flyhigh (neregistrovaný)
    No podle meho nazoru se mu po zavedni limitu 10GB a rychlosti kolem 4kB/s moc z investic nevrati - divim se ze nepockali az si ADSL zaridi vic lidi a pak az neprisli s timto "vylepsenim".

    Jinak pokud telekom veri svym grafum pak 5% uzivatelu plne zatezujici ADSL (a v tom i firmy) nemuze ohrozit funkcnost takove sluzby - 1500,- je slusny pravidelny prijem nehlede na to, ze lide si na tuto sluzbu zvyknou a nebudou ji jen tak pro nic za nic rusit :).

    Kazdopadne agregace ala telekom, limit a financni narocnost hodnotu teto sluzby posilaji k nule.

  • 6. 8. 2003 7:58

    pravdu (neregistrovaný)
    Uz mne to nebavi. Stale jen blablablabla...

    At ministr, ktery na festivalu pobyval nejen
    za penize "sponzora", ale take se tam mozna
    s nekterymi jeho vlivnymi kadry setkal,
    uvede,

    ZDA A KTERI ZAMESTNANCI CT JSOU JEHO
    INTERNIMI CI EXTERNIMI PORADCI!

    (a je jedno, zda si je plati sam nebo
    z fondu ministerstva nebo to s nimi
    bezplatne konzultuje...)
  • 6. 8. 2003 8:02

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Nejsem si jist, jestli je dost zřejmé, co se vlastně děje.

    Když byly začátkem roku oznámeny technické parametry služby, tedy hlavně agregace 1:50 a 1:20, jen málo lidí si uvědomilo, jaký budou mít dopad a spokojilo se s vágním vyjádřením Telecomu, že rychlost nepoklesne o více než 20%. Přitom už v té době bylo dost jasné, jaký bude mít agregace dopad, a pokud si přečtete třeba moje příspěvky před 5 měsíci, tak myslím dost přesně popisuji stav, který ve skutečnosti nastal až 1.8.
    Tady je dost diskutabilní Mlynářovo rozhořčení - pokles rychlosti o 20% při agregaci 1:50 je asi tak reálný, jako úrok 200% v kampeličce. Tam naštěstí žádného ministra nenapadlo vystoupit s tím, že je pohoršen zjištěním, že úrok 200% se nekoná a že vyžaduje, aby ho kampelička skutečně začala poskytovat.

    Uvědomte si, že to celé byl strašný podvod Českého Telecomu - nemohli nevědět, jak bude vypadat provoz po zapnutí agregace, to je pár triviálních výpočtů, a přesto cíleně lhali. Zároveň si vzali jako rukojmí ISP. Moc se nemluví o tom, že nezapnutá agregace znamenala pro ISP mnohonásobně zvýšenou spotřebu konektivity, než by odpovídalo Referenční nabídce, na základě které kalkulovali ceny.

    Je třeba znovu se podívat do světa a ukáže se, že uváděná agregace není tak běžná, jak tvrdí ČTc, a že třeba v Holandsku je pro domácnosti 1:25 a pro firmy 1:10, 1:4 a 1:1. Tedy na poloviční úrovni, a firmy si můžou připlatit ještě za vyšší kvalitu.

    Tam, kde uspokojivě funguje agregace 1:50, jde podle mě o symbiózu dvou faktorů:
    - tato služba je tak levná, že ji používají sktutečně jen ti, kdo mají malou potřebu velkých přenosů dat, pro sosače jsou určeny o něco dražší tarify, ovšem stále vzhledem k jejich kupní síle mnohem levnější než u nás.
    - agregace 1:50 nebývá zcela natvrdo, jako u nás, ale půjčuje si kapacitu od případné nevyužité kapacity vyšších tarifů. Pokud se podíváte na statistiky přenosu na www.nix.cz. zjistíte, že výrazná špička provozu je dopoledne, resp. v pracovní době. To pak znemená, že sítě jsou odpoledne, večer a v noci nevytížené, a v tu dobu pak konektivita prakticky nic nestojí. Tedy ji lze "přesunout" na ADSL. To by tam ale nesměla sedět žába na prameni - omezení CAR v agregačním bodu Českého Telecomu.

    Ve světě se také liší politika "Fair Use Policy" (Telecomem pozměněná na "Fair User/Usage Policy" - proč asi?) - umožňuje totiž individuální přístup na základě košaté reality života, a je řízena ISP, nikoliv telekomunikačním operátorem. Je to ISP, který na základě profilu svých zákazníků rozhodne, co už škodí a co ještě ne, a to je v síti každého ISP (a u nás i v každém agregačním bodě) jiné. Aplikace Fair Use Policy pak umožňuje stanovení tarifů na výrazně nižší cenové hladině než je nyní cena nejlevnějšího tarifu u nás.

    V referenční nabídce je také uvedeno:

    "V rámci zařízení přístupové a přenosové technologie (DSLAM) jsou uplatněna pravidla kapacitního plánování tak, aby v u těchto technologií primárně nedocházelo k agregaci datového toku."

    To se potvrdilo - celá síť ČTc podle RAO musí být a také je dimenzována tak, aby omezení nastávalo jen v agregačním bodě, nikoliv v síti, tedy celý problém s agregací je uměle vyvolaný. Nebyl by žádný problém s providerem dohodnout individuální výši agregace, nebo mu předávat provoz celý, ať si agreguje sám ISP, jestli chce - tak jak tomu bylo do 31.7.

    Další podivnost je oněch 299 Kč účtovaných ČTc za překročení 10 GB - podle dostupných informací je to poplatek vybíraný za ČTc nic, neodpovídají mu totiž žádné náklady. Úplně jiná situace je na straně ISP, kteří poskytují konektivitu, a 10GB za 75 až 100 Kč je prakticky zadarmo, když většina poskytovatelů s počítaným připojením chce za stejných 10GB 20000 až 40000 Kč (2 - 4 Kč/MB).

  • 6. 8. 2003 8:48

    Petr (neregistrovaný)
    Zároveň si vzali jako rukojmí ISP. Moc se nemluví o tom, že nezapnutá agregace znamenala pro ISP mnohonásobně zvýšenou spotřebu konektivity, než by odpovídalo Referenční nabídce, na základě které kalkulovali ceny. - ANO , Prave padesatina skutecne konektivity na uzivatele umoznila to, ze ISP prihodili u zakladniho tarifu tak malo k poplatkum od telecomu (990 Kc + 150 modem jde do CTc a v prumeru jen ! 250 Kc jde ISP !!!! Z toho se asi moc zit neda, ukazte mi jiny takto nizkomarzovy obor cinnosti, kdyz je tu na 22 poskytovatelu jen 5000 klietnu a navic vice nez polovinu ma IOL (mozna vic). CTc ma navic tu drzost od ISP jeste pozadovat platby za Carrier IP access ! Kdyby byla agregace treba jen 1:10 a 1:20 musel by se pomer vybiranych poplatku, pri zachovani koncovych cen zmenit az na 50:50 coz by se asi Ctc moc nelibilo, ale vsude jinde ve svete je to bezne. ...Vemte si kolik maji ze vsech ADSL v republice a jak malo ma ten kdo Vam sluzbu poskytuje ! Myslim ze je Na CTU aby uz konecne zasahl. Aby jednoduse stanovil maximalni ceny agregovanych tarifu a snizil agregace tak aby se pomer vyberu CTc&AO dostal do beznych tendenci. Je jasne ze az prijde ADSL na bazi propojeni anejake rozhodnuti o propojovacich poplatcich. Bude muset stejne CTc radikalne zlepsit podminky, aby ostatni ISP nezacali vyuzivat sluzeb jineho AO, ktery bude pak sve DSL sluzby nabizet ostatnim. To je ale hlavni duvod proc si myslim ze do propojeni nikdo nepujde. Je to nakladne a v okamziku kdy to nejaky AO zainvestuje, hrozi mu ze CTc zlepsi podminky na takovou uroven, ze on bude jen stezi konkurence schopny
  • 6. 8. 2003 8:30

    Petr (neregistrovaný)
    Myslim ze vsichni budou spokojeni, kdyz se zrusi nove tarify a ponechaji stare, s byt zapnutou agregaci (ostatne je to ve smlouve)
    Misto stavajicich novzch tarifu by mohl telecom prijit se vstricnejsim resenim.:
    1} Nechat agregaci a zvysit rychlosti zakladnich tarifu jen o 100 %. TO bz asi uvitali vsichni ...
    2} Nebo ponechat mereny tarif s limitem 5 GB , ale jeho cenu snizit nakam k 700 Kc pro AO ..
  • 6. 8. 2003 14:11

    chemik (neregistrovaný)
    Nesmysl, spokojen budete jen Vy a Vam podobni, kteri umi akorat tak stahnout postu a mozna jeste znaji par www stranek.

    Proc se tady furt hlupacci (resp. placeni PR pracovnici Telecomu) jako ste vy, snazi sugerovat myslenku ADSL=pausalni dial-up.

    Tak to proste neni, prectete si, na co se ma pouzivat ADSL podle propagacniho materialu Telecomu. Na takove veci jsou Vami navrhovane tarify naprosto nepouzitelne.
  • 6. 8. 2003 18:18

    Radim B (neregistrovaný)
    Nesouhlasim, spokojeni budou i vsichni studenti, kteri nevidi hlavni vyuziti ve stahovani filmu.
    Prinos internetu je prece hlavne o vzdelanosti - k tomu mi bohate staci cca 64 kB/s, JENZE TA CENA :o(
  • 6. 8. 2003 18:48

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Mate pravdu, ze prinos Internetu je (take) u vzdelanosti. Jenze mi prosim reknete, jak mam sledovat treba vyukove filmy ze studia J.A. Komenskeho, dostupne na adrese: http://www.cesnet.cz/archiv/video/.

    Jen pro Vasi informaci. Internet neni jen web. Navic na web lidem staci pausal na dial-upu a nemusi se trapit vysokorychlostnim Internetem.

  • 7. 8. 2003 9:31

    Dusan (neregistrovaný)
    To je zajimave jak se nektere bludy uspesne siri. :-) Viz "na web lidem staci pausal na dial-upu a nemusi se trapit vysokorychlostnim Internetem". Ja napriklad vyuzivam plus minus jenom ten web a vysokorychlostni internet potrebuji. Pamatuji doby kdy clovek s 64kbps linkou byl king a mohl svistet o sto sest po informacni prasne ceste. Jenze od te doby co uvodni stranka webzine ma bez problemu 100kB a to jeste pokud na ni neni nacpany nejaky vtipny letajici Cestmir co nabizi auta od vychodoevropskeho vyrobce za zapadoevropske ceny, tak najednou zjistite, ze 350kbps linka je vlastne naprosto idealni na to abyste si mohli precist ranni zpravy a nevystydnul vam caj.
  • 7. 8. 2003 2:07

    ctenar (neregistrovaný)
    No ale to je politicky web (mozna taky PR ODS), nic o internetovych technologiich. Autor pise casto nesmysly, takze informacni prinos angle.cz bych hodnotil jen s nejvyssi opatrnosti.
  • 6. 8. 2003 11:28

    Ice (neregistrovaný)
    Opet se projevila nenazranost telecomu


    Ten kdo ma podle mne agregovat sirku a kapacitu linky je ISP, ktery dodava konektivitu do internetu, ne CTC, kteremu IP provoz tvori radove procenta zatizeni jejich site(oproti desitkam procent hlasovych hovoru). ISP si take ma nastavovoat limity dat, kdyz uz tedy nejak navrhne, nebo omezit linku tem, kteri ji vyuzivaji na 100procent (i kdyz na to maji podle smlouvy plne pravo).

    To, ze chce za dalsich 10GB dat telecom takovou nehoraznou sumu,jen za transport jejich siti je naprosto absurdni, melo by to byt uplne obracene, ISP preci zajistuje konektivitu, jeji transport pouze po IP siti CTC preci nemuze byt drazsi

    Ice

  • 6. 8. 2003 17:07

    Petr (neregistrovaný)
    neni drazsi, je to uz hotova konektivita, kterou je jen treba preposlat uzivatelum ....Naopak si myslim ze pomer ADSL vrstva a konektivita by mel byt zhruba 50:50. Coz zdaleka neni .Jenze jejvetsi problem je to ze aby bylo adsl min agregovane a jeste stejne drahe se musi ze strany snizit jak agregace, tak cena ! Proste oba parametry, protoze cast od ISP pak bude drazsi jelikoz dodaji vice konektivity ...
  • 6. 8. 2003 12:13

    Umi (neregistrovaný)
    Kam můžeme utéci?

    1. UPC a kabel - mizivé procento šťastných se společností, která si alespoň trochu váží svých klientů. Ostatní kabelovky nemám bohužel zmapované. V rámci našeho města je pouze jedna a je to bohužel vidět na přístupu k zákazníkům.

    2. Wi-Fi - skupina obyvatel větších měst, která se naštěstí rozrůstá o další pokrytá území. Na druhou stranu je pravda a na to pozor, že ne každý poskytovatel připojení prostřednictvím bezdrátu je kvalitní a jeho podmínky jsou výhodné.

    PS: jako jedna s forem boje proti ČT by mohlo být uveřejnění aktuálních nabídek ruzných připojovatelů Wi-Fi a jejich srovnání. Vhodným řešením by bylo toto srovnání uvadět v rámci lokalit (města + okolí) jejich pokrytí.

    3. Satelit, pevná linka (ne ADSL a Dial-Up), ostatní (již mě nic nenapadá) - velice drahé a pro normálního domácího uživatele nedosažitelné.

    4. ADSL + Dial-Up + GPRS- v tuto chvíli rychlostně stejné řešení bez jakékoliv konkurenční nabídky a s naprosto nezajištěnými podmínkami budoucí funkčnosti. Problém diktování podmínek jedním monopolním operátorem. Ostatní jsou bohužel pouze jeho dealeři. V otázce paušálu od Eurotelu je myslím si jasno. Majoritní vlastník takto cenově postavený paušální přístupu na internet protáhne zeštíhlovacími úpravami, aby zbytečně nevybočoval z nabídky jeho stávajících (mizerných) produktů.

    A co člověk, který sedne večer k počítači na vesnici, kde o něho nikdo, ve vztahu k připojení na internet, nemá zájem? Tento nemá od Telecomu opravdu kam utíkat...

    Každopádně výtejte e-Evropě Čechové,Moravané a Slováci, jsme rádi, že ... hmmmmmm, aha ... promiňte, v EU jsme si spletli vlak. Ten Váš .. žlutý ... ještě dlouho nevyjede ...
  • 6. 8. 2003 14:10

    pepe (neregistrovaný)
    Já myslím, že přirozeným omezovačem provozu je agregace - prostě ať jsou poslední míle rychlé jak chtějí, přes agregační bod prostě neproteče víc, než je dáno - na to si může Tlamacom dimenzovat svoje kapacity a nic zlého se mu nestane.
    Proč by by měl být penalizován uživatel za to, že dokáže využít volnou kapacitu přenosové trasy ?
    Nebo naopak, ať je limit objemu dat (podle mého je to nesmysl), ale potom tam nemá agregace co dělat.

    Navíc, mám zaplacenou linku 192/64 (vím že nezaručenou), ale v životě jsem ji neviděl běžět rychleji než 160 kbps (a ani pomaleji). Myslím si, že by režie ATM přenosu měla být mimo tento zakladní tarif 192 kbps, jinak mě Telecom trvale okrádá o 32 kbps ...
  • 6. 8. 2003 18:03

    Merkl (neregistrovaný)
    Tak to Vám posílám aktuální rychlost z měření na rychlost.zacatek.cz , aby jste viděl, kam Vám rychlost
    u VYSOKORYCHLOSTNÍHO připojení může spadnout, jak ve skutečnosti vypadají slova představitelů Telecomu z první tiskovky po zprovoznění ADSL o maximálním dvacetiprocentním
    zpomalení díky agregaci v současnosti, to už je opravdu výsměch Telecomu. Jen pro pořádek, připojení mám přes IPEX.

    Podle posledního testu (06.08.2003 17:53) je rychlost připojení vašeho počítače 1.866 kB/s - 14.928 kb/s

    Na tétu stránce si můžete zjistit rychlost vašeho připojení k internetu. Kliknutím na tlačítko "spustit test", začne váš prohlížeč stahovat testovací soubor. Pokud chcete, aby byl test co nejpřesnější, nepracujte s internetem v době testu a ani nijak nezatežujte váš počítač.
  • 8. 8. 2003 10:08

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    COz uz je samo o sobe velmi slaba, ale dalsi linka :-).. jasne, je to prilis velke cislo :-)
  • 6. 8. 2003 14:22

    nevim (neregistrovaný)
    Mam dotaz-

    Podle mericu mam ted tychlost od 30-40 kbps...ale jakmile zapnu stahovani nejakeho souboru tak mam rychlost zpet na (17-19) kbps..muze mi to nekdo vysvetlit?..thx
  • 6. 8. 2003 14:34

    kryten (neregistrovaný)
    nemohu souhlasit ze agregace je zavaznejsi problem nez limit zavedeni limitu je stejne zavazny problem a telekom vyuziva zavedeni agregace k tomu aby jej dostal do pozadi - jakykoliv limit za castku 1500,- je nepripustny protoze uzivatele omezuje - myslim ze nabidka kterou ukazal telekom nema vyssi cenu nez 700,- tj. za 1500,- korun by uzivateli mela byt nabidnuta sluzba bez limitu doby a prenosu dat - nehlede na fakt ze technologie na zavedeni limitu je nakladna - a hlavne fakt ze limit cerpaji i jine sluzby nez sam uzivatel (viz ping atd.)

    myslim ze snahou pana ministra by melo byt ponechani ADSL a stavaici ceny a bez limitu se zvysenim rychlosti a odbourani problemu s agregaci.

    Limit je i v jinych zemich , ale nikde za takovou cenu jako u nas - neboli je to urceno pro uzivatele stojici mezi dial-upem a "vysokorychlostnim" internetem.
  • 6. 8. 2003 17:11

    Petr (neregistrovaný)
    a nebo pocitat data jen od 8 do 19 hodin, at je to pro domaci uzivatele free , stejne je v te dobe sit nevytizena
  • 6. 8. 2003 15:20

    mazanej akcionar (neregistrovaný)
    dat adsl za levny peniz i kdyz by byl v konecnem dusledku vic ziskovy,telecom ma zajem co nejvice snizit hodnotu svych akcii jakymkoliv zpusobem - uvedomte si ze ho ceka privatizace a pro furu lidi tucne vsimne,dokud ta neprobehne,tak zadne vase zbozne sny se neuskutecni,tot hola pravda,takze v klidu zalezte a cekejte ,stejne vam to krakorani neni nic platny :)
  • 6. 8. 2003 16:15

    nevim (neregistrovaný)
    Mam takovy dojem ze COOL Pepa se rozjel vedomne po COOL agregaci....se mrknu na kazdou stranku kterou navstivim a vsude coolPepa..
  • 6. 8. 2003 18:40

    Railbot (neregistrovaný)
    vy koumaci...porad se hadate jak je ADSL nevyhodny a priblbly (souhlas), ale abych vam rekl pravdu - me je to uplne jedno a kazdy den se modlim aby se u nas zavedlo po celym meste a klidne za ADSL budu platit mesicne 2000, poradl epsi ten ten ****** modem! (mesto s 100,000 obyvateli). To byl muj realisticky nazor
  • 6. 8. 2003 19:00

    j3nda (neregistrovaný)
    Tak to jsi na tom opravdu blede, chtit agregovane ADSL za 2000 !!!
    se probud, kdyz vyuzijes efektivne svuj dial-up tak budes mit vic stazenych MB za 2000,- nez pres ADSL :-))

    ja mam ADSL a je to desne, agregace ne prd, nova myslenka na limity je na prd apod.

    vzdyt se pres to ADSL neda ani poradne poslouchat radio a dokonce ani SSH (a adminovat server) !!!!

    ovsem utikat od dnesniho ADSL asi nema smysl nebot:
    k dial-up: pri deno-dennim zatizeni to udela cca 20 000/mes
    k wi-fi: nebude takova rychlost za 1500/mes

    nezbyva nez vyckat (alespon 1 mesic) a rozhodnout se. ovsem byt bez netu, to je jako byt bez rukou a zivit se jako programator :-((
  • 6. 8. 2003 19:22

    MM (neregistrovaný)
    Ctete ... asi se mi to zda !!!!

    Dopis od Telekomu:

    Vážení pánové,
    dovolte, abych Vás jménem jednotky velkoprodeje a regulace společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s. informoval o tom, že společnost ČESKÝ TELECOM, a.s. lituje nepředpokládaného negativního dopadu zapnutí agregace u stávajícího portfolia ADSL na parametry služby a tím na její využití pro koncové uživatele. Z toho důvodu se ČESKÝ TELECOM, a.s. rozhodl pro vstřícný krok, že dne 8. 8. 2003 v 00.00 hod. dojde k vypnutí agregace.
    Zároveň bych Vás chtěl informovat, že platí termín 15. 9. 2003 pro uvedení na trh modifikovaného portfolia ADSL, s nímž byla veřejnost seznámena prostřednictvím tiskové konference 4. 8. 2003. Od 15. 10. 2003 dojde k následnému znovuzapnutí agregace pro veškeré ADSL služby společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s.
    Omlouváme se za všechny nepříjemné důsledky, které byly se zapnutím agregace spojeny a věříme, že oceníte vstřícnost našeho nápravného kroku.
    S přátelským pozdravem
    Michal Táborský
    Velkoprodej a regulace

    Na dva mesice je - snad - cas na vyjednavani. Malilililililililinkaty uspech.

  • 6. 8. 2003 20:17

    sweep (neregistrovaný)
    No tak snad aspon neco, pred chvilkou jsem dostal email od ministra Mlynare, ktery se take zminuje o tom, ze jednal s CTc a ten slibil vypnout agregaci ..... jak rikam aspon neco.
    Mam pocit ze snad ani takovy monopol a dovolim si rict nepritel internetu jaky je telecom nedokaze ustat takovou kritiku .... Nebo je to dalsi promysleny tah ?
  • 6. 8. 2003 22:27

    Merkl (neregistrovaný)
    No pokud čtu správně, tak ten "úspěch" spočívá v tom, že agregace bude na 5 týdnů vypnutá a pak bude rychlost obdobná
    tj. téměř nepoužitelná. Toto opravdu nevidím jako úspěch,
    agregace dle Telecomu měla rychlost přípojky degradovat o 20%, vše ostatní svědčí o tom, že Telecom vědomě neříkal
    pravdu a lákal zákazníky klamavou reklamou na vysokorychlostní internet.
    Obdobně vyjádření o LETNÍ změně rychlosti rozhodně neobsahovalo nějaký nesmyslný limit, já alespoň bych
    si rozhodne nikdy datove limitovany internet nekupoval.
  • 6. 8. 2003 23:32

    Svata (neregistrovaný)
    Je to provokace ,nevěřte tomu !!!!! odpovědi na mojí stížnost Mlynářovi poslední dnes !
    1.odpověď:
    To je samozrejme nepripustne a pokud by to tak mělo zustat, zasahne proti Telecomu CTU. S vedenim Telecomu budu samozrejme znovu jednat - a tentokrát dost ostre - i ja.
    Zdravi

    Vladimir Mlynar
    2.odpověď dnes:
    Co udělám si dobře rozmyslim. Nebudu jednat zbrkle…. Nicméně tam kde agregace vede k poklesu garantovane rychlosti bude muset CTc vracet zakaznikum peníze. Snizeni rychlosti není princip agregace.. je to chyba a lze ji reklamovat.


    Zdravi

    Vladimir Mlynar
  • 6. 8. 2003 23:34

    Svata (neregistrovaný)
    Je to provokace ,nevěřte tomu !!!!! odpovědi na mojí stížnost Mlynářovi poslední dnes !
    1.odpověď:
    To je samozrejme nepripustne a pokud by to tak mělo zustat, zasahne proti Telecomu CTU. S vedenim Telecomu budu samozrejme znovu jednat - a tentokrát dost ostre - i ja.
    Zdravi

    Vladimir Mlynar
    2.odpověď dnes:
    Co udělám si dobře rozmyslim. Nebudu jednat zbrkle…. Nicméně tam kde agregace vede k poklesu garantovane rychlosti bude muset CTc vracet zakaznikum peníze. Snizeni rychlosti není princip agregace.. je to chyba a lze ji reklamovat.


    Zdravi

    Vladimir Mlynar
  • 6. 8. 2003 19:24

    Venca (neregistrovaný)
    Nevěřím, že by lidé byli tak hloupí. Je možné, že si Telecom kope vlastní hrob a nakonec do něj stáhne i Eurotel. Mám adsl měsíc, a Eurotel několik let. Pravděpodobně jim dám rychle sbohem. Ještě štěstí, že se u nás na síldlišti nedávno objevila nabídka na bezdrát za 350 korun měsíčně! Přesto by nebylo od věci pracovníky Telecomu za jejich soustavné lhaní veřejnosti potrestat.
  • 6. 8. 2003 23:03

    sweep (neregistrovaný)
    ja z principu nemam eurotel ale jineho operatora a z principu nepouzivam seznam.cz .... proste co je telecomu od toho ruce pryc. Az budu mit moznost zvolit si jineho operatora okamzite to udelam a to ikdyz bude drazsi !
    Telekom si budeje tak strasne dobre jmeno ze ho to doufam jednou polozi. Mozna by se ty lidi nahore v telekomu mohli nad tim zamyslet ,ze monopol nebudou mit na vzdy a ja telekomu nikdy neprominu to co provadi od roku 1995 mozna uz i drive ....
  • 6. 8. 2003 22:13

    rd (neregistrovaný)
    Slušelo by se připomenout, že autor tohoto článku už není nezávislý. Vystupuje totiž jako mluvčí za ZUI....
  • 7. 8. 2003 0:43

    Svata (neregistrovaný)
    dne 8. 8. 2003 v 00.00 hod. dojde k vypnutí agregace.
    Od 15. 10. 2003 dojde k následnému znovuzapnutí agregace pro veškeré ADSL služby společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s.

    POZOR je to jen odvedení pozornosti od limitu 10GB,nenechte si chcát na nohy,tipicky komunistickej manévr pro odvedení pozornosti,to samý jako když komouši nakoupili banány na Spartakiádu,starýho psa (komoušskej podnik) novým kouskům nenaučíš...:)
  • 7. 8. 2003 2:37

    oki (neregistrovaný)
    Jako kazda jina firma i Telecom se snazi maximalizovat svuj zisk (z neho prece dostanou manazeri nejaky ten baksis na konci roku). Telecom nepouziva nejnovejsi technologie a tim by pri zvyseni zajmu o ADSL nedoslo ke snizeni nakladu a tim ani ke zvyseni zisku. Telecom by take byl rad kdyby se spise nez ADSL pouzivalo ISDN. Jako kazdy spravny monopol i Telecom stanovuje cenu (a z ni plynouci poptavane mnozstvi) v neelasticke casti poptavky po ADSL (v praxi jsme to mi stahovaci, kteri jsou za tuto sluzbu ochotni zaplatit vic nez vetsina lidi), proto ani neverim tomu, ze by 90% uzivatelu nedosahlo limitu 10 GB. Samozrejme, ze zde existuje previs poptavky po ADSL (ti co jsou ochotni zaplatit i ty nekrestansky love, ale napr. u nich neni mozno adsl zavest).
    V tuto chvili by ale mel efektivne zasahnout regulator, ktery by parametry sluzby upravil. Pokud by vse fungovalo ok, tak by byl postup nasledujici:
    1) Telecom predlozi navrh ze adsl zrychli a bude uplatnovat limit 10 GB
    2) My se tomu zasmejeme az se za bricho budeme popadat
    3) Zasahne regulator a stanovi pod hrozbou pokuty parametry sluzby ADSL na uroven beznou v ostatnich zemich (proti tomuto rozhodnuti nemuze monopol nic delat, protoze si svou nabidku mel rozmyslet jiz v bodu 1)
    Jinou cestou reseni je prichod konkurence, cimz by Telecom ani nenapadlo prijit s obdobnou nabidkou jako ted, take bychom se nemuseli spolehat na nejakou lehce zkorumpovatelnou regulacni instituci.
  • 7. 8. 2003 4:58

    LP (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    uvědomte si prosím, že jedna z podmínek funkčnosti tržní ekonomiky je tzv. alokace kapitálu.

    Zjednodušeně řečeno, peníze se musí přemísťovat od blbých k chytrým. Omlouvám se všem, kteří se teď zrovna urazili, ale mé zjednodušení určitě nikoho nikam nazařazuje a sám nevím, ke které skupině patřím. Ale u Internetu je to snad po těch všech zkušenostech jasné:

    Pokud někdo spoléhá na současnou/příští/přespříští vládu/ministerstvo/ministra/poslance/regulátora/samotný Český Telecom/zprivatizovaný Český Telecom/alternativní operátory/a kdoví co ještě, jen ztrácí čas.
  • 7. 8. 2003 9:51

    Trouba the MicroWave (neregistrovaný)
    Vážený pane ministře,

    úvodem mého dopisu prosím přijměte poděkování za úspěšné vyjednání pozastavení agregace na službě ADSL, které způsobovalo obrovské problémy většině uživatelů. Nyní bych ale chtěl Vaši pozornost obrátit k jinému, méně urgentnímu, ale stále palčivému problému: připravovanému limitu dat u služby ADSL Basic.

    Předem chci říct, že nejsem žádný stahovač filmů nebo warezu, ADSL používám hlavně k práci a studiu, na serveru mi běží webový a FTP, a největší objem downloadu spotřebuji na poslech internetového rádia, hledání dokumentace na webu a sem tam na nějakou hru přes internet. Do proklamovaných 10 GB za měsíc se bez větších problémů vejdu, přesto ale s navrhovaným limitem silně nesouhlasím, a to hlavně z těchto důvodů:

    1. Zavedení limitu dat při současné zvýšení propustnosti linky de facto linku velice výrazně zpomalí. Kalkulace je jednoduchá: pokud budete linku plně vytěžovat 24 hodin denně, přenesete po síti s rychlostí 192/64 kbit/sec za měsíc (30 dní) asi 79.1 GB dat, z toho 59.3 GB představuje download a 19.8 GB upload. To znamená, že po zavedení limitu 10 GB bude proti současnému stavu bude linka moci být využita jen z 12% původní kapacity! Ještě horší situace nastane po navýšení rychlosti na 512/128 kbit/sec: v ideálním případě mohlo být přeneseno maximálně 197.8 GB dat (158.2 + 39.6), čili linku budete moct plně vyžít jen v asi 5% času, neboli asi 72 minut denně! S tím souvisí i jednoduchá ekonomická kalkulace: abyste se dostal na stejný objem dat jako před zavedením limitu, potřebujete si přikoupit sedm desetigigových "balíčků" dat. Pokud vycházíme z referenční nabídky ČTc, tak měsíční paušál činí 989 Kč, a připravovaná cena balíčku bude 299 Kč, pak za 7 balíčků si připlatíte 2093 Kč, dohromady 3082 Kč, což znamená VÍCE NEŽ TROJNÁSOBNÉ ZDRAŽENÍ PROTI PŮVODNÍMU STAVU, počítáno ve velkoobchodních cenách. Rozhodně proto odmítám tvrzení, že ČTc navyšuje třikrát rychlost za stejnou cenu. Správná formulace je, že ČTc 2.5krát zvyšuje rychlost za trojnásobnou cenu. Ještě poznámka na závěr: všechny tyto kalkulace vycházejí z navýšení rychlosti z 192/64 kbit/sec na 512/128 kbit/sec při optimálních podmínkách, tj. bez zapnuté agregace, a 10 GB limitu dat. Pro druhou variantu ADSL Basic vycházejí čísla obdobně.

    2. Samo zavedení limitu dat jako implementace Fair User Policy vůbec není tím nejšťastnějšim způsobem. Díky němu totiž po zavedení agregace může značně kolísat kvalita služby v průběhu měsíce. Pesimistický scénář říka, že na začátku měsíce začnou "stahovači" zuřivě využívat linku až do vyčerpání limitu, zatímco na konci měsíce naopak budou jiní uživatelé "vybírat" nevyužitý kredit dat. Výsledkem může být snížení kvality služby na začátku a konce měsíce. Jak výrazné tyto změny mohou být jsme viděli v posledních dnech.

    3. Hlavním smyslem širokopásmového internetu je (nebo aspoň by mělo být) umožnění přístupu široké veřejnosti k moderním technologiím, jako jsou například vzdělávání přes internet, poslouchání internetových rádií, sledování televize přes internet, a podobně. Je ovšem smutné, že kvůli úzké komunitě internetových pirátů jsou tyto možnosti odpírány široké veřejnosti. Plně se v tomto bodě ztotožňuji s názorem Zástupců uživatelů internetu (ZUI), cituji: "Uživatel, který je omezován v tom, kolik dat smí přenést, je odrazován od toho, aby používal tzv. širokopásmové služby." Tím mimo jiné je i potlačovaný rozvoj počítačové gramotnosti v ČR.

    Proto bych si Vás dovolil požádat, abyste v součinosti s ČTÚ a ÚOHS vyvinul tlak na ČTc, který by jej přinutil hledat nový model Fair User Policy, nebo aby výrazně zlevnil připravované služby.

    Tento otevřený dopis zasílám zástupcům ZUI a přidávám ho do konference na serveru www.lupa.cz.

    S pozdravem,

    Václav Korál
  • 7. 8. 2003 10:06

    Doc (neregistrovaný)
    mlynar@micr.cz - Email našeho schopného ministra informatiky, dejte mu vědět co má konečně dělat!

    posta@hrad.cz - Podatelna Pražského hradu, změní prezident naši bídnou situaci?

    posta@senat.cz - Tlačte senátory k tomu, aby konečně něco dělali pro Vás

    posta@psp.cz - Tlačte na poslance, aby fungovali tak jak si přejete

    posta@vlada.cz - Tlačit na vládu? Proč ne, zkuste to...

    podatelna@ctu.cz - Český Telekomunikační úřad (zde si můžete stěžovat na kroky CTc)

    podatelna@nku.cz - Nejvyšší kontrolní úřad (revize a prověrky hospodaření se státním majetkem, stát vlastní 51% v CTc, je všechno tak jak má být, ptejte se, tlačte na ně!)

    info@czech-tv.cz - Kontakt na Českou televizi, chcete, aby se mluvilo o CTc a jeho manýrech?

    zpravodajstvi@prima-tv.cz - Kontakt na TV Prima, chcete, aby se mluvilo o CTc a jeho manýrech?

    info@nova.cz - Kontakt na TV Nova, chcete, aby se mluvilo o CTc a jeho manýrech?
  • 8. 8. 2003 16:15

    Tomik (neregistrovaný)
    Tak ty posledni dva maily muzes v klidu vynechat, ja si myslim, ze poslech I-radia a vyuzivani dalsich broadband sluzeb je OBROVSKA kokurence pro komercni televize a oni jakozto nestantni televize to dobre vedi, takze jim vyhovuje soucasny stav. Otazka zni, co v televizi sledujete nejcasteji/jak dlouho/jak casto? Ja bych se nebal udelat anketu mezi "trochu zkusenejsimi uzivateli netu" na vyse uvedenou otazku. Podle me by vysledek byl takovy, ze se sleduji nejcasteji zpravy a pak mozna zajimavy film (Tohle bych tam napsal ja, pravidelne se na tel divam zhruba tak max 20 min denne + zajimavy film, ale tech tam tak moc neni).

    A co se tyce CT - Staci sledovat jen deni okolo jejich reditelu a clovek hned ma pocit, ze je to podobny moloch jak CTc. Pokud uz neco natoci a budou vysilat, tak to bude rychla zpravicka, ve ktere se nikdo nic nedovi.

    Suma sumarum - pres TV cesta nevede a to ani nahodou.

    P.S. Pokud me nekdo presvedci ze nemam pravdu, budu jen rad...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).