Zdravím účastníky debaty a autora článku zároveň. Myslím, že je z něj patrné jedna věc. A to sice nedostatečná vůle proniknout do podstaty problému. Tou je stále ještě nedostatečná penetrace Internetu v ČR. Dokud se dostupnost a sledovanost nepřiblíží TV nečekejme, že výrobce čokolády Geisha a jemu podobní bude platit provozovatelům serverů (resp. jejich zástupcům)jejich ceny. Je to o číslech a o businessu, nikoliv o pocitech a emocích a současná čísla pro giganty přesvědčivá prostě nejsou (i přes dobré vyhlídky). Smiřme se s tím a berme to jako fakt, se kterým se snažme něco v reálu udělat spíše než takto "prázdně" akademicky plkat.
Dobry den, nejsem si jist zda Lupa je to nejvhodnejsi medium k diskusi o reklame na internetu, nebot zde dle meho nazoru chybi ti, kteri rozhoduji o tom kam penize pujdou primarne a temi jsou prave klienti. Nicmene je dobre je mozna dobre, ze se tento clanek objevil. Proc je na internetu malo reklamy? Duvod je nasnade internet je zcela nove medium, napriklad v provnani s novinami a tv ktere jiz existuji desitky let a tak jeste nestacilo vytvorit takovou masu ctenaru a hlavne ziskat duveru tech, kteri penize do reklamy investuji zadavatelu. Snazime se sice presvedcit ruzne klienty, kteri pro zatim na internetu neinzerovali, ale mnohdy proste radeji zustavaji u klasickych forem reklamy tv, press, outdoor, protoze zasah je vyjde levneji nez na internetu, kde jeste jim zname medialni mechanismy nefunguji. Proto je dulezite aby se internet primarne zviditelnil v ocich zadavatelu jako medium, ktere neni okrajovou casti mediamixu, ale jeko plnohodnotne medium, ktere se mediamixu vyplati zarazovat. Nicmene proto je tak dulezita otazka kvalitniho vyzkumu napriklad SPIR a IDot, ktere by meli napomoci lepsimu planovani medialkam, ktere diky kvalitnim datum budou schopny presvedcit klienty, ze na internet ma cenu jit.
Ještě bych rád věděl, jakým způsobem naše věhlasné internetové mediální agentury spolupracují s "normálními" mediálkami TEĎ NA PODZIM, kdy se tvoří velké marketingové rozpočty na příští rok. (Drobné nechceme, že jo?? :-))))