Vlákno názorů k článku Jakého spotřebitele oslovujete? od Petr Stransky - Nektere duvody proc rychloobratkove zbozi (a samozrejme dalsi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 11. 2001 11:38

    Petr Stransky (neregistrovaný)
    Nektere duvody proc rychloobratkove zbozi (a samozrejme dalsi sluzby a komodity, napr. obchodni retezce) nevyuzivaji Internet pro marketingovou komunikaci jsou v clanku sice zmineny, ale chybi to nejdulezitejsi:

    Rozhodovani, o tom ktere medium vyuzit je otazkou cilove skupiny, dosahu (tedy jak velkou cast cilove skupiny zasahnu), schopnosti reprodukovat uvazovanou zpravu (v radiu budete s velkymi potizemi predvadet, ze design noveho auta je skutecne skvely), presvedcivosti/zapamatovatelnosti (TV v teto kategorii pro spotrebni zbozi stale vede), a samozrejme efektivite.

    No a pokud se na tyto kategorie podivate, tak i bez slozitych analyz a pocitani dojdete k zaveru, ze Internetu (v CR) neni vhodny (rozumej efektivni) pro marketingovou komunikaci cele rady produktu. V soucasne dobe, kdy se vsemi aktivitami prolina NAVRATNOST a EFEKTIVITA se nelze divit, ze Internet zustava a nejakou dobu jeste bude zustavat mimo hru.

  • 7. 11. 2001 20:05

    Tomas Urbanek (neregistrovaný)
    Nemyslim, ze mate pravdu. Prave efektivita muze byt na internetu velmi vysoka (stejne jako v kazdem mediu), ale pouze v pripade po vsech strankach dobre pripravene kampane. Vetsina "kampani" (az na vyjjimky ;) jsou ne zrovna dobre pripravene prave pro internet kde, diky nezkusenosti tvurcu (vetsinou creativcu a copywriteru, planovat uz vetsina agentur umi dobre) jim chybi schopnost komunikace. Kazda reklama musi cilovou skupinu "oslovit" aby mela ucinek. Pokud je na jakemkoli reklamnim prvku informace typu "kup si TO, je to nejlepsi!" tak si samozrejme nic nekoupim, protoze nevim co... A uz vubec nebudu na nic klikat, protoze TO mne nezajima. Tenhle typ sdeleni funguje pouze v pripade vice fazove kampane (pro priklad treba clio ci redbox) kde je to primym zamerem a je tato informace brzy doplnena konkretni informaci. Plati tu proste stejna zakladni pravidla jako v jinych mediich, ale to si tvurci zatim nechteji uvedomit. Mozna proto, ze ti "lepsi" creativci a copywriteri se venuji "bohatejsim" mediim a na internet jim zatim nezbyva cas a navic jim chybi zkusenost s timto mediem. Bohuzel je ale treba obojiho, jedno bez druheho nestaci...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).