Ne, důvod psaní o této problematice je jednoduchý - i Lupa potřebuje a chce ukousnout z balíku peněz vložených do internetové reklamy co nejvíce - jako ostatně my všichni provozovatelé serverů.
Těmito články si Lupa jen cílevědomě "vychovává" své inzerenty, stejně jako si p. Železný na N@vě stále ještě cvičí ty své v sobotní polední chvilce poezie.
Nebýt těchto článků, nedozvěděla by se marketingová oddělení velkých průmyslových kolosů (zvyklá uvažovat zejména ve vztahu k reklamě na Internetu konzervativně) o důvodech, proč inzerovat právě na Lupě (znalost svých návštěvníků, což zatím neumí každý), a ne na nějakém "one man" serveru, byť třeba s obdobnou měsíční návštěvností jako má Lupa.
Jsem rád, že zde i takové články vycházejí, neboť velmi úzce souvisí s provozováním serverů na Internetu, s pouhým přežíváním, nebo třeba se zajímavým ziskem.
Nevím jak Vy, ale já ochotně vstřebávám všechny obdobné informace a snažím se je využívat ve prospěch vlastních internetových aktivit.
Složenky doma neplatím, peněženku nemám. Naopak, od té doby, co se mohu spolehnout na pravidelný plat, nějak mě už otázka peněz netíží. :-) Zkuste vymyslet jiný příběh.
Proc jsou na Lupe v posledni dobe caste clanky o reklame ?
Ja si myslim, ze proste Martinu Koptovi domu dorazila vetsi zasilka zelenych svini a nasledne metodou volnych asociaci to probehlo po trase:
slozenka -> penize -> penezenka -> prijmy -> prace -> Lupa -> reklama -> malo -> proc ? -> clanky o reklame na Internetu v CR. :-)))))
Je třeba dělit internetovou reklamu na
1. Brand Making
2. Value Add
(možná se mnou použité termíny krapet liší od těch které znáte)
Zatímco Brand Making reklama se snaží vybudovat značku a vtlouct ji svým čtenářům do mozku, Value add reklama je něco, co má pouze internet - možnost interaktivity, možnost dostat se na další informace přes kliknutí.
Zatímco Brand Making reklama v podstatě ani nemusí být odkazem a její úspěšnost se vůbec nedá spočítat na základě CTR, u Value-Add je to zase to hlavní měřítko.
A zde je potřeba rozlišovat. Myslím si, že Brand Making reklamy mohou velmi dobře propagovat a vylepšovat značku. Je jen potřeba brát ohled na průměrné rozvrstvení uživatelů inetu. Vhodnými kandidáty jsou tak reklamy na auta, na elektroniku, ale i na jogurty, pivo atd.
Reklama na vložky by asi ten správný efekt neměla, i když ten kdo by s ní přišel první by mohl mít úspěch, protože by se o tom mluvilo.
Nejdůležitější u takových reklam je dostat do mozků a tak skvělé jsou ty běhající reklamy po obrazovce, vyskakovací okna atd.
A absolutně zde souhlasím s autorem článku, že je tohle velká chyba a je to chyba serverů samotných.
P.S.: myslím že lupa se stále více stylizuje do nějakého magazínu o reklamě. Články o IT a internetu jako takovém ubývají a stojí čím dál tím víc za starou belu, ale tyhle články o reklamě jsou skvělé.