Je třeba dělit internetovou reklamu na
1. Brand Making
2. Value Add
(možná se mnou použité termíny krapet liší od těch které znáte)
Zatímco Brand Making reklama se snaží vybudovat značku a vtlouct ji svým čtenářům do mozku, Value add reklama je něco, co má pouze internet - možnost interaktivity, možnost dostat se na další informace přes kliknutí.
Zatímco Brand Making reklama v podstatě ani nemusí být odkazem a její úspěšnost se vůbec nedá spočítat na základě CTR, u Value-Add je to zase to hlavní měřítko.
A zde je potřeba rozlišovat. Myslím si, že Brand Making reklamy mohou velmi dobře propagovat a vylepšovat značku. Je jen potřeba brát ohled na průměrné rozvrstvení uživatelů inetu. Vhodnými kandidáty jsou tak reklamy na auta, na elektroniku, ale i na jogurty, pivo atd.
Reklama na vložky by asi ten správný efekt neměla, i když ten kdo by s ní přišel první by mohl mít úspěch, protože by se o tom mluvilo.
Nejdůležitější u takových reklam je dostat do mozků a tak skvělé jsou ty běhající reklamy po obrazovce, vyskakovací okna atd.
A absolutně zde souhlasím s autorem článku, že je tohle velká chyba a je to chyba serverů samotných.
P.S.: myslím že lupa se stále více stylizuje do nějakého magazínu o reklamě. Články o IT a internetu jako takovém ubývají a stojí čím dál tím víc za starou belu, ale tyhle články o reklamě jsou skvělé.
Proc jsou na Lupe v posledni dobe caste clanky o reklame ?
Ja si myslim, ze proste Martinu Koptovi domu dorazila vetsi zasilka zelenych svini a nasledne metodou volnych asociaci to probehlo po trase:
slozenka -> penize -> penezenka -> prijmy -> prace -> Lupa -> reklama -> malo -> proc ? -> clanky o reklame na Internetu v CR. :-)))))
Složenky doma neplatím, peněženku nemám. Naopak, od té doby, co se mohu spolehnout na pravidelný plat, nějak mě už otázka peněz netíží. :-) Zkuste vymyslet jiný příběh.
Ne, důvod psaní o této problematice je jednoduchý - i Lupa potřebuje a chce ukousnout z balíku peněz vložených do internetové reklamy co nejvíce - jako ostatně my všichni provozovatelé serverů.
Těmito články si Lupa jen cílevědomě "vychovává" své inzerenty, stejně jako si p. Železný na N@vě stále ještě cvičí ty své v sobotní polední chvilce poezie.
Nebýt těchto článků, nedozvěděla by se marketingová oddělení velkých průmyslových kolosů (zvyklá uvažovat zejména ve vztahu k reklamě na Internetu konzervativně) o důvodech, proč inzerovat právě na Lupě (znalost svých návštěvníků, což zatím neumí každý), a ne na nějakém "one man" serveru, byť třeba s obdobnou měsíční návštěvností jako má Lupa.
Jsem rád, že zde i takové články vycházejí, neboť velmi úzce souvisí s provozováním serverů na Internetu, s pouhým přežíváním, nebo třeba se zajímavým ziskem.
Nevím jak Vy, ale já ochotně vstřebávám všechny obdobné informace a snažím se je využívat ve prospěch vlastních internetových aktivit.