Myslím si, že jedním ze základních problému rozšířenosti Internetu je to, že na rozdíl od masivně a rychle rozšířeného rozhlasu respektive televize, Internet předpokládá určitou psychickou námahu, kterou uživatel vkládá do přemýšlení, jaké informace chce a kde je má hledat. Televize či rozhlas sice také nabízí možnost volby programu a výběr pořadu, ale většina "uživatelů" televize se spíše nechá "unášet" zrovna vysílaným pořadem, který je v televizi vysílán. Pokud tedy hovoříme o masivním rozšíření Internetu a o killer aplikaci, pak musíme hledat takovou formu, která bude alespoň v částečně respektovat výše uvedené skutečnosti. Protože toto ulehčení od psychické námahy může pomoci oslovení milionů "nováků" (omlouvám se za tento termín, ale připadá mi pro ujasnění cílové skupiny jako nejpříhodnější).
Jak to obejdeme? Musime, jinak bude Inet stagnovat. Vsechny business modely jsou postaveny na mnozstvi uzivatelu/navstevniku. My sami (myslim denodenni resp. "deno-nocni" :-)) surfari) ho zatim nezachranime. Komercni uspech je postaven na "novacich". Jak na ne (resp. jak k nim)?
Myslím si, že při hledání killer aplikace, která osloví neoslovené je důležité se oprostit od "současného vnímání Internetu". Mnozí z nás pamatují dobu, kdy měsíčníky ala Chip uveřejňovali články o Internetu a o skvělém vynálezu WWW stránek. V tom článku byla popsána "aplikace" WWW stránek na nějaké univerzitě v Německu. Závěr byl jednoznačný: Tato věc se NIKDY nemůže masivně rozšířit, protože ...(rychlost, velikost dat atp.). A ejhle, je tu standard - takto je vnímán Internet. Ale Internet existoval i před WWW, ty pouze urychlily jeho rozšíření mimo poměrně uzavřenou skupinu. Ale nepřispěly k masivnímu rozšíření. Zkusme tedy chápat Internet jako síť, která nám umožňuje přenos jakýchkoliv dat a zkusme hledat aplikaci. Pokud se budeme držet WWW standardu, dojdeme skutečně pouze k nutnosti setřídit data - viz. předchozí eWorkshop.