Myslím si, že při hledání killer aplikace, která osloví neoslovené je důležité se oprostit od "současného vnímání Internetu". Mnozí z nás pamatují dobu, kdy měsíčníky ala Chip uveřejňovali články o Internetu a o skvělém vynálezu WWW stránek. V tom článku byla popsána "aplikace" WWW stránek na nějaké univerzitě v Německu. Závěr byl jednoznačný: Tato věc se NIKDY nemůže masivně rozšířit, protože ...(rychlost, velikost dat atp.). A ejhle, je tu standard - takto je vnímán Internet. Ale Internet existoval i před WWW, ty pouze urychlily jeho rozšíření mimo poměrně uzavřenou skupinu. Ale nepřispěly k masivnímu rozšíření. Zkusme tedy chápat Internet jako síť, která nám umožňuje přenos jakýchkoliv dat a zkusme hledat aplikaci. Pokud se budeme držet WWW standardu, dojdeme skutečně pouze k nutnosti setřídit data - viz. předchozí eWorkshop.
Jak to obejdeme? Musime, jinak bude Inet stagnovat. Vsechny business modely jsou postaveny na mnozstvi uzivatelu/navstevniku. My sami (myslim denodenni resp. "deno-nocni" :-)) surfari) ho zatim nezachranime. Komercni uspech je postaven na "novacich". Jak na ne (resp. jak k nim)?
Myslím si, že jedním ze základních problému rozšířenosti Internetu je to, že na rozdíl od masivně a rychle rozšířeného rozhlasu respektive televize, Internet předpokládá určitou psychickou námahu, kterou uživatel vkládá do přemýšlení, jaké informace chce a kde je má hledat. Televize či rozhlas sice také nabízí možnost volby programu a výběr pořadu, ale většina "uživatelů" televize se spíše nechá "unášet" zrovna vysílaným pořadem, který je v televizi vysílán. Pokud tedy hovoříme o masivním rozšíření Internetu a o killer aplikaci, pak musíme hledat takovou formu, která bude alespoň v částečně respektovat výše uvedené skutečnosti. Protože toto ulehčení od psychické námahy může pomoci oslovení milionů "nováků" (omlouvám se za tento termín, ale připadá mi pro ujasnění cílové skupiny jako nejpříhodnější).