To ale nesouvisí s elektronickou fakturací, ale je to obecné. Pošlu Vám normální papírovou fakturu, upravím ji ve fakturačním programu a pro sebe si vytisknu verzi podle svých potřeb. Pravděpodobnost křížové kontroly je mizivá.
Verim, ze ma problemy s elektronickymi doklady - to tak jim je vytisknete (kdyz si nemuzete objednat auditora, ktery zakony zna - je mozne, ze takovy je drahy a vytisknout je tomuhle vyjde celkov elacineji).
A pokdu se nedohodnete - pak "pozadovat" muzete jen to, na co mate ze zakona narok - a to, alespon pokud dokazu posoudit, papirova forma dokladu neni. V zakonech o ucetnictvi a DPH se alespon o nicem takovem nemluvi. Na druhou stranu, vystavitel vam samozrejme nemuze predat doklad "nemoznym" zpusobem - tedy faxem, kdyz nemate fax, emailem, kdyz nemate email, namalovany v Corelu, kdyz nemate tenhle program ...
A co se tyce razitka a podpisu - ne, razitko tam skutecne byt nemusi. Vy jako firma zadne razitko mit proste nemusite. Mimochodem - povinost "razitka" tu neexistovala dokoce ani za socialismu. Ale podpis, podpis, ten tam byt musi. Prectete si zakon o ucetnictvi. Na dokladu musi byt podpis ucetni, ktera doklad zauctovala - tedy VASI ucetni. No, vlastne nemusi, existuji i alternativni zpusoby. V zadnem pripade tam ale nemusi byt podpis vystavitele.
To, jestli se zakaznik rozhodne elektronicky zaslany doklad vytisknout a uchovat v papirove forme nebo jestli ho uchova tak jak dosel (v elektronicke forme), nebo jestli ho vytiskne a naskenuje do jineho formatu (a uchova v elektronicke forme), nebo ho do jine formu prekonvertuje bez "papiroveho" mezikroku je ciste jeho vec a rozhodnuti. Pouze je povinen zajistit, aby obsah "prekonvertovaneho" dokumentu byl obsahove shodny s puvodnim dokumentem.
A co se tyce toho podpisu - pokud ten doklad bude uchovavan v "podepsane" forme, tak ten podpis nebude vas, ale firmy, ktera ho prijala - protoze je to jeji ucetni doklad, nikoli vas ...
Sakra lidi zvyknete si, ze si v tomto state kazda banda magoru nemuze delat stat ve state...!!! (a to ani statni instituce) - ovcema jste snad byli dost dlouho... Pravnici, doktori atd. maji komory, urcite i auditori maji profesni spolek, podal jste stiznost na jednani ci pozadavky auditora k tomuto spolku? - tedy profesni komore?
Znam nekolik firem s elektronickymi doklady, ktere s audity problem nemaji - takze to, evidentne, jde a jim se to, zrejme vyplati. Zda se to vyplati vam, to samozrejme posoudit nemohu ...
Ale pochybuju, ze k vam chodi auditor, ktery vyzaduje na (danovych) dokladech razitko a podpis vystavce. Nechcete mi tvrdit, ze vam vyhazel vsechny doklady od Telecomu a vy jste si to nechali libit, ze ne ...