Vlákno názorů k článku Jakou má elektronická fakturace oporu v zákoně? od Richard - Tak fakt teda nevim, clanek zda se nerika...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 3. 2004 11:41

    Richard (neregistrovaný)
    Tak fakt teda nevim, clanek zda se nerika nic konkretniho.

    1. Mohu tedy posilat zakaznikum fakturu v PDFku?
    2. Musi byt v tom dokumentu muj podpis (naskenovany)? (btw: Telecom ji jiz dlouho nepodpisuje - ale mozna ma vyjimku)
    3. Musim dany soubor el. podepsat svym el. podpisem, ktery je vydan duveryhodnou certifikacni autoritou pro tyto ucely (www.ica.cz)?

    Muj nazor:
    Mohu poslat zakaznikovi fakturu v PDFku, bude tam i mnou naskenovany podpis. Takovy dokument si pak zakaznik muze jedine vytisknout a v tistene forme uchovavat.

    Pokud ale zakaznik nechce mit praci (nechce nic tisknout) a bude uchovavat faktury odemne v el. podobe, pak musim jeste navic fakturu v PDF (v nemz je muj naskenovany podpis) el. podepsat svym el. certifikatem (musi byt od Prvni certifikacni autorita, a.s. - www.ica.cz).

    Je to tak?
  • 20. 3. 2004 15:29

    Libor Chocholaty (neregistrovaný)
    Podle mě, pokud budeš používat bezhotovostní plaby, pak bude každýmu šumafuk, v jaký formě máš uchovaný faktury. Celá tahle šaškárna se podle mě děje pro zamezení falešných fakturací vedoucích ke krácení daně. Pokud máš průkazný peněžní toky, pak ti nikdo daňové doklady zkoumat nebude.
  • 20. 3. 2004 19:58

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    1. V PDF ? To neni tak jasne. Musite zajistit, ze pro ne budou citelne a vytistitelne. AcrobatReader proste mit nemusi. Muzete je posilat faxem - maji-li fax; muzete je posilat emailem - maji-li ho; muzete je, samozrejme posilat i jako PDF - pokud jsou schopni s takovym formatem pracovat.
    2. Ne, nema zadnou vyjimku. Podivejte se na zakon o dani z pridane hodnoty, par. 12 odstavec 2 kde je napsano, co na danovem dokladu byt musi. O podpisu ani slovo.
    3. Nemusite. Samozrejme, prijemce muze mit pochybnosti o pravosti takto dorucitelneho dokladu - ale ty muze mit i u dokladu papiroveho, ktery take proti padelani ano pozmeneni neni nijak zvlast chranen. Kdyz to nastane, budete to resit, patrne, v obou pripadech stejne - nejspis vam zavolaji a zeptaji se, jestli je "ten" doklad opravdu od vas, vy jim reknete, ze ano a bude ...

    To, jestli se zakaznik rozhodne elektronicky zaslany doklad vytisknout a uchovat v papirove forme nebo jestli ho uchova tak jak dosel (v elektronicke forme), nebo jestli ho vytiskne a naskenuje do jineho formatu (a uchova v elektronicke forme), nebo ho do jine formu prekonvertuje bez "papiroveho" mezikroku je ciste jeho vec a rozhodnuti. Pouze je povinen zajistit, aby obsah "prekonvertovaneho" dokumentu byl obsahove shodny s puvodnim dokumentem.

    A co se tyce toho podpisu - pokud ten doklad bude uchovavan v "podepsane" forme, tak ten podpis nebude vas, ale firmy, ktera ho prijala - protoze je to jeji ucetni doklad, nikoli vas ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).