Hlavně jakýkoliv KLÍČOVÝ zaměstnanec v takovém koncentračním táboře, který mu zaměstnavatel dělá, prostě pracovat nebude, protože u klíčových zaměstnanců je po nich vždy větší poptávka než nabídka (kolik je jich možno zaměstnat), takže nemají problém přejít k jinému zaměstnavateli.
To se týká prakticky všech oborů. Ať už je to kuchař, automechanik, programátor, kadeřník, manager, účetní nebo kdokoliv. Myslím, že opravdu kvalitních pracovníků je v ČR možná tak do 5% a to jsem ještě velký optimista.
Jinak rozumný zaměstnavatel sleduje jenom dvě věci: 1) VÝSLEDKY; 2) LEGITIMITU JEJICH DOSAŽENÍ (tj. jestli byly dosaženy fér postupy a nejedná se o nějaký podvod)
Neviděl bych problém v tom, že když má někdo 150% pracovního výkonu, co mají jeho kolegové a má k práci třeba celou dobu zapnutou on-line hru, netové rádio a do toho si občas ještě zavolá soukromý hovor.
Mám kamaráda programátora, který dělá skvělé věci, ale aby neměl v jednom okně nahozenou svoji oblíbenou webgame, tak to by nemohl pracovat :-). Pracuje ale jako živnostník, takže ani nemá žádného "zaměstnavatele", kterému by mohlo vadit co při práci dělá...
Zrovna tak mám známou účetní, která taky pracuje velmi dobře a když účtuje, tak u toho má na druhém monitoru vždy nějaký film nebo seriál, který vypíná, jenom když jí někdo volá. Taky pracuje jako živnostník, takže taky není nikdo komu by to mohlo "vadit".
Nechápu proč zaměstnavatelům dělá takový problém, že si někdo v pracovní době zavolá, pošle mail, koukne na web, že přijde o 2 minuty později a o 15 odejde atd.
Z mých zkušeností je to tak, že ti nejlepší pracovníci jsou právě nejhůře hodnoceni v podobných zkostnatělých firmách, protože většinou chodí pozdě, u práce dělají miliony soukromých aktivit a jinak se chovají "nestandardně".
Naopak zaměstnanci, kteří vše dodržují předpisově většinou ovšem nejsou schopni dosáhnout jiných úspěchů než včasného příchodu, odchodu a doslovného dodržení pracovního předpisu a kodexu odívání :-D.
Většině firem to ale nevadí a raději zkrachují než by to změnily.
http://www.safetica.cz/reseni/mereni-produktivity
Optimalizujte využití času vašich klíčových zaměstnanců s neinvazivním sledováním jejich práce za účelem lepšího pochopení jejich činnosti. Můžete zvolit, jaké informace si přejete uchovávat (návštěvy stránek, spuštěné aplikace, používané soubory, zaslané a přijaté e-maily atd.) a kdo k nim má přístup.
Klíčové vlastnosti
-Sledování webových stránek
-Zaznamenávání e-mailů a webmailů
-Univerzální IM monitoring
-Záznam aktivity na obrazovce
-Sledování vyhledávání
-Využití jednotlivých aplikací
-Sledování práce se soubory
-Využití tiskáren
taky vyplývá, že mají pobočky Safetica India a Safetica Thailand.
Tak schválně jestli je někdo najde:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_company_registers
Nechápu proč zaměstnavatelům dělá takový problém, že si někdo v pracovní době zavolá, pošle mail, koukne na web, že přijde o 2 minuty později a o 15 odejde atd.
Protoze je ridi vetsinou naprosto neschopni lide, kteri dokazi kontrolovat vysledky prace pouze meritkem: sedi 8 hodin a (dela ze) pracuje. Cokoli jineho pro ne znamena ze nepracuje. Dalsi vec je ze praci ani neumi zadat (nebo zadani diky sve neschopnosti neustale meni), takze jim opet nezbyva nez kontrolovat tyto primitivni skutecnosti. To je take duvod proc je tu tak neoblibena moznost prace doma, jedine meritko "vysledku" prace by tim prece padlo.
Coz v dalsim odstavci potvrzujete. Mam stejnou zkusenost, proto take nejsem zamestnancem :-)
Taky nějak tak cítím, že tím to opravdu bude :). Jinak jak mluvíte o té práci z domu, tak v ČR je to opravdu něco jako sprosté slovo a je trestuhodné na to jenom pomyslet!
Přitom 95% kancelářské práce, kde není potřeba denní styk se zákazníkem, se dá krásně dělat z domu.
A úplně ideální na homeworking jsou třeba různá call centra, která by ušetřila neskutečné prachy, kdyby zaměstnancům dala notebooky, VoIP telefony a pohoda - třeba pro operátory, banky atd.
Stejně je tam cca do 50 úkonů, které operátoři řeší neustále dokola a dokola a vlastně ani nic "unikátního", kdy by potřebovali nějakou osobní konzultaci, nastat nemůže... A pokud přeci jen ano, pak stejně zákazníka firma pěkně vykopne a ať si dělá co chce :-D.
Přitom u těch call center to nechápu dvojnásob, protože ten odseděný čas dokáže kontrolovat i manažer-cvičená opice klidně na dálku. Jelikož vidí čas zalogování, čas odlogování, počet a délku hovorů a stejně to tak dělá i v těch obřích halách.
V podstatě pro zákazníka by bylo mnohem lepší, kdyby operátoři pracovali na homeworking, protože pak bude 1 člověk = 1 místnost a úplně nejlepší kvalita zvuku, žádné ruchy (pokud by byly, tak by mohl zaměstnavatel operátora peskovat, protože zajistit klidné prostředí by byla jeho práce).
Naposledy jsem třeba volal do call centra mobilního operátora a slyšel jsem řvát jeden přes druhého nejmíň 50 lidí takovým způsobem, že jsem vůbec nerozuměl, co mi vlastně ten člověk říká a on díky hluku často nerozuměl mě.